Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene

ehs5

Anbefalte innlegg

Synes det er greit å bruke samme sample / omtrent identisk beat etter en annen artist om en vet at en har noe å bevise, og greier å gjøre det bedre. Dessverre er jo dette så langt ifra sannheten som mulig med RZA, tidenes mest oppskrytte soloartist.

Enig med deg der, synes RZA godt kunne latt være. Han imponerer svært lite som soloartist.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sykt bra track den Erule-låten, Onyx. Noe av det feteste jeg har hørt.

Helt enig, får goosebumps av den låta der. Si ifra om album finnes.

Dagens: Anotha Level - What's That Cha Sayin'.

Edit; more coming up:

O.F.T.B. - Check Yo Hood.

Top Quality - Magnum Opus.

Mad Skillz - Move Ya Body.

Da Youngstas - Mad Props.

Siste ville banger fra P.R.: Let It All Hang Out.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Thendrup: Yeah! :D

stoltz: Gjør research på Youtube som sannsynligvis gir positiv utslag. Begynner med kjente navn først, så dukker det opp et par underdogs under relaterte videor. :D

Edit: Godt å høre det faller i smak hos samtlige.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Sykt bra track den Erule-låten, Onyx. Noe av det feteste jeg har hørt.

Helt enig, får goosebumps av den låta der. Si ifra om album finnes.

Jeg har 'been diggin in the crates' og funnet frem til Listen Up 12", samt en annen 12" og albummet Cold Currentz fra 2001..

Listen up er helt utrolig bra. Det er for jævli at jeg ikke har hørt den før. Slik kvalitet! Som om det ikke var nok med at King Born Allah produserer den feteste beaten ever, så topper Erule låten med vill-flowen sin. Samspillet mellom beat og rapper er perfekt, det er som the yin & the yang, de utfyller hverandre perfekt og gjør hverandre bedre. Det er sjeldent i (dagens) hip-hop. Og som om ikke DET var nok, så toppes det med ganske avanserte cuts; jeg kan ikke huske å ha hørt lignende så tidlig som 94 tidligere.

Låten er tidløs, som kun de færreste klassikere!

Lenke til kommentar

Fant to til av Erule. Måtte se om det var noe mer etter den kongesangen du postet Onyx!

Synopsis og Nik Luv.

Edit: Prøvde å være litt detektiv selv. Oppdaget en fyr, Royal Flush, som hadde noen utrolig kule sanger:

,
og
.

og

Kool G Rap - Blowin up in the world (hadde aldri hørt denne før, tenkte jeg skulle legge den ved i tilfelle det var flere som ikke hadde fått med seg denne gobiten).

Original Flavor - Beyond Flavor Mange andre kule sanger på youtube av denne gruppen.

Dred Scott - Back in the day og Check the vibe.

Scientific - As long as you know og Yeah Daddy

(Kanskje Loeve og Camron også liker denne :)) Endret av Aldrack
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...