Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg minner om retningslinjene.

 

#1: Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som blant annet banning, flaming og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger.
#2: Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Du får lov å mene hva du vil om en sak, men dersom dine meninger er svært kontroversielle bør du holde dem for deg selv for ikke å skape krangel.
#4: Hold dere til temaet i tråden. Ønsker du å diskutere en bestemt sak som ikke er direkte relatert til tråden, oppretter du en egen tråd i korrekt kategori. Privat småprat skal skje andre steder.

 

6 innlegg er slettet, 1 er redigert.

 

Reaksjoner på moderering taes på PM

Endret av TSP
Lenke til kommentar
Last Emperor - Meditation. Slept-on rapper desverre. Kommer lett inn på min topp fem liste.

Nydelig. Må nok sjekke han ut mer ja.

 

Ellers kan dere kose dere med en "litt annerledes" julesang. Den er herlig og ekstremt undervurdert. Jeg hører ikke på rap som er julesanger, untatt denne! Bare synd den ikke er hakket vassere i kvalitet, men den er unreleased fra 1996. La den selv ut på youtube nå i kveld. I beste kvalitet jeg tror finnes. (Opprinnelig ganske lav i volumet - men mp3gain er et genialt program for å ordne volum). Med lyrics.

 

Ras Kass - Jack Frost

Endret av Lansky
Lenke til kommentar

Glemte for øvrig å si at jeg er enig i at Ras Kass er en grovt undervurdert mc. Tekstene hans er blant det beste, imidlertid lider han av AZ-syndromet; ofte rapper han over for dårlige beats, som ikke rettferdiggjør skills'ene hans.

 

Cause if next week, the new fad was hip-hop fags; you'd find a lot of these thug niggaz in drag, believe that.

 

Jeg tar av meg hatten og gir meg over.

Lenke til kommentar
Glemte for øvrig å si at jeg er enig i at Ras Kass er en grovt undervurdert mc. Tekstene hans er blant det beste, imidlertid lider han av AZ-syndromet; ofte rapper han over for dårlige beats, som ikke rettferdiggjør skills'ene hans.

 

Cause if next week, the new fad was hip-hop fags; you'd find a lot of these thug niggaz in drag, believe that.

 

Jeg tar av meg hatten og gir meg over.

Helt enig her.

 

Men han må faktisk ta en del selvkritikk, for han har søkt en mer komersiell vei. Ekstremt bra på Soul On Ice - hans debut. Men etter dette, er det langt mellom godbitene. Han mistet fokuset.

 

Noe jeg har lagt merke til, er at han kan være overraskende tam sammen med andre rappere. Skal man være helt i toppen - så burde man kunne skinne uansett hvem man rapper med. Jeg tror det henger litt i sammen med at han har mistet fokuset - han har nedprioritert arbeidet og intellektet han viste på blant annet Soul On Ice. Jeg vil også advare folk å høre for mye på hans musikk - Soul On Ice er jo temmelig deprimerende!

 

Han er allikevel top 10 MCs hos meg. Når jeg snakker om topp 10 MCs/rappere, så baseres det på rått talent mest av alt. Musikken betyr mindre, selv om rapperen selvsagt må ha utmerket seg igjennom musikken. (Han/Hun må jo ha bevist sitt talent med andre ord). Men det vanskelige med å sette opp hvem man selv syns er best - er hva man legger vekt på. KRS-ONE, som jeg rangerte høyt før, har f.eks. falt ut av topp 10 hos meg. Dette nettopp pga at han preker for mye, å er kjedelig i lengden. Å ser man bort ifra 2Pacs stjernestatus (noe få klarer) - kan man seriøst påstå at han er en av de mest talentfulle MCs?

 

Uansett: Folk må gjerne komme med hvem de mener er top 10MCs - helst med begrunnelser. Eller hvem de føler er mest oversett etc. Dere har selvsagt frie tøyler hvordan dere legger det opp. Hadde vært artig å høre synspunkt fra folkene her. Er kanskje også bra å ha litt fokus på tråden mot nyttår.

Lenke til kommentar
noen som vet om en hiphop sang eller no hip hop general som har mye sånn. wrackowacko og sånn disk som di snurrer fram og tilbaker som i slutten av AF1 på nrk 18.30?

Noen som vet om en sånn sang her er ett eksempel på hva jeg mener med wracko

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=weCrOQr-m94 på filmen er det noe på 10-11 sekunder delen ;)

Denne har litt wrackowacko :D

Tommy Tee - Aerosol

Lenke til kommentar
Kaster meg på med
.

Ufint overfor de andre mc'ene av Canibus. Heat!

 

Eller

Den er feet. Alle rapper med klassisk westcoast-passion og trøkk. At Ice Cube er en av de mest drevne på mic'en vet vi jo, men jeg har alltid også spesielt likt flowen til WC.

 

Hva slags remix er dette? Verset til KP er bl.a. fra Cross My Heart. Men den var feeet. KP er vel en av de få mc'ene som klarer å hevde seg på en track med Canibus :)

 

Fenomal låt og beat. Tidløs.

Endret av Torbjørn S.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...