Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene

ehs5

Anbefalte innlegg

To av de kuleste konsertopplevelsene jeg har hatt har vært med hiphop-grupper. Snakker da om Public Enemy og De La Soul på samfundet i Trondheim i 2003 og 2005. :)

5013810[/snapback]

da skulle du ha sett the roots på uka i 01 eller hva det nå var.. desidert det beste live hiphop bandet ever!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

til de som ikke vet det...

the game ble kicka av fifty i g-unit. backstabber!! btw. younc buck, lloyd banks. tony yayo, eier jo ikke talent og fifty rocker på sellout beats!

btw. plata til the game er jo skrudd sammen av kanye west, Just Blaze, Havoc og Hi-Tek ikke bare dr dre..... ikke faen om dre har tapt seg. bare vent å se når detox kommer............! han jobber forresten med busta rhymes sitt nye album som kommer snart.

det som de fleste glemmer er at gangsta funk hadde sin bølgetopp på slutten av 80 starten av 90.. rappere nå til dags er jo bare stuidogangsters. det er så mye beef mellom rapperne... joa. men gjør de noe med det? som jay-z sa i et vers "Things just ain't the same for gangstas, but i'm a little to famous to shoot these pranksters".(the watcher 2) selvom the game sier at han sover i barndoms-hjemmet i cpt med en ak under senga.

ice cube: "we started this gangsta shit, and this is the motherfuckin' thanks i get?"

Lenke til kommentar
Noen av de viktigste albumene....

Ready To Die

DeathCertificate

The Chronic

Straight Outta Compton

Eazy-Duz-It

Doggystyle

It Takes A Nation Of Millions To Hold Us Back

The Great Adventures of Slick Rick

Guerillas in The Mist

No One Can Do It Better

5013883[/snapback]

Fixed!

Endret av lord_vivec9
Lenke til kommentar

the game ble kicka av fifty i g-unit. backstabber!! btw. younc buck, lloyd banks. tony yayo, eier jo ikke talent og fifty rocker på sellout beats!

btw. plata til the game er jo skrudd sammen av kanye west, Just Blaze, Havoc og Hi-Tek ikke bare dr dre..... ikke faen om dre har tapt seg. bare vent å se når detox kommer............! han jobber forresten med busta rhymes sitt nye album som kommer snart.

det som de fleste glemmer er at gangsta funk hadde sin bølgetopp på slutten av 80 starten av 90.. rappere nå til dags er jo bare stuidogangsters. det er så mye beef mellom rapperne... joa. men gjør de noe med det? som jay-z sa i et vers "Things just ain't the same for gangstas, but i'm a little to famous to shoot these pranksters".(the watcher 2) selvom the game sier at han sover i barndoms-hjemmet i cpt med en ak under senga.

ice cube: "we started this gangsta shit, and this is the motherfuckin' thanks i get?"

5014137[/snapback]

Jeg tror ikke The Game eller noen av de andre har vært i Compton siden de slo igjennom. Altfor farlig.

Lenke til kommentar

At gangstere "ikke gjør noe med det" når de har beef er jo litt feil da. De disser hverandre frem og tilbake på sanger. Og noen få kommer i litt mer bråk. Saken er at folk har sett det som skjedde når 2Pac og Biggie begynte å beefe. Og de er bare smarte hvis de ikke vil at det skal skje igjen. Selv om det er moro å høre om at rappere har sloss og skal ta igjen og sånt. Så kan det jo fort gå veldig galt.

Lenke til kommentar

5014137[/snapback]

Jeg tror ikke The Game eller noen av de andre har vært i Compton siden de slo igjennom. Altfor farlig.

5016432[/snapback]

Har faktisk hørt at han fortsatt bor der, men jeg har mine tvil.

Lenke til kommentar

5014137[/snapback]

5016432[/snapback]

Har faktisk hørt at han fortsatt bor der, men jeg har mine tvil.

5017347[/snapback]

Jeg har selv vært i Los Angeles og det er så sinnsykt stor at man klarer ikke å forestille seg det engang. Utrolig mange forskjellige bydeler. Kunne aldri tenkte meg at han bodde i Compton. Tipper han bor i en luksusvilla i Santa Barbara, Pasadena, Bel Air, Bevery Hills, Santa Monica eller en lignende bydel. La meg bare forklare hvor stort LA egentlig er. Oslo ville dekket kanskje ca 1/30 av en gjennomsnittlig BYDEL i LA som f.eks. Long Beach, Crenshaw, Pomona etc..det er helt sinnsykt! :dribble: Men Compton..nei the game kommer nok ikke tilbake der...morra hans bor nok også i en luksusvilla..

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar

Ready To Die

DeathCertificate

All Eyez On Me

Reasonable Doubt

The Chronic

Straight Outta Compton

Illmatic

Doggystyle

Step In The Arena

It Takes A Nation Of Millions To Hold Us Back

College Dropout

Infinite

Marshall Mathers LP

Slim Shady LP

Slim Shady EP

The Eminem Show

WATCH OUT FOR DETOX!

5013883[/snapback]

fixed ;)

Lenke til kommentar

Har herved offisielt forelsket meg i Be nå, med følgende låter som høydepunkter:

Chi-City

Go!

The Food (live)

Be (Intro)

The Corner feat. The last poets

og sist, men ikke minst

Faithful

Dypt som Atlantis!

EDIT: Og jo, noen som har hørt Rakim - Guess who's back? Fire!

Endret av Oovz
Lenke til kommentar

Marshall Mathers LP

Slim Shady LP

Slim Shady EP

The Eminem Show

5013883[/snapback]

fixed ;)

5018820[/snapback]

Blæh :sick:. Lavmåls deluxe!

5029609[/snapback]

Skal vedde på at du ikke har hørt Slim Shady LP engang. Hvis du er Eminem-hater, skulle du tatt med Infinite også. You lost :thumbdown:

Kan være enig i at Slim Shady LP og tildels Marshall Mathers LP er viktige plater, men Eminem Show? Ikke for meg...

Lenke til kommentar
Blæh :sick:. Lavmåls deluxe!

5029609[/snapback]

ja eminem er jo kommersiell og mange "vanlige" som liker så han må vi misslike! :fun:

ser ikke hva som er så lavmåls med eminem.. hvertfall ikke hannes tidlige album. vil påstå at de er ganske unike og nyskapende for hiphop kulturen.

Lenke til kommentar

Bah! Dere ser ingenting! Dere er noen store "toy" alle sammen. Eminem er ikke kvalitet! Hans triste humoristiske sans, hans billige beats der produksjonen skjeres til beinet, hans latterlige utspill, for et lavmål. Kom ikke med den der "blablabla dr. dre", den er jeg fult klar over. Hva har Eminem gjort godt for hip hop verdenen? Introdusert 50 cent og annet lavmål, laget et par topselgende album for massene med en hau stygge pop låter?! :mad:

The conspiracy of this nation!

Lenke til kommentar
Bah! Dere ser ingenting! Dere er noen store "toy" alle sammen. Eminem er ikke kvalitet! Hans triste humoristiske sans, hans billige beats der produksjonen skjeres til beinet, hans latterlige utspill, for et lavmål. Kom ikke med den der "blablabla dr. dre", den er jeg fult klar over. Hva har Eminem gjort godt for hip hop verdenen? Introdusert 50 cent og annet lavmål, laget et par topselgende album for massene med en hau stygge pop låter?!  :mad:

The conspiracy of this nation!

5031236[/snapback]

Med dette innlegget viser du bare at du faen ikke har peiling på det du snakker om. Eminem har låter som ikke er slik du beskriver her. Jeg er helt enig i at han har tapt seg enormt, men det forandrer ikke at låter som Rock Bottom er og blir utrolig bra, uansett hva haters sier. Jeg er tilhenger av den opplyste, kloke hiphopen, men greier fortsatt å se at mannen har kvalitet i deler av sitt eldre arbeid. Dessuten står jeg fast ved at du dreit deg ut ved ikke å quote Infinite, som er et meget tidlig Eminem-album. Viser bare at du ikke har hørt alt av fyren.

Haters lost :thumbdown:

Lenke til kommentar

At Eminem sine nyeste cd'r ikke er så bra, er greit nok. Han har mista litt av stilen han hadde i begynnelsen. Det er de første greiene som Infinite og Slim Shady LP som jeg syns er det beste. Og så klart noen mixtape tracks. Men uansett hva du syns om det han rapper om, så kan man ikke nekte at fyren er god teknisk sett. Han har noen bra flower og er veldig god sånn sett.

Lenke til kommentar

Har hørt at Immortal Technique har jobbet som fisker i lofoten. Noen som kan bekrefte det :hmm: .

Ellers. Vet noen om Mata Ace tar turen innom Norge snart. Veldig flink til å gå glipp av konserter så han kan ha vært her i går for alt jeg vet. At det var en konsert i 01 er alt jeg vet

Endret av Humbug
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...