Feh Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Hva tenker vi om The roots? 5272539[/snapback] The Roots er ganske fett det, det beste albumet etter min mening er "things fall apart" 5311103[/snapback] Liker det nye albumet dems jeg. The Roots - Home Grown the Beginners Guide to Understanding The Roots. (vol.1+vol.2) Det kom i november en gang tror jeg. Er en blanding av nye og gamle sanger. Lenke til kommentar
Onkel Biff Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Ja, fy faan, jeg savner Pac og Biggie ass, spesielt Biggie. Sanger som Juicy, Big Poppa, Hypnotized og Players Anthem er sånne sanger som jeg har hørt 1000 ganger men som fortsatt er like bra. Hvilke andre rappere har sanger man kan si det om? Oovz: Du digger ikke Cam?? Men når jeg ser bildet ditt skjønner jeg at du kansje digger Com?? Cam'ron og Common er jo to helt forskjellige ting, én gangster og én gentleman hvis du skjønner...smaken er som baken. Selv er jeg stor fan av Cam'ron. De ordspillene hans er vanligvis helt geniale, for selv om ordene går igjen får de ny betydning for hver gang. Eksempel: "I advise you to step son, for I f*** your mom make you my stepson" osv. Han er gangster og han er ignorant som faan, men han er det med stil og holder det ekte (i motsetning til G(ay)-Unit), så det funker som faan. Anbefaler alle å skaffe seg Come Home With Me, Cam sitt album fra 2002. Der finner man blant annet Hey Ma, Oh Boy, Welcome To NYC, Dead Or Alive, Losin' Weight Pt. 2, Come Home With Me, On Fire Tonight, Just Fire, Boy Boy........orker ikke skrive mer blir svett på fingrene....alt er syykt bra nemlig. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Damn, kjipt at det var sånn ass. Det forklarer hvorfor broren min ikke kom hjem før jeg la meg da. Han skulle visst ned og varme opp med Cam'N A Lee på en sang og så løpe hjem med en gang for å spille gta på psp'n. Men da jeg var på Non Phixion konsert, så spilte de i Oslo samme dagen som de spilte på Quart festivalen. Det var en av de veldig få gangene jeg har betalt for å gå på konsert. Konserten skulle egentlig begynne rundt kl 21, men oppvarminga begynte ikke før kl 23-24. Jeg var litt sur når jeg venta, men når konserten starta, så var det fett ass! De dro på som bare faen. Alle i crowden hoppa og skreik, bra stemning. Jeg tenkte på å bli med broren ned på konserten og komme inn med han. Men han sa at de kommer til norge hele tida, så vi kan bare ta det en annen gang. Så forhåpentligvis har du bedre lykke neste gang Propaganda. Jævla kjipt at det ikke var så bra som du håpte på. Kipt når han har store forhåpninger og det ikke blir så bra som man trodde ass. Hvertfall når man har gleda seg så lenge som deg. 5301103[/snapback] Det som irriterte meg mest var at jeg faktisk betalte for en gangs skyld, så fikk jeg ikke med meg konserten en gang. Og det var null stress å snike seg inn også! Ikke kunne jeg dra på jobb på fredag heller, for jeg hadde jo fortsatt god promille når klokka var 7... :!: yea yea, fikk værtfall hilst på Jedi Mind Tricks på Clarion Hotell da ... Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Aaargh, nå som jeg skrev det lengste innlegget ever loker forumet og sletter det. Nå gidder jeg ikke skrive det igjen på en liten stund, så du får vente litt på en forklaring, Onkel Biff. Lenke til kommentar
Hydrolift Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Common is a Chicago-based hip hop artist known for lyrics that focus more on love and spirituality, and less on the usual hip hop trappings of money, power, and women. Many people can describe him as being a "true" hip-hop artist, who makes real songs that indeed send a message. Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) Common is a Chicago-based hip hop artist known for lyrics that focus more on love and spirituality, and less on the usual hip hop trappings of money, power, and women. Many people can describe him as being a "true" hip-hop artist, who makes real songs that indeed send a message. 5322138[/snapback] Exactly. Tingen er, jeg har ikke hørt mye av Cam'ron, noe som jeg også prøvde å forklare tidligere i tråden. Jeg har faktisk likt det jeg har hørt av ham, men føler ikke at jeg har hørt nok til at jeg kan fellle en dom over hvorvidt jeg liker eller ikke liker ham. Det med ordspillene er noe jeg har hørt mye dårlig om på et amerikansk hiphop-forum, så ikke ta det som hate, var ikke ment som det uansett. Og ja, jeg liker Common. Som sitatet ovenfor sier, er det et forfriskende pust innenfor mainstream hiphop, pluss at versene til Common er straight FIRE innimellom. Hør på andreverset av Chi City, og du forstår hva jeg mener. Skjønner godt det du sier om gangster/gentleman (Onkel Biff), og jeg hører en del på gangsta selv. Men når man går lei av gangsta er Common faen meg fint å ha... Uansett er Be årets skive for meg, uansett sjanger. "The present is a gift, and I just wanna be" -Instant Classic! Endret 22. desember 2005 av Oovz Lenke til kommentar
chil Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 eneste bra rap, hvis det går ann å kalle det, det er reggae... 50cent rap(som jeg synes alle de andre også faller under, som 2pac,eminem,bigdiddi(eller hva han heter) osv osv osv er noe shit Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 eneste bra rap, hvis det går ann å kalle det, det er reggae... 50cent rap(som jeg synes alle de andre også faller under, som 2pac,eminem,bigdiddi(eller hva han heter) osv osv osv er noe shit 5323366[/snapback] Da vet du tydeligvis ikke mye om rap. Som det for eksempel blir sagt over om rapperen Common, så er han forskjellig fra rappere som 50 Cent i og med at han ikke snakker om det samme gamle. Det finnes mange sånne rappere, saken er at det er ikke de som du ser på tv og radio like mye som de andre. Fordi det er gangsta opplegget som er så populært og mainstream for tida. Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 eneste bra rap, hvis det går ann å kalle det, det er reggae... 50cent rap(som jeg synes alle de andre også faller under, som 2pac,eminem,bigdiddi(eller hva han heter) osv osv osv er noe shit 5323366[/snapback] Unnskyld meg, men hva skal dette bety? Reggae er reggae, ikke rap. Hva gjør du i denne tråden hvis poenget ditt er at du hater rap? Blir litt oppgitt over meningsløse poster som denne Lenke til kommentar
chil Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 eneste bra rap, hvis det går ann å kalle det, det er reggae... 50cent rap(som jeg synes alle de andre også faller under, som 2pac,eminem,bigdiddi(eller hva han heter) osv osv osv er noe shit 5323366[/snapback] Unnskyld meg, men hva skal dette bety? Reggae er reggae, ikke rap. Hva gjør du i denne tråden hvis poenget ditt er at du hater rap? Blir litt oppgitt over meningsløse poster som denne 5324106[/snapback] Pap stammer fra Reggae hvis jeg ikke tar helt feil... så derfor jeg nevnte det.. Rage Against the machine er vel kanskje rap? rap/rock? det er uansett tøft eller er det kanskje ikke gokjent av Piddi og de andre East side you fuck you folka? Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 eneste bra rap, hvis det går ann å kalle det, det er reggae... 50cent rap(som jeg synes alle de andre også faller under, som 2pac,eminem,bigdiddi(eller hva han heter) osv osv osv er noe shit 5323366[/snapback] Unnskyld meg, men hva skal dette bety? Reggae er reggae, ikke rap. Hva gjør du i denne tråden hvis poenget ditt er at du hater rap? Blir litt oppgitt over meningsløse poster som denne 5324106[/snapback] Pap stammer fra Reggae hvis jeg ikke tar helt feil... så derfor jeg nevnte det.. Rage Against the machine er vel kanskje rap? rap/rock? det er uansett tøft eller er det kanskje ikke gokjent av Piddi og de andre East side you fuck you folka? 5324619[/snapback] RATM er ikke hiphop, det er rock. Har hørt at vokalisten rapper (rap er egentlig ikke en musikksjanger, men en måte å synge/snakke/whatever på), men det er uansett ikke hiphop. Og hva 50 Cent synes om RATM driter jeg tynt i. Hiphop har noen felles røtter med reggea, bl.a. MC-begrepet. Men det blir feil å si at hiphop "stammer" fra reggea. Så, hvis ikke du har noe bedre å komme med enn å slenge dritt om musikken vi som er her inne elsker, foreslår jeg at du forlater denne tråden og ikke kommer tilbake. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 eneste bra rap, hvis det går ann å kalle det, det er reggae... 50cent rap(som jeg synes alle de andre også faller under, som 2pac,eminem,bigdiddi(eller hva han heter) osv osv osv er noe shit 5323366[/snapback] Unnskyld meg, men hva skal dette bety? Reggae er reggae, ikke rap. Hva gjør du i denne tråden hvis poenget ditt er at du hater rap? Blir litt oppgitt over meningsløse poster som denne 5324106[/snapback] Pap stammer fra Reggae hvis jeg ikke tar helt feil... så derfor jeg nevnte det.. Rage Against the machine er vel kanskje rap? rap/rock? det er uansett tøft eller er det kanskje ikke gokjent av Piddi og de andre East side you fuck you folka? 5324619[/snapback] sorry mister, men du er en tosk. Før du begynner å snakke dritt om no, så burde du vite hva du snakker om. Rap eller Pap som du så fint kaller det, stammer ikke fra Reggea, det kan være visse likheter, men det stemmer ikke i det hele tatt at rap stammer fra det. RATM er rock, med noe inspirasjon fra hip-hop, ta f.eks RATM-Fuck the police som er en cover låt fra NWA. RATM lager noen låter med inspirasjon fra hip-hop, og blander det og rock noen ganger. Om det er godkjent av Piddi og resten av east side you fuck you folka er vel ett fuckings fett, du hører på det du syns er kult, ferdig med det! Å kalle Eminem,2pac,Piddy eller hva du kalte han ( regner med at du mener Puff daddy som det gamle navnet hans var) og 50 cent for shit, det er din sak, men når du sier at den beste rappen er reggae så sier vel det sitt om hvor mye du veit. Takk for meg Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Og da slutter vi med det emnet der. Har slettet en del innlegg nå som var OT og som ikke hadde noe med denne tråden å gjøre. Flere slike negative poster om sjangeren og det vil bli gitt advarsler. Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Og da slutter vi med det emnet der. Har slettet en del innlegg nå som var OT og som ikke hadde noe med denne tråden å gjøre. Flere slike negative poster om sjangeren og det vil bli gitt advarsler. 5326809[/snapback] Takk Er det noen av folka her som har hørt noe av The Perceptionists? De har noen kule låter, bl.a. en som gjestes av Guru. Lenke til kommentar
Hydrolift Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 noen flere enn meg som lar seg irritere over at The Food er live? "litt av sjarmen" "koselig" med mer........ nei, jeg vil ha et HDCD innspilt album med like mye fokus på produksjonen som innholdet... Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Jeg irriterer meg ikke over det. In fact synes jeg det burde vært singel nr. 2 istedenfor Go. Liker The Food mye bedre enn Go. Vil benytte anledningen til å ønske alle hiphop-heads på hw.no en fantastisk jul. Håper dere alle fikk noen nye skiver under treet, jeg for min del er nå i besittelse av Daily Operation og Illmatic, og skal bytte til meg The Ownerz når jeg får sjansen. God jul! Lenke til kommentar
Onkel Biff Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Jeg irriterer meg også litt over at The Food er live. Kunne vært et fint bonusspor eller noe, for det er en kul sjarm over det. Skaffet meg Be på sensommeren og det er helt klart årets beste album, etter min mening. Selv om jeg liker det litt mer gangsta til vanlig (Cam'Ron, Juelz Santana, Jadakiss, T.I. osv...) er det fin-fint med litt mer "intelligent hip hop" (visste ikke hva jeg skulle kallse det, men dere skjønner hva jeg mener) iblant. God jul og ditto nytt år (når den tid kommer, ikke lenge til...)! Under treet hos meg lå jammen Paul Wall - People's Champ og OnklP - "Det kunne vært deg"...ikke dårlig...! Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Og da slutter vi med det emnet der. Har slettet en del innlegg nå som var OT og som ikke hadde noe med denne tråden å gjøre. Flere slike negative poster om sjangeren og det vil bli gitt advarsler. 5326809[/snapback] takk, trenger en moderator som tar fatt i alle dissa kidsa som jogger rundt og er duste God Jul fellow hip-hop'ers!! jeg fikk 200 spenn gavekort på Platekompaniet, noen cd tips?? Lenke til kommentar
Hydrolift Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 God Jul fellow hip-hop'ers!! jeg fikk 200 spenn gavekort på Platekompaniet, noen cd tips?? tja.. hva er du ute etter? nytt eller gammelt? hva har du fra før... Ready To Die, All Eyez On Me, Illmatic, Step In The Arena, Doggystyle, Death Certificate, Straight Outta Compton. Late Registration, The Documentary, Be, Tha Carter II, The People's Champ, R&G (Rhythm & Gangsta): The Masterpiece Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 mye gode plater der Hydrolift, har det meste av det Jeg var på fårsch hos en kompis som mente at den nye plata til Warren G var jævla raw.... visste ikke at han hadde kommet med ny en gang jeg... noen som har hørt den? Er jo ikke no som er mer gangsta enn Warren G feat Sissel Kyrkjebø lissom... chea! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg