Thend Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Canibus er en av de aller beste lyrikerne som finnes. Men det er klart at sangene og albumene han har utgitt har variert svært i kvalitet. Det er veldig synd at han og Ras Kass ikke har fått det til bedre enn de har. Men Canibus sine tekster - spesielt fra Poet Lauretae Infinity - er favoritter hos mange amatørmessige musikkprodusenter. Ja, Poet Laureate Infinity er fin. Jeg liker spesielt det han sier heelt på slutten (hvor mange bars er den låta på egentlig?), nemlig: Somebody Hip Hop don't need meNigga I grew up in D.C., I love Lil' Weezy, 210 Me and Baby got the same name We probably got the same blood in our veins, liquid propane Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Mic Geronimo - Masta I.C. Props, feel the vibe. Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Det er jeg ikke. Det verset der er jo lysår fra alt annet han noengang har skrivd / som jeg har hørt av han. Beaten har jeg alltid likt, smeller godt på høyt volum. Jeg trodde ikke han skrev noenting som helst. Det er jo det som har overrasket meg. Ikke bare er tekstene elendige, men det er ikke han som skriver dem engang! Tenk om han hadde skrevet dem. Da hadde det vel hørtes ut som Soulja Boy. Kilde? Jeg antar at det er dette ryktet som verserte for noen år siden du referer til. Folk må få lov til å like den musikken de vil. Men selv hører jeg ikke på idioter som Lil Wayne eller så og si noenting av nyere hip-hop. For meg handler rap om å gi meg noe. Hip-hop er poesi, det er tekster med mening. Lil Wayne har overhode ingenting å lære meg. Man blir heller dummere av å høre på han. Jeg hører på mye rart. Liker å fordype meg i Canibus tekster, men hører også på Lil Wayne innimellom. Men egentlig hører jeg mest på jazz uten vokal. Og når du sier at hiphop er poesi så dekker du bare et ørlite spekter på hva det egentlig er. Hip-hop trenger jo ikke alltid ha mye mening da. Men tekstene er ekstremt viktige. For deg kanskje. For mannen i gata, neppe. Som alternativ til mening, har man jo veldig bra ord triksing, teknikk pregede og mer eller mindre morsomme tekster. Eminem var opprinnelig fantastisk på ord-triksing. Hør på "infinite"! Lil Wayne kan vel også sies å være god på ordtriksing. Så er det jo ytterlige unntak. Du har musikk innenfor hip-hop som virkelig fenger. Men jeg har alltid et minstemål av tekster. Er de dumme, så slår jeg av. Musikk jeg elsker grunnet stemningen, men tekstene isolert sett ikke er fantastiske, er Mobb Deep da de var yngre. Kanskje det også finnes folk som elsker Lil Wayne pga stemningen som Mannie Fresh fremskaffer, på samme måte som du sikkert digget de dystre beatsene til Havoc og Alchemist? Hip-hop på sitt beste kan lære deg utrolig mye. Mens de fleste andre sjangrene handler om kun musikken, å folk ikke hører noe særlig på tekstene, er det imponerende hvor en del også yngre mennesker klarer å analysere tekstene til gode MCs. Du har unge mennesker som rett og slett får masse utbytte og stimmulerer intellektet sitt gjennom å høre på hip-hop. Det er jo ironisk å tenke på at andre jevnaldrende har hørt på Spice Girls, mange av foreldrene våre hørte på rock, punk osv. osv. Våre foreldre var opprørere, å kun det. Ellers har/ hadde du folk som nærmest bare hørte på pop. Nå kan man jo kalle Lil Wayne og co i dag, nærmest for pop eller rock, fordi tekstene ikke er noe vits i å høre på. Så en god del i dag, er kun "opprørere" som foreldrene våre var før oss. Jeg skjønte igrunnen ikke dette. Sier du at all musikken foreldrene våres hørte på ikke hadde noe mening? Men så har du altså en del som hører på tekstene, altså de smarte. Du får neppe noe doktorgrad av å høre på musikk. Les heller en bok. Selv liker jeg all slags musikk. Men har hatt en preferanse til hip-hop. Jeg har alltid vært alene om å høre på hip-hop i min omgangskrets. Som mange andre, var det Eminem som først fikk meg inn på hip-hopen. Men jeg går ikke i noen hip-hop klær. Jeg oppfører meg ikke som en wannabe "gangster". Nei, jeg har ofte syns det hele er rimelig teit. Jeg har heller alltid vært fasinert av mafiaen, av en mer sofistikert måte å være på. Men ikke ta meg for å være arrogant når jeg bruker ord som "sofistikert". Jeg er langt ifra arrogant. Men jeg setter virkelig pris på folk som klarer å være seg selv, framfor å prøve å være noen andre. Altså at man ikke prøver å kle seg osv. som sin favoritt-rapper, eller oppfører seg ghetto. Det tror jeg de fleste er enige med deg i. Selv om jeg vet det finnes folk selv her i Norge som kler seg med gullkjeder og fremstår som om de er millionærer selv om de egentlig går på sosialen. Uheldigvis utvikler rap seg mer og mer i en uintelligent retning. Det virker som de smarte som før ga oss så mye i fantastiske tekster - som Canibus, Ras Kass, Nas, GZA, Immortal Technique, Rakim, 2pac, Biggie... - nå går på skole, framfor å gå inn i musikken. Dette, mens vi ser større og større idioter komme inn i spotlighten. Lil Wayne og Souljah Boy er store i dag. Det positive er - Hvor mye verre kan det bli??? Er bare å skrape litt under overflaten så finner du mye god hiphop. Vil faktisk påstå at det er i ferd med å ta seg oppover etter at vi nådde bunnen for et par år siden. Les anmeldelsene til okayplayer så vil du finne mye artig alternativ hiphop. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 25. september 2008 Forfatter Del Skrevet 25. september 2008 (endret) BLA BLA BLA langt innlegg For et makkverk av et innlegg. Lil' Waynes vers var ikke det mest dyptgående jeg har hørt, men faen for en tekst og stil det ble levert med! Som sagt er det her en av veldig få Weezy-låter jeg takler å høre på, jeg har også vært på konserten hans og bare stått og måpt under mesteparten av konserten, grunnet cheesinessen. Jeg er heller ikke den som smeller Soulja Boy-låter døgnet rundt fordi han er så "kul"... Hip hop handler om å gi meg noe for meg også. Men det betyr ikke at låta på død og liv må ha et dypt, meningsfullt og nesten filosofisk budskap. Jeg tror vi kan være enige om at hip hop-musikk handler om fire grunnleggende ting: Tekst, budskap, flow og beat. Noen ganger er ikke alle disse tingene helt på topp, eller noen ganger helt fraværende, spesielt med tanke på budskapet. For meg må ikke sangen ha et fint budskap og være overpoetisk. Det er for all del fint, jeg hører på mye Immortal Technique, Black Stars, Mos Def, Talib Kweli, litt Canibus, KRS-One, etc.... Bare så lenge det blir presentert på en skikkelig måte, altså en eller flere av de andre tre grunnleggene tingene jeg nevnte, de må også sitte godt. På en annen side hører jeg også på noe av det mest brutale musikken fremført med rap, nemlig Grime og en gang iblant Dancehall. Det er sjangre som gir meg noe som treig vissvasshiphop aldri kan gi meg: Energi... Sett på de hardeste beatsene med de tøffeste spytterne. Sett på fullt volum. Flipp ut. Du motsier jo også plutselig deg selv, budskapet er ikke så viktig likevel, men teksten er? Og da spør jeg deg kan du ærlig talt ikke høre at første verset til Lil' Wayne på A Millie var utrolig bra teknisk gjennomført? Det hadde ikke budskap nei, men det var jo ikke så viktig... Det er jo ikke akkurat sånn at rapperne du nevner alltid gir noe særlig mening i verken tekstene eller budskapet heller. F.eks. Immortal Technique, hører du EGENTLIG alt det sære han sier? Det finnes en bandwagon for mainstream, og nå finnes det visst også en bandwagon for undergrunn, som du tydelig har hengt deg på. "Jeg hører bare på musikk som har mening og sånt lizm" Det her ble litt lengre og jeg hadde tenkt, men jeg kunne ha skrivd veldig mye mer, fordi du har ærlig talt noen merkelig meninger. Som fflex sa rett før deg, burde musikken ofte bare tas for det den er, og mens vi er ute og digger kul musikk med noen øl, kan jo bare du sitte og analysere all poetisk hip hop du kommer over i fillebiter. Som Thendrup så veldig passende sa nå veldig nylig: At musikk er kommersielt er ikke ensbetydende med at det er dårlig, selv om det som oftest er det. Og at musikk er undergrunn er ikke ensbetydende med at det er bra, det er det som regel ikke. Endret 25. september 2008 av ehs5 Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Noen her som var på Immortal, egentlig? Lenke til kommentar
Gnotten Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 For et makkverk av et innlegg. Lil' Waynes vers var ikke det mest dyptgående jeg har hørt, men faen for en tekst og stil det ble levert med! Som sagt er det her en av veldig få Weezy-låter jeg takler å høre på, jeg har også vært på konserten hans og bare stått og måpt under mesteparten av konserten, grunnet cheesinessen. Jeg er heller ikke den som smeller Soulja Boy-låter døgnet rundt fordi han er så "kul"... Fint for deg at du liker Lil Wayne. Personlig syns jeg Wayne høres ut som han har en pikk i rompa. Han er vel som J. Edgar Hoover, å arrangerer homsefester i det skjulte. Men mange syns tilsynelatende han er veldig kul. Hip hop handler om å gi meg noe for meg også. Men det betyr ikke at låta på død og liv må ha et dypt, meningsfullt og nesten filosofisk budskap. Jeg tror vi kan være enige om at hip hop-musikk handler om fire grunnleggende ting: Tekst, budskap, flow og beat. Noen ganger er ikke alle disse tingene helt på topp, eller noen ganger helt fraværende, spesielt med tanke på budskapet. For meg må ikke sangen ha et fint budskap og være overpoetisk. Det er for all del fint, jeg hører på mye Immortal Technique, Black Stars, Mos Def, Talib Kweli, litt Canibus, KRS-One, etc.... Bare så lenge det blir presentert på en skikkelig måte, altså en eller flere av de andre tre grunnleggene tingene jeg nevnte, de må også sitte godt. Jada, enig i dette. Du motsier jo også plutselig deg selv, budskapet er ikke så viktig likevel, men teksten er? Og da spør jeg deg kan du ærlig talt ikke høre at første verset til Lil' Wayne på A Millie var utrolig bra teknisk gjennomført? Det hadde ikke budskap nei, men det var jo ikke så viktig... Det er jo ikke akkurat sånn at rapperne du nevner alltid gir noe særlig mening i verken tekstene eller budskapet heller. F.eks. Immortal Technique, hører du EGENTLIG alt det sære han sier? Jeg motsa ikke meg selv. Jeg modererte med å si at teknisk meget fine og sprudlende tekster, kan være gode uten nødvendigvis ha mening. Jeg pekte da på Eminems "Infinite" som eksempel på det. Når det gjelder Immortal Technique, syns jeg han best kan karakteriseres med ordet "giftig". Vi vet alle at det meste av hans tekster er politiske, å at han også har mye kunnskap. Immortal på sitt beste, bruker en del helt syke tekster som "My style is like a ten year old child with a slit wrist". Det er så brutalt, giftig og sykt at man begynner å smile mens man rister på hodet sitt. Det er noe som særpreger han som artist. Hva mener du egentlig med "hører du EGENTLIG alt det sære han sier?" Han pleier å påpeke mye av det mørke USA står for. Å han har veldig mye rett i det han sier, det er det oppsiktsvekkende. Det her ble litt lengre og jeg hadde tenkt, men jeg kunne ha skrivd veldig mye mer, fordi du har ærlig talt noen merkelig meninger. Som fflex sa rett før deg, burde musikken ofte bare tas for det den er, og mens vi er ute og digger kul musikk med noen øl, kan jo bare du sitte og analysere all poetisk hip hop du kommer over i fillebiter. Selv om du sier det litt spøkefullt, så syns jeg du overvurderer Hip-Hop litt nå. Hadde det bare vært slik at det hadde finnes så mye "mat" å analysere som du antyder... Men det gjør det jo ikke. Hip-Hop har aldri og vil aldre komme opp på nivåer som Kafka er i sine bøker, eller Bergman er i sine filmer. Men det forventes jo heller ikke. Problemet er at det er meget skuffende å se en ung sjanger, som var så bra, har utviklet seg til det den er i dag. Sannheten er jo at rap har så mye mer å gi! Men, men - shit happens. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 For meg så står beat og flow ganske mye høyere enn tekst. Hørte igjennom T.I - Paper Trail for litt siden, ganske kult album. Er noe med beatene hans jeg liker. Live your life feat rihanna hadde sampla o-zone (?!?), men var faktisk en jævla fet sang ^^ Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Skjønner ikke hvorfor det ene skal utelukke det andre. Noen ganger det er det digg med "filosofisk" hiphop som faktisk har noe å melde, noen ganger er det chill å sette seg ned med noe sykt god teknisk rap, og etter en lang helg er real gangsterrap uten noe annet å melde enn hvor mange de dreper ukentlig helt fantastisk å høre på. Ha et åpent syn, folkens Lenke til kommentar
Thend Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Fint for deg at du liker Lil Wayne. Personlig syns jeg Wayne høres ut som han har en pikk i rompa. Han er vel som J. Edgar Hoover, å arrangerer homsefester i det skjulte. Men mange syns tilsynelatende han er veldig kul. Hvor mange pikker han har i rompa er vel uvesentlig for hvor bra/dårlig musikken er. Når det gjelder Immortal Technique, syns jeg han best kan karakteriseres med ordet "giftig". Vi vet alle at det meste av hans tekster er politiske, å at han også har mye kunnskap. Immortal på sitt beste, bruker en del helt syke tekster som "My style is like a ten year old child with a slit wrist". Det er så brutalt, giftig og sykt at man begynner å smile mens man rister på hodet sitt. Det er noe som særpreger han som artist. Hva mener du egentlig med "hører du EGENTLIG alt det sære han sier?" Han pleier å påpeke mye av det mørke USA står for. Å han har veldig mye rett i det han sier, det er det oppsiktsvekkende. Immortal Technique sier også ting som "some niggaz are too stupid to understand it like astrophysics." Mer klønete enn intelligent, den formuleringa der. Hip-Hop har aldri og vil aldre komme opp på nivåer som Kafka er i sine bøker, eller Bergman er i sine filmer. Men det forventes jo heller ikke. Problemet er at det er meget skuffende å se en ung sjanger, som var så bra, har utviklet seg til det den er i dag. Sannheten er jo at rap har så mye mer å gi! Men, men - shit happens. Det har vel heller aldri vært meninga at hiphop skal være som Kafka og Bergmann. Og hiphop er godt oppe i 30-åra nå, er det så veldig ungt? Uansett synes jeg hiphop fortsetter å utvikle seg, hør bare på Elzhis nye album The Preface. Det fantes ikke mange som kunne rappe som ham for bare noen få år siden. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Skal innrømme at jeg har utrolig lite peiling på nyere rap-utgivelser. For de av dere som er litt mer bevandret i de terreng, dere kunne vel ikke formodentlig anbefale meg noe? Om dere lurer på smaken min, så kan dere se på mine tidligere innlegg i denne tråden. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 (endret) Skjønner ikke hvorfor det ene skal utelukke det andre. Noen ganger det er det digg med "filosofisk" hiphop som faktisk har noe å melde, noen ganger er det chill å sette seg ned med noe sykt god teknisk rap, og etter en lang helg er real gangsterrap uten noe annet å melde enn hvor mange de dreper ukentlig helt fantastisk å høre på. Ha et åpent syn, folkens Er helt enig. Forstår heller ikke hvorfor det ene skal utelukke det andre. Kommer veldig ann på settingen og sinnstemningen din der og da. Ikke fortell meg at dere står og groover til immortal technique ute på byen kun fordi han rapper om politikk, og kritiserer "gestapo" staten. Avslutter med en anbefalning. "Speak" - en rapper fra Ungarn. Han har både bra tekst, flow og beat. Deilig å høre en som spitter sannheten og ikke noe annet. Endret 26. september 2008 av fflex Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Nytt innlegg Nå sa jeg jo nettopp at jeg i utgangspunktet absolutt ikke liker Lil' Wayne, men ok. Litt morsomt hvor opplyst du liksom skal være, men allikevel virker det som om du har en stor porsjon homofob i deg, og jeg skjønner heller ikke helt hvordan det skal være relevant til det vi diskuterer her. Thendrup nevnte en av mange sære ting IT sier. Han tror på noen utrolig mange konspirasjonsteorier, og ofte blir det litt for mye 2008-hippietendenser ute og går. Men for all del, han er en sjuk rapper, man må bare ikke alltid bry seg altfor mye om hva han sier. Jeg overvurderer da ikke hip hop, det er det vel heller du som gjør? Lenke til kommentar
Blue Scholar Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Skal innrømme at jeg har utrolig lite peiling på nyere rap-utgivelser. For de av dere som er litt mer bevandret i de terreng, dere kunne vel ikke formodentlig anbefale meg noe? Om dere lurer på smaken min, så kan dere se på mine tidligere innlegg i denne tråden. Albumet "Dirty Acres" av CunninLynguists hvis du ikke har hørt den allerede. Fra 2007. Lenke til kommentar
Gnotten Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Avslutter med en anbefalning. "Speak" - en rapper fra Ungarn. Han har både bra tekst, flow og beat. Deilig å høre en som spitter sannheten og ikke noe annet. Du tuller nå??? Jeg regner med det. Jeg fikk litt "Borat" følelse av denne. Er jo nærmere pop/RnB enn rap. Men beaten er bra, sangen var fin den! Men teksten er jo hinsides! "nobody wants a war", de som sier dette er fullstendig virkelighetsfjerne. Selvfølgelig er det i manges interesse av krig. I moderne tid er faktisk vi i Norge noen av de som tjener mest på det. En krig mellom Iran og USA hadde vært gull for Norge. Oljeprisen hadde hoppet i været, å vi hadde tjent enormt. Det er alltid folk som tjener grovt på krig! Det er litt av dette jeg mener. Teksten er viktigere enn meningen. Dette fordi at om det kun er mening, trenger det langt ifra være en bra sang. KRS-ONE har jo alltid hatt plenty med mening i sangene, men gud hvor kjedelig mye av det er. Teksten, eller rettere sagt prestasjonen, blir "prekete", kjedelig og rett frem. Hvis det er noenting jeg virkelig ønsker, så er det tekster som utfordrer! Det må ikke bare være rett fram. Men jeg er helt enig med dere om at beat og flow også er uhyre viktig. Det er tross alt musikk. Uansett hvor smart, dyktig en artist isolert sett er, så orker jeg ikke høre på om for eksempel beat og flow er dårlig. Nytt innlegg Nå sa jeg jo nettopp at jeg i utgangspunktet absolutt ikke liker Lil' Wayne, men ok. Litt morsomt hvor opplyst du liksom skal være, men allikevel virker det som om du har en stor porsjon homofob i deg, og jeg skjønner heller ikke helt hvordan det skal være relevant til det vi diskuterer her. Thendrup nevnte en av mange sære ting IT sier. Han tror på noen utrolig mange konspirasjonsteorier, og ofte blir det litt for mye 2008-hippietendenser ute og går. Men for all del, han er en sjuk rapper, man må bare ikke alltid bry seg altfor mye om hva han sier. Jeg overvurderer da ikke hip hop, det er det vel heller du som gjør? Først sier jeg det du trolig ikke vil like: En nøkkelting i Hip-Hop, er homofobi. Homofili har overhode ingenting å gjøre i hip-hop. Ærlig talt, så er jeg ikke imot homofile, det skal være sagt. Men det betyr jo ikke at jeg vil la være å bruke "homovåpenet". For rett skal være rett: homofili er fullstendig uakseptabelt i hip-hop. Lil Wayne er en person som framstår som veldig tøff, men er han virkelig det? Ikke bare kler og oppfører han seg som en unge. (Mange fjortiser syns jo dog dette er veldig tøfft). Men han er også trolig veldig falsk! Dette er det forbannede med Hip-Hop i dag. Det er så forbanna falskt! Når til og med fløtepusen Sean Kingston, snakker om "thats gangsta", så blir det hele en tragedie. Jeg har aldri syns det er tøfft når rappere sier "yo, yo", "nigger", "I love bitches" osv. Heller tvert imot. Selv de beste bruker slike uttrykk for mye. Jeg er heller ikke noe wannabee "gangster" som så mange i hip-hop er. Som jeg har nevnt tidligere, har jeg alltid heller foretrukket det mer sofistikerte Mafia miljøet, framfor "the hood". Men rett skal være rett! Sier man at man er ganster, å representerer "hooden", så skal man virkelig gjøre det også. Lil Wayne er som 50 Cent er blitt. 50 hadde jeg respekt for i begynnelsen, han var ekte da, men nå er han jo helt fake. Han snakker om "ghettoen", når han selv bor i fantastisk flotte villaer. Så mange er rappere er falske. De har aldri levd i ghettoen, de har aldri hatt det vondt. Men de later som det! Så til noe Immortal Technique:Jeg er enig i det du og Thendrup sier. Det skal være sagt. Selv om jeg mener mange av "konspirasjonsteoriene" faktisk er mer sanne enn dere tror, så har dere ett godt poeng. IT er fantastisk til å fremføre, han er helt rå, men man må også passe på å ikke tro på alt han sier! Det er egentlig det samme med Obama. Han er en fantastisk taler, utrolig fengslende. Men man må ikke glemme at det er politikken man velger. Det at han er en fantastisk taler, betyr ikke at han er en god president eller har god politikk. Husk at den beste taleren som har eksister de siste 100 årene, var Adolf Hitler! Jeg sammenligner selvfølgelig ikke Obama med Hitler, men det er noe til ettertanke. Immortal Technique er helt klart full av hat. Håper jo selvfølgelig ikke han er oens rollemodell. Hehe. Så er jeg også enig i at han sier en del summe ting. Så alt i alt enig med dere. Men jeg tror faktisk han har mer rett i en del av konspirasjonsteoriene enn dere faktisk tror. Det er utrolig mye rottent i USA sin historie. Ting vi aldri vil få vite. Det er fakta for eksempel at de gav penger til Nazi Tyskland. De angrep jo til slutt Tyskland, men dette kun fordi de trodde Tyskland var "på lag" med Japanerne. Dette var aldri sant. Tyskland var egentlig aldri allierte med Japan, de hadde kun fred med dem. Å du kan banne på at Hitler ikke hadde noe til overs for den Asiatiske rasen. Vil ikke gå inn for mye. Et annet godt eksempel er Mashall-hjelpen. Dette er nærmest tabu av meg å si. Men denne ble ikke gitt for å "hjelpe Europa". Det var slettes ikke for å hjelpe ut oss stakkarne. Nei, det var for økonomisk vinning. De tjente enormt på det. Når det er sagt, hjalp det selvfølgelig oss us også. Men motivasjonen til USA var egen vinning. Det har det alltid vært. Å mye rundt 11.Sept er uavklart. Det skal være sagt. Taliban er kjempeglade for å ta æren for det - men var det virkelig dem. Jeg sier slettes ikke det er Bush, eller slik IT sier det. Men der er veldig mye muffins, å ting som ikke er klargjort godt nok etter 11.Sept. En ting IT har rett i, er graden av hvor mye Amerikanske media er i lommen til de Amerikanske styresmakter. Men USA studerte jo Goebbles propagandametoder under 2.Verdenskrig, så dette kan de. Irak krigen, ser for eksempel slettes ikke så gal ut i Amerikanske medier. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 (endret) Først sier jeg det du trolig ikke vil like: En nøkkelting i Hip-Hop, er homofobi. Homofili har overhode ingenting å gjøre i hip-hop. Ærlig talt, så er jeg ikke imot homofile, det skal være sagt. Men det betyr jo ikke at jeg vil la være å bruke "homovåpenet". For rett skal være rett: homofili er fullstendig uakseptabelt i hip-hop. Utdrag fra Ice-Ts The Tower: "I saw a brother kill another, Cause he said he was gay, But that's the way it is, It been that way for years, and when his body hit the ground, I heard a couple of cheers, It kind of hurt me inside, That they were glad he died". Denne låta er fra 1991. Homofobi er idiotisk, men det er ikke en større "nøkkelting i Hip-Hop[sic]" enn hva adidasjoggedresser er. Også synes jeg du burde lese historiebøkene dine litt nøyere, men det er uansett ingen grunn til å dra slikt inn i denne diskusjonen. Endret 26. september 2008 av Thendrup Lenke til kommentar
Rodion Raskolnikov Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Avslutter med en anbefalning. "Speak" - en rapper fra Ungarn. Han har både bra tekst, flow og beat. Deilig å høre en som spitter sannheten og ikke noe annet. Er ikke det der ment til å være en parodi? Anyway, har hatt dilla på GZAs Liquid Swords album i det siste. Noen andre Wu-Tang medlemmer som har gitt ut bra solo album? Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Først sier jeg det du trolig ikke vil like: En nøkkelting i Hip-Hop, er homofobi. Homofili har overhode ingenting å gjøre i hip-hop. Ærlig talt, så er jeg ikke imot homofile, det skal være sagt. Men det betyr jo ikke at jeg vil la være å bruke "homovåpenet". For rett skal være rett: homofili er fullstendig uakseptabelt i hip-hop. Lil Wayne er en person som framstår som veldig tøff, men er han virkelig det? Ikke bare kler og oppfører han seg som en unge. (Mange fjortiser syns jo dog dette er veldig tøfft). Men han er også trolig veldig falsk! Dette er det forbannede med Hip-Hop i dag. Det er så forbanna falskt! Når til og med fløtepusen Sean Kingston, snakker om "thats gangsta", så blir det hele en tragedie. I rest my case. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 En nøkkelting i Hip-Hop, er homofobi. Det femte elementet? Om du misliker homofile eller ikke er meg likegyldig, men dette er det mest ignorante jeg har hørt. Kom deg ut av bobla di. Lenke til kommentar
Blue Scholar Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 (endret) En nøkkelting i Hip-Hop, er homofobi. Det femte elementet? Om du misliker homofile eller ikke er meg likegyldig, men dette er det mest ignorante jeg har hørt. Kom deg ut av bobla di. Nå har han jo litt rett. Kort sagt, hvor mange ganger har du ikke hørt rappere disse andre rappere med ting som "faggot", "gay-ass nigga", "eat/ride/suck a dick" osv... The Boondocks har en bra parodi på nettopp dette Endret 26. september 2008 av phoNte Lenke til kommentar
Gnotten Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Også synes jeg du burde lese historiebøkene dine litt nøyere, men det er uansett ingen grunn til å dra slikt inn i denne diskusjonen. Hvorfor skriver du dette Thendrup? Du kan da ikke gå ut å påstå at jeg tar feil, når du ikke backer det opp. Ja, det vil være off topic her. Men ikke kom med anklager uten å backe dem opp. En nøkkelting i Hip-Hop, er homofobi. Det femte elementet? Om du misliker homofile eller ikke er meg likegyldig, men dette er det mest ignorante jeg har hørt. Kom deg ut av bobla di. Du bør komme deg ut av bobla di! Makan. Tenk at du befinner deg på et hip-hop forum, å ikke forstår at homofili er FULLSTENDIG forbudt å FULLSTENDIG uakseptabelt i hip-hop. Jeg syns det er ufattelig at dere ikke vet dette. Man begynner jo å lure litt... Nevn EN rapper som er selverklært homoseksuell. Nevn en rapper som sier han ikke har noe imot homoseksuelle. phoNte sier ovenfor at jeg har "litt rett". Men selv dette stemmer ikke. Jeg har 100% rett! Hip-Hop er en av de mest dømmende av homofili av alle kulturer. Det er vel bare Islam som topper. Når noen mener en rapper er dårlig - hva spør de om da? Jo, de spør om han er "gay". "Gay" er ekstremt negativt ladet, å er veldig mye tatt i bruk hos de enkelte rapperne. Hvis tekster eller annet er elendig, så er det "gay". "How you gonna explain fuckin a man? Even if we squashed the beef, I ain't touchin ya hand" DMX "Suddenly now I got beef with this fagget Ja" Eminem "These record labels got most artists gettin fucked like the gay rapper" Lloyd Banks "I know these gay ass record labels keep fuckin niggaz" Too $hort "I aint gotta two-way you gays" Jay-Z "Because Shan and Marley Marl dem-a-rhymin like they gay" KRS-ONE "That this Gay-Z and Cockafella Records wanted beef" Nas osv. osv. osv. Det er bare å høre hver gang "homo" nevnes i en sang. Det brukes ALLTID i negativ forstand. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg