Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene

ehs5

Anbefalte innlegg

R.A. er syk i huet :p

Du har jo også RA Scion, Brother Ali, Vinnie Paz, Celph Titled, Classified, Nieve, Miilkbone, AC, Josh Martinez, og Slug (Atmosphere). Kno fra CunninLynguists rapper litt også. Han har gode tekster og klarer seg fint på micen til å være en producer.

Og K-Fed da... hahahaha

Endret av phoNte
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RA Rugged Man er fort den mest talentfulle hvite. Noen andre gode hvite rappere: Apathy, Vinnie Paz (JMT), Brother Ali (dog teknisk sett albino), Cage, Ill Bill, Sage Francis, Slug (Atmosphere), The Streets, Edan, Goretex og Necro.

Så har du jo Beastie Boys, El-P og 3rd Bass som man heller kan diskutere kvalitetene av. Talentfulle hvite MCs er det definitivt lite av. Eminem, RA og de tre jeg nevner først - er i mine øyner de eneste som jeg klart kan si er dyktige MCs.

PS: Ser phoNte kom meg i forkjøpet på noen av de nevnte. Men jeg kan toppe hans K-Fed med Vanilla Ice :D

Phathom - Snakes in Cornfields (hvit rapper)

Chino XL - Nunca

Endret av Lansky
Lenke til kommentar
Nånå, step deres rasismekunnskaper opp. Slug er kvart neger og kvart indianer. Og Brother Ali er hvit, selv om han er albino.

;);););)

Jada. Oss hvites forfedre kommer jo fra Afrika. Rasistene glemmer/ vet ikke det :D.

Vi er egentlig genetisk resessvie mutasjoner av den opprinnelige neger fra Afrika. Albinoene var fort de første hvite, selv om akkurat det blir spekulasjon fra min side. Det er jo vanskelig å si hvor mange generasjoner det eventuelt tok før vår hvite "rase" ble til.

Men så kan du igjen spør hva slags raser der er? Er latino en egen rase? Hvis de også regnes som hvite, så blir listen over gode hvite MCs mye lengre. Hvis du syns det høres ille ut at vi hvite er mutasjoner - er det verre med latinoene. De er jo et resultat av den hvite manns voldtekter av innfødte (indianere) i Amerika. Jepp, historien er full av frykteligheter. Godt man ikke studerer det. Man skal lete lenge for å finne gode ting.

Man har jo denne udødelige historiefortellingen: (Som har mye rett, men kan diskuteres ved en del punkter).

Ras Kass - Nature Of The Threat (Uten tvil en av de aller beste rappene laget)

Lenke til kommentar
Rase er jo et sosialt konstruert konsept. De genetiske forskjellene innad i rasene er like store som forskjellene mellom dem. [/forelesning] ;)

Det har du helt rett i. Er neppe snakk om noen "rene" raser uansett i dag. Blir nok mer korrekt å snakke om etnisitet. Uansett deler vi begge synet om at rase kun er et sosialt konstruert konsept. Men at vi alle (mest trolig) stammer fra Afrika - å dermed var negere - er utrolig artig å tenke på i sammenheng med rasisme. Men disse samme rasistene pleier å sole seg for å få en fin brunfarge - så mye ironisk i denne konteksten.

Lenke til kommentar
(...) Top 10 Samples in Hip-Hop History - Part I (...)

Har gått gjennom alle delene hans, informative innslag han har sydd sammen. Engasjert i videone sine.

Ellers har jeg snurra Step in the Arena fra Gang Starr i det siste. Guru i storform og Premier forut sin tid innen beats. Sampler alt det rare han kommer på, fra ringelyden til en telefon med nummerskive, absurde trompetlyder som vrenger seg i bakgrunnen til rare pipelyder av alle slag. Albumet er som en god kopp med Java-Mocca; en liten slurk er ikke nok og den lille slurken har en lang ettersmak som sitter. Slik er Step in the Arena.

Edit; fra 1991.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
50 Cent - Ghetto Qu'ran

Trodde aldri jeg skulle høre på 50 Cent, men Power of the dollar er litt fett. Moro å se hvordan han var før i tida ('98-99).

Liker ikke hooket men han spytta mye bedre enn nå ialfall.

Er jo en grunn til at han er den største, rikeste, så og si mest kjente rapperen i verden :D

EDIT: Men selvfølgelig kan jo dette diskuteres.. -.-

EDIT2: Han er også kanskje den mest hata : /

EDIT3: Han har en HELT NY singel ny: 50 cent - I get it in (prod. by Dr dre), kan sjekkes ut for dem som vil, har hørt og lasta den ned på www.thisis50.com, håper before i self destruct blir bra :)

Endret av The Fox
Lenke til kommentar
Grunnen til at 50 er så stor er fordi han er en jævla dyktig forretningsmann. Han har laget masse fett...

Tja, kan vel diskuteres.

50 er mye stor grunnet timing. Dr Dre og da spesielt med Eminem, gjorde rap til en stor musikksjanger. Eminem var jo han som virkelig brøytet veien for rap som en stor kommersiell sjanger. Mye av grunnen er at han var hvit, men hans selvironi og meget oppsiktsvekkende tekster var det som satte han virkelig på kartet. Jeg "startet" jo på Eminem, veldig mange har gjort det samme. Med Dre beatene, ble man fort dradd mot nettopp Dre også - å da 2Pac og Snoop. Så har man det fort gående.

Så kom jo Eminem med tøffingen 50 Cent. 50 var noe nytt, samt at han var annerledes enn Eminem og Dre. Først og fremst var 50 en "gangster", noe som alltid har fascinert. Men hans image gikk selvsagt først og fremst mot yngre og ungdom. Men her må man ikke glemme Eminem - han åpnet dørene for 50. Uten Eminem, hadde neppe 50 Cent vært noe i dag. Men på den andre siden, rap og hip-hop hadde neppe vært noe stort i dag uten Eminems banebryting.

50s success hadde alle forutsetninger for å bli meget stor! Dette fordi både Eminem og Dr Dre er mer tilbaketrukne typer. De er begge artister med stor prestisje, men de har aldri vært interessert i å være noen superstjerner i det private. Da har de villet holde seg unna rampelyset. Men slik er ikke 50 Cent. Han har alltid villet være en superstjerne. Et idol som andre skal leve opp til, prøve å etterligne. Dessuten var han nettopp en neger fra ghettoen - noe som la alt til rette for at han skulle rule Hip-Hop verdenen. Så fikk han også en slags "untouchable" status av de ni gangene han var blitt skutt. Grunnet hans tilknytning til Eminem, trykket de fleste han til brystet.

Selve pengene har vel kommet gjennom "G-Unit" megatrenden han skapte. Så fikk han den PRen han ønsket, Eminem og Dre var aldri interresert i PR - de var sikkert bare glade med at media heller fokuserte på 50.

Men å kalle 50 Cent selv en dyktig forretningsmann, tror jeg faktisk ikke noe på. Her er det nok en dyktig agent som har vært meget flink på å omsette 50s navn og omdømme til gull.

Selv likte jeg jo 50 veldig godt på hans "Get Rich Or Die Trying" - som selvsagt ble hypet gjennom Eminem. Han ble fort både tam og falsk etter det. Men jeg har alltid syns 50 har fått alt for mye ufortjent pepper. Overvurdert ja, men han har aldri vært "dritt". Han var en pioneer, i motsetning til alt drittet av kommersiell rap ellers i dag.

Lenke til kommentar

Han utnyttet posisjonen sin på rett sted til rett tid til å bli så stor. Det vil jeg si er en dyktig forretningsmanns verk. Om det er han selv eller en agent som står bak er for meg ikke så veldig viktig. I tillegg har han jo opp til flere bissnisser ved sidenav som bidrar til å gjøre han stinn i penger.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...