ehs5 Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Kan vedde en femmer på at jeg sto opp tidligere enn deg i dag. Big H - Stand Back Se filmen hos Youtube Ingen flower som Big H. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Sean P. er genial, nydelig låt. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) 10 poeng til den første som gjetter hvem som "samplet" denne nylig: Frankie Valli & The Four Seasons - Beggin' (1967) Endret 12. august 2008 av AvieN Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Kan det være Madcon? :O Lenke til kommentar
stoltz Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Hva skjedde med hip hop-quiz tråden egentlig? Få den tilbake. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 10 poeng til den første som gjetter hvem som "samplet" denne nylig:Frankie Valli & The Four Seasons - Beggin' (1967) Bra du hadde samplet i hermetegn. Dette er jo simpel kopiering. Lost Boyz - Tight situations Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 http://www.radiohaugaland.no/nett192k_list.htm Lidolido promoterer musikk de neste 3 dagene fra klokken 15.00 Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 La oss for all del overbevise alle de middelmådige rapperene fra Bergen om at de har en fremtid. Lidolido, Pederpedermayne, Gino Bless og hele regla. Glem det. Masete pøbelmusikk. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Du har noe imot unge talentfulle 15/16 åringer som du tror kommer fra Bergen. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Vestlandet i alle fall. Samme maset overalt. Ser ikke helt hvor relevant det er at fyren er femten eller seksten år gammel. Musikken er den samme uavhengig av alder, og potensialet spiller ingen rolle før det er utnyttet. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Hva angår norsk hiphop i dag, så er The Afeeliated tingen. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Vestlandet i alle fall. Samme maset overalt. Ser ikke helt hvor relevant det er at fyren er femten eller seksten år gammel. Musikken er den samme uavhengig av alder, og potensialet spiller ingen rolle før det er utnyttet. Alle kan ikke være som Rakim. Har ikke hørt så mye av han Lido, men det jeg hørte var bra for en fyr på hans alder. Lenke til kommentar
Pejorative Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 tusen takk for sean p låta, thendrup. har alltid likt han, men det der var bare takeoff Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Et band jeg har fått øynene opp for er Army of the Pharaohs. Må takke stoltz for det. Her er Army of the Pharaohs - Gun Ballad. Beaten er noe for seg selv. Lenke til kommentar
Baph0met Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Hva angår norsk hiphop i dag, så er The Afeeliated tingen. Enig enig. Lenke til kommentar
Baph0met Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) En ting som eg har begynt å irritere meg litt over, spesiellt på youtube er dissing av en av mine top 10 i bisnissen. En spesiell hendelse som trigga meg litt var då eg var inne å såg Nas - Hero, og gikk etter kvart ned for å sjekke ut comments. Her var jo alt det vanlige om at Nas er best og 50 cent, Lil wayne og Soulja Boy sux. Det som eg då beit meg merke i var at i desse listene over kem som var "real hip-hop" og kem som var "bubblegum-rappers" såg eg at opptil flere nevnte Kanye West under sistnevnte. Det fikk meg til å tenke; Kanye West er en sinnsjukt dyktig producer, han er med på nesten alt, også sammen med desse som falt under kategorien "Real Hip-Hoppers". Og om den siste plata er litt shallow og "mainstream" er vertfall de to første platene spekka med masse bra lyrics, gode produksjoner bra budskap og flere store gjeste-mc's. For å sei det litt kort: Kanye West - "bubblegum rapper".. i think not. Andre synspunkt? Endret 13. august 2008 av Baph0met Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Du begrunner synet ditt greit, så da skal ikke jeg ta så hardt i, men Kanye får ikke mye cred av meg for rap-ferdighetene, i hvert fall. Liker rett og slett ikke flowen hans. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Kanye tar seg best ut på bilder og bak MPC-en (eller hva annet han måtte taste på) Lenke til kommentar
Baph0met Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Om han har bra flow eller ikkje er jo kun smak og behag selvsagt. trur og faktisk at Jay-Z ikkje ville signe kanye nettop fordi han syns at han burde holde seg bak spakene. Poenget mitt var vertfall bare uansett at han hart gjordt mye bra om man hører gjennom alle albumene i sin heilhet. Han har jobba som faen(og gjør det fortsatt) for å bli så stor som han er. Og nesten all publisiteten han har fått har vert på grunn av musikk og lite se og hør dritt og at han har heftige beefs med folk, om enn han lagde litt oppstyr under vma og sånt noke. Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Kanye kan en litt "gnålete" flow innimellom, men når han er i sitt rette element er det liten tvil om at han viser seg som en dyktig rapper. På Consequences låt "I See Now" outshiner han jo vanligvis så habile Phonte på en låt som er produsert av 9th Wonder. Det fines flere eksempler på dette, blant annet synes jeg han dropper bedre enn Nas på Late Registration låten "We Major". Uansett er det kun smak og behag som avgjør, men jeg vil nødig kalle ham en bubblegum-rapper. Når det er sagt kan jeg sikkert nevne opp mot 100 rappere som jeg anser som bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg