Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene

ehs5

Anbefalte innlegg

Hip Hop-tråden består nå av 14.000 innlegg. I løpet av denne tiden har endel personer bidratt fantastisk og gjort den til en av mine hovedkilder til ny musikk. Det å få ærlige tilbakemeldinger på musikk og meninger man poster i tråden er en del av trådens dynamikk, som må være der. Dersom vi klarer å holde elitisk og andre adjektiver om andres meninger og/eller intelligens og eventuelle backpackertendenser utenfor tråden, så tror jeg vi gjør oss alle en tjeneste.

Skal, som sagt, på Brother Ali og Atmosphere konsert på Blå på onsdag, The Afeeliated varmer opp. The Roots er spennende, får se om jeg kommer meg på den også.

Dopegame: Herlig låt og video :mrgreen:

P. S. Cunninlynguists ft. Masta Ace & King Tee [sloppy Seconds Vol. 1 - 2003] P.T.A.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hip Hop-tråden består nå av 14.000 innlegg. I løpet av denne tiden har endel personer bidratt fantastisk og gjort den til en av mine hovedkilder til ny musikk. Det å få ærlige tilbakemeldinger på musikk og meninger man poster i tråden er en del av trådens dynamikk, som må være der. Dersom vi klarer å holde elitisk og andre adjektiver om andres meninger og/eller intelligens og eventuelle backpackertendenser utenfor tråden, så tror jeg vi gjør oss alle en tjeneste.

Og det er dine preferanser. Heldigvis deler ikke alle den samme oppfatningen, og du har pent lite du skulle ha sagt. Diskusjonen var på et fullstendig rasjonelt og saklig plan, og da ser jeg ikke hvorfor den ikke skal kunne leve videre, selv om spissformuleringer og stereotyper brukes for å fremheve ytterkanter.

Endret av Robert Rektum
Lenke til kommentar

Veltalende punk som kommer her og forteller oss hva vi skal like og ikke like. Ettersom det er ingen her som har sett deg før, så er det umulig å vite om du har noe å backe opp dine absurde påstander om at du vet bedre enn oss hva som er bra hiphop og det hele blir komisk når du dytter 50 Cent foran deg som et eksempel på hvem som har blitt mainstream og dermed hatet av det du kaller "underground" miljøet. Nas ja, Jay-Z ja, 50 Cent wtf. Krabb tilbake til gutterommet ditt du, Robert, rasshøl har ikke noe i denne tråden å gjøre. Flamebait ftw og du fikk det. Og det blir mer.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar

For det første har jeg ikke prøvd å skolere noen som helst. Jeg har simpelthen ytret en skepsis for hvorvidt alle er 100% oppriktige rundt hvilken musikk de faktisk lytter på, da med 50 Cent som et eksempel. Er det så søkt å tro at enkelte smører litt tykt på når den mest aktive gruppen her inne gjerne består av folk med litt dypere innsikt i hip hop?

Det har ikke vært snakk om at 50 Cent har blitt hatet av den såkalte undergrunnen, snarere det at han selv ikke er en undergrunnsrapper lenger, og at den radikale forandringen i musikken hans ikke falt i like god jord hos alle. Hadde han fortsatt på den samme linjen som han fulgte på Power of The Dollar og Get Rich or Die Tryin' uten å slå gjennom, er jeg fullstendig overbevist om at han fortsatt hadde vært en anerkjent og respektert rapper i nevnte miljø, noe han åpenbart ikke er i dag. Derfor dro jeg også frem Nyckz som et eksempel, fordi han deler mange likhetstrekk med den tidlige 50 Cent, men slipper at ting som collabs med Justin Timberlake og elpop-beats ødelegger alt tidligere og fremtidig omdømme.

Jeg er for øvrig den niende største bidragsyteren i denne tråden, så å hevde at ingen har sett meg her inne er bare tøv.

Endret av Robert Rektum
Lenke til kommentar

Nytt navn og nytt nick, Loeve. ;)

Kanskje Big A ikke har fått det med seg.

Uansett synes jeg det er for dumt å hate på folk bare fordi de er mainstream, eller bare fordi de er underground.

Men, samtidig er det, for meg personlig, et eller annet veldig "spanande" med ukjent musikk. Jeg foretrekker å høre på et middels bra album av en ukjent og/eller ny fyr, framfor det siste middels bra albumet til The Game. Er dette elitistisk?

Endret av Thendrup
Lenke til kommentar

For det første har jeg ikke prøvd å skolere noen som helst. Jeg har simpelthen ytret en skepsis for hvorvidt alle er 100% oppriktige rundt hvilken musikk de faktisk lytter på, da med 50 Cent som et eksempel. Er det så søkt å tro at enkelte smører litt tykt på når den mest aktive gruppen her inne gjerne består av folk med litt dypere innsikt i hip hop?

Jasså, på seg selv kjenner man andre, er det noe som heter. Du må bare få lov å sitte der og ljuge om hva du hører på, om du tror det gir deg cred. Selv gir jeg blanke f i hva folk tror jeg hører på. Er det mulig...

Det har ikke vært snakk om at 50 Cent har blitt hatet av den såkalte undergrunnen, snarere det at han selv ikke er en undergrunnsrapper lenger, og at den radikale forandringen i musikken hans ikke falt i like god jord hos alle. Hadde han fortsatt på den samme linjen som han fulgte på Power of The Dollar og Get Rich or Die Tryin' uten å slå gjennom, er jeg fullstendig overbevist om at han fortsatt hadde vært en anerkjent og respektert rapper i nevnte miljø, noe han åpenbart ikke er i dag. Derfor dro jeg også frem Nyckz som et eksempel, fordi han deler mange likhetstrekk med den tidlige 50 Cent, men slipper at ting som collabs med Justin Timberlake og elpop-beats ødelegger alt tidligere og fremtidig omdømme.

Det er hans valg å velge pengene, så lenge jeg slipper å høre på søpla, så er jeg fornøyd.

Jeg er for øvrig den niende største bidragsyteren i denne tråden, så å hevde at ingen har sett meg her inne er bare tøv.

Kjekt å bytte navn når ingen liker deg. Bare synd det ikke funker like bra irl som på World of Warcraft. Men hver og en får bosette seg der man trives best, det har jeg ingen problemer med. Bare hold deg på streken gutt, hvis du ikke vil bli rævpult. Jeg hater denslags ljug. Kødd.

Dilated Peoples - Bobby Fisher (Eminem diss)

Håvard Ellingsen sent a message to the members of National Rap Show.

--------------------

(no subject)

Spilleliste National Rap Show 15. august

Halla folkens! Her er den flotte musikken som ble spilt i kveld:

1. Re-Up Gang – ZEN

2. Kardinall Offishall ft Clipse – Set It Off

3. Noe – Long Time

4. Byrdgang – Hustle

5. Maino – Hi Hater

6. Busta Rhymes ft Lil Wayne & Ludacris - Throw It Up

7. Lil Wayne ft Bun B – Damn I’m Cold

8. Busta Rhymes ft Q Tip – Fried Chicken

9. Atmosphere – Trying To Fin A Balance

10. Sheek Louch – How Many Gunz

11. N.O.R.E. – Still On The Run

12. Jadakiss – Don’t Start Nothing

13. Jay Z – Jockin Jay Z

14. Common - Announcement

15. Styles P ft Pharrell - Ghost

16. Roxanne Shante – Big Mama

17. Roxanne Shante – Go On Girl

18. Biz Markie – Pickin Boogers

19. Big Daddy Kane – Ain’t No Half Steppin

20. Byrdgang – Byrdgang Money

21. Ice Cube ft Nas - Do Yo Thang

22. Ice Cube ft Scarface & Nas - Gangsta Rap Made Me Do It

23. 2 Pac - All Eyez On Me

24. Sizzla – Bring All Your Love

25. Jr. Kelly – Deeper

26. Kenny Dope ft Johnny Osbourne & Buddy Bye Medley

27. Supa Cat – Ghetto Red Hot (Hip Hop Remix)

28. Brand Nubian – Punks Jump Up

29. Immortal Technique - Parole

30. Lil Wayne – Phone Home

PLUSS Isaac Hayes hip hop-tribute:

1. Notorious B.I.G – Warning

2. Isaac Hayes - Walk on By

3. 2 Pac - Me Against The World

4. Redman - Tonites The Night

5. Camp Lo – Black Nostaljack

6. Snoop, RBX, Kurupt, Lady Of Rage - Stranded On Death Row

7. Smif N Wessun ft Mary J Blige – I Love You remix

8. Isaac Hayes - Ike's Mood

9. Isaac Hayes - Do Your Thing

10. Lyn Collins - Do Your Thing

11. Above The Law - Another Execution

12. Isaac Hayes - Never Gonna Give You Up

13. OC - Born 2 Live

14. Isaac Hayes - Your Love Is So Doggone Good

15. Big Noyd – Ususal Suspects (Stretch Armstrong Remix)

16. Nas – Getting Married

17. Isaac Hayes – Hung Up On My Baby

18. Geto Boys – My Mind Playing Tricks

19. Isaac Hayes - No Name Cafe

20. The D.O.C. – Let The Bass Go

21. Jeru Da Damaja – Jungle Music

22. Alkaholiks – Mary Jane

23. Jay – Z Can I Live

24. Isaac Hayes – The Look Of Love

Høres tel neste uke da!

h

--------------------

To reply to this message, follow the link below:

[url="http://www.facebook.com/inbox/readmessage.php?t=1040544852545#/group.php?gid=5811104729[/url]

Endret av AvieN
Lenke til kommentar

Haha. Kødd? Ljug? Rævpult? Tror kanskje du bør revurdere det å ha en aktiv konto på et diskusjonsforum om du har så store problemer med å forholde deg til diskusjoner som ikke går din vei. Hvis du ikke har noe konstruktivt å komme med tilbake, kan du bare droppe å skrive i stedet for å komme med barnslige ytringer og tanketomt svada.

Jeg har aldri gått inn for å være en god likt her inne, så jeg må nok dessverre få lov til å bryte ned illusjonen din om at jeg skiftet navn for å unnslippe folk som hater meg. Jeg er fullstendig klar over hva folk synes om meg, og det er bevisst at jeg oppfører meg på måten jeg gjør.

Tror kanskje du bør søke etter når jeg sist skrev en post i World of Warcraft-forumet også :)

Thendrup: Nei, for det har jo like mye med forventninger og det å utvide horisonten å gjøre. Om du hører et greit album fra en ukjent undergrunnsartist kan jo du risikere å ha oppdaget ny musikk, samtidig som jeg mistenker at du ikke er veldig begeistret for The Game og at terskelen er noe høyere for at det skal falle i like god smak.

Endret av Robert Rektum
Lenke til kommentar

Ganske ny på forumet men slenger meg på her.

Syns egentlig ikke noe om det meste av norsk hip hop, har liksom ikke samme feel'en som mange amerikanske har. Er egenlig ikke helt sikker på koffor så veldig mange her nevner 50 cent når di snakker om amerikanske rappere. Han var jo populær for noen år siden men har egentlig ikke gjort noe bra i di siste åra. Han og G-Unit har bare gått nedover siden The Game stakk fra di for et par år tilbake. Etter det har Game bortimot "drept" hele G-unit og i tillegg er det konflikter mellom dem og Yung Buck, som er den eneste som har holdt g-unit på beina musikkmessig.

Vil si at eg er stor fan av Game, er ingen tvil om at han er ekte vare og ikke bare masse snakk. Glede meg te LAX kommer ut den 26. :dribble:

Liker også Lil Wayne, han er bare fantastisk med tektene og er i min mening uten tvil den beste freestyleren.

Lenke til kommentar

Syns egentlig ikke noe om det meste av norsk hip hop, har liksom ikke samme feel'en som mange amerikanske har. Er egenlig ikke helt sikker på koffor så veldig mange her nevner 50 cent når di snakker om amerikanske rappere. Han var jo populær for noen år siden men har egentlig ikke gjort noe bra i di siste åra. Han og G-Unit har bare gått nedover siden The Game stakk fra di for et par år tilbake. Etter det har Game bortimot "drept" hele G-unit og i tillegg er det konflikter mellom dem og Yung Buck, som er den eneste som har holdt g-unit på beina musikkmessig.

Vil si at eg er stor fan av Game, er ingen tvil om at han er ekte vare og ikke bare masse snakk. Glede meg te LAX kommer ut den 26. :dribble:

Liker også Lil Wayne, han er bare fantastisk med tektene og er i min mening uten tvil den beste freestyleren.

Du har en hel tråd å lese mann :)

Pete Rock - Play Dis Only At Night

Uansett synes jeg det er for dumt å hate på folk bare fordi de er mainstream, eller bare fordi de er underground.

Men, samtidig er det, for meg personlig, et eller annet veldig "spanande" med ukjent musikk. Jeg foretrekker å høre på et middels bra album av en ukjent og/eller ny fyr, framfor det siste middels bra albumet til The Game. Er dette elitistisk?

define: elitist

Endret av AvieN
Lenke til kommentar

Du har en hel tråd å lese mann :)

Word. Ta deg en time eller to og les litt bakover i tråden og hør på låter som er blitt postet/anbefalt. :)

Og aldri i livet om Lil Wayne er den beste freestyleren. :wee:

Black Thought

Se filmen hos Youtube

The Notorious BIG

Mos Def

Velkommen til hip hop-tråden.

Lenke til kommentar

Kjøpte Tha Carter 2 i dag til 59 kr, mest i nysgjerrighet over hypen til Carter 3 som forøvrig var et greit album, dog det heller ikke var FANTASTISK, slik som alle skal ha det til, med sine sellout singler som lollipop og I got money.

Carter 2 var i allefall grusomt. Har faktisk ikke hørt noe så labert på lenge. Den skal byttes på mandag ASAP. Her høres Wayne ut som han faktisk har drukket et par liter hostesaft for mye. Fyren høres direkte død ut.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...