MacManus Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 En annen ting jeg syns er stygt er hvor mange som tar "beats" til sanger jeg liker (Under Pressure, Black Dog, Dream On er klassiske rocksanger som er blitt gjort om til rapbeats). Hvis det er Under Pressure med David Bowie og Queen du mener; Hvem i alle dager har lagd rap av det? Ice, ice, baby. Vanilla Ice er jo kanskje en av de verste rapperne som finnes. Tekstene er jo bare dumme og beaten er ikke noe bra. Så ikke la han ødelegge rap ryktet Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 jeg stod helt fremst, oppå det platået liksom. sånn ca.midt i om man regner hele crowden. ps: det heter fuck murder inc også... Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 rap og hip/hop er jo akkurat det samme som dikt opplesning med bakgrunns musikk.. usmakelig rett og slett.. Techno/rock er jo musikk da.. Smaken er som baken Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Våger du å komme å si at techno er musikk, mens hip hop ikke er? Techno er jo bare lyder som er satt sammen på en pc og der har du en "hit". Rappere legger vekt inn i sangen, går igjennom teksten om og om igjen, og finner en passende beat til teksten. Dessuten, er ikke dikt opplesning. Det er en tekst som blir rapper/lest opp, rock sanger blir og lest opp, bare på en annen måte. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Å si at techno bare er lyder som er satt sammen viser jo at du er like trangsynt som de du kritiserer. "Det er ikke diktopplesning, det er en tekst som blir lest opp" (hvis det er Nas som rapper er jo det, ifølge deg selv, poesi)? Du motsier deg selv. Å synge og å rappe/lese opp er to vidt forskjellige ting, og det vet alle som har hørt Charlotte Church eller Steven Page, de vokale prestasjonene de leverer viser at stemmen er, hvis man er flink nok, et instrument like vakkert som alle andre. Endret 14. oktober 2004 av SteffyBoy Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Våger du å komme å si at techno er musikk, mens hip hop ikke er? Techno er jo bare lyder som er satt sammen på en pc og der har du en "hit". Rappere legger vekt inn i sangen, går igjennom teksten om og om igjen, og finner en passende beat til teksten. Det som er litt trist for alle oss som liker rap/hip-hop og hater techno og alt som ligner, er jo det at de er en del av samme sjanger. Electronica sjangeren inneholder baade hip-hop og techno/trance osv. Det stod ingenting om det i Elektronika Sjanger ID ("guide"), men de er teknisk sett i samme sjanger. Baade rap-beats og techno-beats blir laget paa en datamaskin, men jeg vil si at rap/hip-hop er bedre. Det er vel lettere aa spille en rap-beat enn en techno beat med instrumenter... (har aldri provd, saa skal ikke uttale meg, men har sett mange rappere med live-band i bakgrunnen) Og som sagt, smaken er som baken... Og SteffyBoy: Du skjonte hva jeg mente. Er ikke sikkert alle andre skjonte det, though... Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) Våger du å komme å si at techno er musikk, mens hip hop ikke er? Techno er jo bare lyder som er satt sammen på en pc og der har du en "hit". Rappere legger vekt inn i sangen, går igjennom teksten om og om igjen, og finner en passende beat til teksten. Dessuten, er ikke dikt opplesning. Det er en tekst som blir rapper/lest opp, rock sanger blir og lest opp, bare på en annen måte. Yepp, det gjør jeg.. Slik som nevnt tidligere, så er også slike rap beats laget på pc, ikke nødvendigvis, men de fleste tilfeller.. Og hvordan kan det ha seg, hvis techno er så fælt, at det har "sneket" seg inn i rap låter idag? Feks, se på den sangen som ble så populær for noen uker siden, "Lil Jon F. Usher & Ludacris - Yeah"... Og jeg har hørt flere, kommer bare ikke på navnene.. Men sånn hard-core "gangsta-wannabe yoyoyo, mofo, yo mama, bling bling, shizzy fo dizzy" og alt det der blir bare for dumt.. Endret 15. oktober 2004 av ThaAndre Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Hvis folk virkelig gidder å krangle om hvilken musikktype som er best er teit. For er faktisk forskjellig fra menneske til menneske. Sånn som meg jeg hører på Metal og den sjangeren der, men når jeg er f.eks. på fest og noen setter på Hip Hop eller Trance eller hva nå enn vedkommende hører på så gidder jeg ikke å kjefte på dem eller å klage over at det er dårlig musikk for det jeg føler da er det eksakt samme som de føler når jeg setter på min musikk. Sier bare det at folk burde være mer motagelig når det gjelder dette pga. man kan ikke fortelle hva en annen person liker av musikk. Mange mener at det jeg hører på er bråk, men sånn jeg hører metal så er det musikk i mine ører mens trance f.eks. er bråk i mine. Så å si at den ene musikkstilen er bedre enn den andre er et feil syn på ting. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Våger du å komme å si at techno er musikk, mens hip hop ikke er? Techno er jo bare lyder som er satt sammen på en pc og der har du en "hit". Rappere legger vekt inn i sangen, går igjennom teksten om og om igjen, og finner en passende beat til teksten. Dessuten, er ikke dikt opplesning. Det er en tekst som blir rapper/lest opp, rock sanger blir og lest opp, bare på en annen måte. Yepp, det gjør jeg.. Slik som nevnt tidligere, så er også slike rap beats laget på pc, ikke nødvendigvis, men de fleste tilfeller.. Og hvordan kan det ha seg, hvis techno er så fælt, at det har "sneket" seg inn i rap låter idag? Feks, se på den sangen som ble så populær for noen uker siden, "Lil Jon F. Usher & Ludacris - Yeah"... Og jeg har hørt flere, kommer bare ikke på navnene.. Men sånn hard-core "gangsta-wannabe yoyoyo, mofo, yo mama, bling bling, shizzy fo dizzy" og alt det der blir bare for dumt.. Har aldri likt "Yeah" jeg. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 ÆSJ, Rap er jo ikkje musikk, det er folk som snakker. Sangen inneholder for det meste nigga, bitch, yo mother fucker etc. Dei som lager rap er musiklask talentløse , sangen inneholder som oftest ingen form for rytmiske instrumenter, den er satt sammen av ein datamaskin. Det er jo sant at alle har forskjellig musikksmak, men eg synest ikkje du kan sjå på rap som musikk. Det er bare mykkje dritt. Dei som liker rap har ikkje opplevd musikk. Men, vist alle hadde hatt god musikk smak, hadde det ikje vert noko spessielt å ha det. Eg håper for rap fasinerte sin skyld, at dei snart våkner opp og skjønner at dei hører på dritt. Eg hører egentlig på all slags musikk utenom Rap/hip hop og anna liste pop. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 CaZpeR: Det er ikke snakk om hva som er best, men hvorfor man liker noe.. Selvfølgelig har alle forskjellig musikksmak... Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 ÆSJ, Rap er jo ikkje musikk, det er folk som snakker. Sangen inneholder for det meste nigga, bitch, yo mother fucker etc. Dei som lager rap er musiklask talentløse , sangen inneholder som oftest ingen form for rytmiske instrumenter, den er satt sammen av ein datamaskin. Det er jo sant at alle har forskjellig musikksmak, men eg synest ikkje du kan sjå på rap som musikk. Det er bare mykkje dritt. Dei som liker rap har ikkje opplevd musikk. Men, vist alle hadde hatt god musikk smak, hadde det ikje vert noko spessielt å ha det. Eg håper for rap fasinerte sin skyld, at dei snart våkner opp og skjønner at dei hører på dritt. Eg hører egentlig på all slags musikk utenom Rap/hip hop og anna liste pop. ja, du har virkelig skjønt det!. rap-beats er på ingen måte rytmiske... Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 ja, det tok helt av! hvor stod du a? Litt bak på høyre side. Du a? FUCK SVERIGE! var ikke tommy tee som sa det. tommy tee var dj'n. han produserer bare sanger. rapperen ken ring var han som sa det. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Å slenge drit om at rapperne sier yo og bitch og whatever blir like klisje som å nevne at metal folk alltd slever blod, har trange skinn klær, lang hår og banger med hodet mens de knurrer mot mikrofonen. Gangsta er digg og bling er greit i småe mengder. Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 ÆSJ, Rap er jo ikkje musikk, det er folk som snakker. Sangen inneholder for det meste nigga, bitch, yo mother fucker etc. Dei som lager rap er musiklask talentløse , sangen inneholder som oftest ingen form for rytmiske instrumenter, den er satt sammen av ein datamaskin. Det er jo sant at alle har forskjellig musikksmak, men eg synest ikkje du kan sjå på rap som musikk. Det er bare mykkje dritt. Dei som liker rap har ikkje opplevd musikk. Men, vist alle hadde hatt god musikk smak, hadde det ikje vert noko spessielt å ha det. Eg håper for rap fasinerte sin skyld, at dei snart våkner opp og skjønner at dei hører på dritt. Eg hører egentlig på all slags musikk utenom Rap/hip hop og anna liste pop. Ehm? O K De som lager rap er musiklask talentløse? Sangen inneholder som oftest ingen form for rytmiske instrumenter og er satt sammen av en datamaskin? Ok, rap har ingen rytme? Har du horselsproblemer? Rap har, som all annen musikk rytme. (metal er vel kanskje et unntak, siden det til tider virker som de bare spiller helt tilfeldige "akkorder" paa gitaren, saa lenge det hores jaevlig ut?) Satt sammen AV en datamaskin er de naa ikke. De er satt sammen VED HJELP AV en datamaskin. Det er folk som sitter manuelt og lager en beat med forskjellige effekter, og perfeksjonerer den... De som liker rap har ikke opplevd musikk sier du? Jeg liker rap. Jeg liker rock. Jeg hater metal. Horer paa nesten all slags musikk, men de absolutte unntakene er techno/trance etc, metal og danseband. Har ikke jeg opplevd musikk? Mine favorittartister er, utenom rappere, Eric Clapton, Santana, Dire Straits, Queen, The Eagles (til en viss grad), og mange flere. Har ikke jeg opplevd musikk sier du? Forskjellige ting appellerer til forskjellige folk. Har folk i klassen min som digger Dimmu Borgir. De har ikke peiling paa hva de synger om, men de gikk fortsatt paa konserten de hadde her i naerheten for et par uker siden. De liker den typen musikk. Jeg hadde aldri i verden gaatt paa en Dimmu Borgir konsert, uansett om jeg visste hva de sang eller ikke. Den typen musikk appelerer ikke til meg... Selv mener jeg at metal er den verste formen for musikk jeg noengang har hort (i samme klasse som danseband faktisk). Saann maa det vaere. Hadde, som du sa, vaert dritkjedelig hvis alle skulle hort paa det samme. Da hadde vi ikke engang hatt denne diskusjonen... SnowDOG_: Word! Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 (endret) Slettet Endret 20. desember 2008 av ehs5 Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 WE! Monsters of Metal Vol. 3 kan bestilles fra CDON nå Jeg bare måtte Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 WE! Monsters of Metal Vol. 3 kan bestilles fra CDON nå Jeg bare måtte OMFG!!!1!!! U KIDDING???? MONSTERS OF METAL ROXXOR!!! fy Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Som endel sier: Dagens rap er bare oppgulp å roping. Det er jo samme kværna hele tiden "Bitch and my homies! Money money, drugs drugs". Men ikke all rap er dårlig, man har jo feks: Go'e gamle Run DMC og Beastie Boys. Av litt nyere rap er jo The Roots bra, og den litt eldre Notorious BIG fra midten av 90 tallet. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 (endret) syns det er mye dritt men også en del grei rap ute å går jeg.. men f**n å stygt det er på den nye 50 Cent cden , han sier liksom G-g-g-Unit! i løpet av maks 3 sekund på 90% av sanga.. http://www.tragisk.com/index.php?id=profil08 LES DEN!! Endret 16. oktober 2004 av 2mass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg