Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene

ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Torbjørn S og Phonte, herlige sanger! :thumbup:

Bug Powder Dust - Bomb the Bass/K&D Sessions

chill sang jeg hørte på radio for litt sia.

tar gjerne imot linker til lignende sanger.

Tja, en av de feteste skivene innen denne noe snevre 90-talls sjangeren av remiksing er, etter min mening, Prodigy presents The Dirtchamber Sessions vol. 1. Der mikser fyren bak Prodigy, Liam Howlett mye tøff musikk, inkludert mye hiphop. Verdt en god gjenomlytt!

The Dirtchamber Sessions Vol. 1, Track2

Se filmen hos Youtube

– 6:44

1. Bomb the Bass, "Bug Powder Dust" (1994)

2. Trouble Funk, "Pump Me Up" (1984) - is mislabeled as being by Grandmaster Flash & The Furious Five

3. The Charlatans, "How High" (1997)

4. The Prodigy, "Poison" (1995)

5. Jane's Addiction, "Been Caught Stealing" (1997)

6. Tim Dog featuring KRS-One, "I Get Wrecked" (1993)

Lenke til kommentar
Er folka her inne bare into "real" hiphop fra ukomersielle artister? Siden dere er så imot Kanye og vocoder.

Er vel heller det av vi blir dritlei av musikken deres, når vi må høre sangen hele tiden på f.eks MTV og The Voice når den kommer ut. Er vertfal slik med meg, makter ikke noe av kanye lenger, rett og slett fordi det har blitt for mye, både via TV, Internet og musikken jeg selv spiller :)

Likte meget godt Jedi Mind Tricks - Savior Self og The Perceptionists - Black Dialogue, meget bra sanger :)

Endret av Superdan
Lenke til kommentar
Er folka her inne bare into "real" hiphop fra ukomersielle artister? Siden dere er så imot Kanye og vocoder.

Jeg ser meg selv som veldig åpen med godt variert musikksmak, og hører på alt fra Lil Wayne til NWA, men enkelte av de nyere sangene til blant annet Kanye og Lil Wayne kan jeg ikke fordra.

Herlig låt av Jedi Mind Tricks du linket der, Torbjørn S. Helt siden stoltz viste ut et klipp av
har jeg alltid hatt sansen for han. :)

Det er en av mine absolutt favorittsanger. Alle bør sjekke den ut. :)

Lenke til kommentar

Kanskje jeg høres ut som en bitter tulling når jeg sier dette, men er ikke stemmen din god nok så legg mikken på hylla. Greit nok at en og annen artist tar det i bruk en sjelden gang, men nå er det nærmest synonymt med å få en hit, og da kommer alle kommersielle rævdilterne etter og tar det i bruk uansett hvor latterlig det enn høres ut.

Lenke til kommentar
Og her er man borte et par dager og går glipp av slike innlegg. Alltid artig med folk som uttaler seg med stor tyngde om ting de ikke vet noe om.

Haha! Skummet bare litt gjennom, men snakker om å bli flau. Jeg blir helt flau av å bo i samme land som sånne ignorante typer. :wee:

True dat! Blir jo nesten provosert av slike brukere. Har ikke peiling på hva de snakker om og fremstiller seg som kongen av hip-hop. Spesielt en bruker...

Lenke til kommentar

Bare for å kommentere alle disse feidene, ofte imellom hiphop - metal.. Har lenge vært trofast fan av metal, men jeg har lenge ment at det finnes bra hiphop. Dermed så er det all listepopdritten som blir kommersialisert som skygger over EKTE hiphop.

Se på for eksempel Necro, og sammenlign disse pionerene med f.eks lil'wayne og alle nissene der. Det er ikke likt for 5 øre. Forskjellig beat, forskjellig flow, forskjellig tema, etc etc.

Deretter kan man se alle sjangrene som finnes om metal. Hvorfor ikke heve sjangrene innen hiphop også?

Hovedproblemet til hiphop i dag er imaget. Imaget som skapes av alle som tromfer på listene og radio. Rappere på TV osv osv, framstår som EKLE og MOTBYDELIGE mennesker på måten de opptrer. Enkelte digger dette, andre avskyr det.

Har en fin tommelfinger-regel rundt dette - Har det vært på VG-lista? Ikke værdt å høre på.

Det finnes dog unntak. Jeg digger Jay-Z, og han har vel fått en del glam oppover åra... Bare for å vise at det FINNES unntak :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...