Big SturL Skrevet 21. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2008 Synes fortsatt det der er rart Gutt92, da det muligens er mitt favorittalbum. Skjønner ikke hvordan du kan like Liquid Swords, Illmatic og Cuban Linx, men IKKE dét. Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 21. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Nas har bytta navnet på det nye albumet. Nå heter det ikke "Nigger" lenger men "Nas". Garantert et pr triks. Jeg tenkte faktisk på at han skulle bytte bort det navnet der. Hva skulle folk i butikken bedt om? ^^ Nas har jo allerede sagt "Hip-Hop is Dead" - driver han enda på? Må si jeg selv har gitt opp Nas. Han klarer aldri å leve opp til Illmatic. Kansje det snart er på tide at han legger opp snart? En legende som han, skal ikke si "hip Hop is Dead". Han skal gå i front å "gjennoppleve" den igjen. Det er synd Nas ikke har vektlagt kvalitet etter sitt fantastiske debut-album. Det er alt for mange som har vært langt mer ivrige på å få album ut, å tjene gode penger, enn å skape et best mulig produkt. Utrolig trist. Men er virkelig Nas den største "skurken" her? Jay-Z har jo ærlig innrømmet at han solgte seg ut for lenge siden for å selge mer plater. Er enig i at Illmatic nok er Nas beste verk men It Was Written holder jo også en høy standard etter min mening. I Am… og God's Son hadde jo også en del bra låter, det samme kan forøvrig sies om Hip Hop Is Dead til en viss grad. Alt i alt synes jeg Nas ofte får mye ufortjent pepper, men det er nå min mening. Han har etter mitt syn aldri solgt seg ut helt, men har stadig sluppet sanger som ikke bare går på de "vanlige" temane i bransjen. Endret 21. mai 2008 av Dark Archon Lenke til kommentar
Gjest Medlem-148998 Skrevet 21. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2008 Synes fortsatt det der er rart Gutt92, da det muligens er mitt favorittalbum. Skjønner ikke hvordan du kan like Liquid Swords, Illmatic og Cuban Linx, men IKKE dét. Liquid Swords og Cuban Linx var heller ikke noe enestående i mine øyne. Illmatic derimot, er noe av det beste som noensinne er laget. Tekstene er viktig for me, og der er illmatic ikke langt fra perfekt. Men ofte så er ikke beatsene til sånne sanger så veldig fete. Liquid Swords og Cuban Linx har noen fengende beats, men det er ikke så veldig mange synes jeg. Det blir for likt, og det er ikke noe jeg sitter og digger skikkelig. Blir ikke så veldig fengende. Men en sang jeg har hørt på utrolig manger fra "Liquid swords" er "B.I.B.L.E" . Illmatic hadde sinnsykt råe, og fengende beats og. "Memory lane" , "Life´s a bitch" og mange andre. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 21. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2008 Da må du høre på de albuma noen ganger til. Første gang jeg hørte OB4CL tenkte jeg "Hva faen er det her for no?" Nå er det albumet en av mine største favoritter. Lenke til kommentar
Gnotten Skrevet 21. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2008 Men er virkelig Nas den største "skurken" her? Jay-Z har jo ærlig innrømmet at han solgte seg ut for lenge siden for å selge mer plater. Er enig i at Illmatic nok er Nas beste verk men It Was Written holder jo også en høy standard etter min mening.I Am… og God's Son hadde jo også en del bra låter, det samme kan forøvrig sies om Hip Hop Is Dead til en viss grad. Alt i alt synes jeg Nas ofte får mye ufortjent pepper, men det er nå min mening. Han har etter mitt syn aldri solgt seg ut helt, men har stadig sluppet sanger som ikke bare går på de "vanlige" temane i bransjen. Jada, er enig i det. Men det som skiller Nas ut fra de fleste andre, er at jeg vet han kan så utrolig mye mer. Helt ærlig, så har jeg ikke følt Jay-Z har hatt så mye mer å gi. Men du har helt rett når du sier Nas kansje har fått en del for mye pepper. Bortsett fra Pharoahe Monch og Rakim, rusher vel de fleste ut album for å tjene atter mer penger, i stede for å få et best mulig produkt. Da må du høre på de albuma noen ganger til. Første gang jeg hørte OB4CL tenkte jeg "Hva faen er det her for no?" Nå er det albumet en av mine største favoritter. Det kan jeg skrive under på også! Vel, albumet er ikke et av mine "aller største" favoritter, men det er en favoritt. Det andre Thendrup sier, er jeg 100% enig i. MEN, Hele Wu-Tang står jo for en litt "sær"/spesiell musikktype. Det er derfor de er elsket, men er nok derfor de ikke når ut til alle. Mitt tips er at du "piner" deg igjennom albumet 2-3 ganger til. Det som Thendrup og nå jeg har vært inne på nå, går forøvrig igjen for mange av de albumene som nå er mine favoritter/ de jeg syns er best. Som Illmatic, The Infamous og It Takes A Nation Of Millions To Hold Us Back. Det jeg liker med en gang, er noe jeg fort kan bli lei av. Det som tar lengre tid, eller som jeg slettes ikke likte til å begynne med, tar langt lengre tid før jeg blir lei av. Noen av disse blir jeg aldri lei. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 21. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg heller digga riktignok ikke OB4CL, Liquid Swords, Enta Da Stage, The Infamous og til og med ikke Illmatic første gang jeg hørte dem (Illmatic kjøpte jeg riktignok når jeg var 12 år gammel, og syntes It Was Written var mye bedre, så jeg er vel litt excused der). Men, i stedet for å "pine" meg igjennom albumene, fikk jeg en myk start gjennom andre album i samme stil, men med litt mer "kommerse" beats. Når jeg så hørte på albumene igjen etter noen måneder, gikk det virkelig opp for meg hvor fete de var. Det er veldig få album jeg digger fra første gjennomhøring, men i motsetning til før, kan jeg nå gjenkjenne et BRA album fra første stund. For Lenke til kommentar
Gnotten Skrevet 21. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg heller digga riktignok ikke OB4CL, Liquid Swords, Enta Da Stage, The Infamous og til og med ikke Illmatic første gang jeg hørte dem (Illmatic kjøpte jeg riktignok når jeg var 12 år gammel, og syntes It Was Written var mye bedre, så jeg er vel litt excused der). Men, i stedet for å "pine" meg igjennom albumene, fikk jeg en myk start gjennom andre album i samme stil, men med litt mer "kommerse" beats. Når jeg så hørte på albumene igjen etter noen måneder, gikk det virkelig opp for meg hvor fete de var. Det er veldig få album jeg digger fra første gjennomhøring, men i motsetning til før, kan jeg nå gjenkjenne et BRA album fra første stund. For Ja, jeg er enig med deg. Det å "pine seg igjennom" blir ikke helt rett. Min erfaring er som med deg. Likte først kommersielt. Begynte med Eminem for min del. Så ble det Dr. Dre og senere 50 cent da han ga ut sitt første album. I dag føler jeg det som deg, at jeg kan gjenkjenne et bra album fra ca første stund. Men kommer veldig ann på formen! Skal ikke legge skjul på det. God post av deg Big SturL! Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 21. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2008 Begynte vel sånn halvveis med Eminem jeg også. Første Rap-albumet jeg hørte på var Beastie Boys "Hello Nasty", som broren min kjøpte på ferie i Frankrike i '98. Etter det begynte han å ta med hjem brente CD-er fra kompiser. Husker hvertfall at den første plata hadde Xzibit - "Paparazzi" på seg, og jeg kjøpte alle albumene hans i en alder av 12. Nas gikk det også mye i. Kjøpte alle hans plater opp til "God's Son". Kjøpte også Talib Kweli & DJ Hi-Tek "Train Of Thought" etter en kompis av broren min tipset meg om han. Kjøpte vel også "Quality" senere på året. Haha, helt sykt å tenke på at jeg kjøpte SÅNN musikk da jeg var 12-13 tilbake i 2001-2003, mens jeg i 2007 digga dirty south... Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 21. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2008 Det er vel ikke noe «haha» i det. Talib Kweli & Hi-Tek - «Train of Thought» er et godt album, mens litt crunky south skader ikke å spille av inniblant. T.I. - «King» er vellplasert i hylla mi. Kommer også helt ann på humøret og formen når jeg hører på sørstatsmusikk. Lenke til kommentar
Gjest Medlem-148998 Skrevet 21. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2008 Skal høre mer på "The infamous" ihvertfall. For det er jo ofte sånn at det først går opp for meg hvor fet en sang faktisk er, etter å ha hørt den mange ganger. Så tenker jeg hører gjennom hele albumet en god del ganger, og så ser jeg hva jeg synes Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 21. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2008 Det er vel ikke noe «haha» i det. Talib Kweli & Hi-Tek - «Train of Thought» er et godt album, mens litt crunky south skader ikke å spille av inniblant. T.I. - «King» er vellplasert i hylla mi. Kommer også helt ann på humøret og formen når jeg hører på sørstatsmusikk. Ja, jo, du har vel rett... Jeg bumper fortsatt litt C og B når jeg skal get throwed Posta et nytt innlegg om mine favorittalbum i """""bloggen""""" min. Det er kanskje ikke så interessant for dere her inne, men dere kan jo sjekke det ut om dere vil. Si gjerne ifra om jeg har skrevet noe feil. Link i signaturen. Lenke til kommentar
Amored Skrevet 21. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2008 Hva er greia med Brods egentlig? Aldri hørt noe særlig om han annet enn sammen med Bad Spit, men han har jo mekka beats for Vinnie Paz og greier? Brods kan få til hva som helst. Han har kommet sinnsykt langt, og kommer garantert til å nå lenger. Han har alltid hatt en spesiell stil over beatsa sine, noe som er kult. Jeg digga de første beatsa han lagde, og digger de han lager nå. Samme stil hele veien, og han blir bare bedre. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 21. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2008 Indeed. En av norges aller beste produsenter uten tvil. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 21. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2008 Noen som har noen bra låter å anbefale? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 22. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2008 Noen som har noe forslag til noen artister jeg kommer til å like? Har ikke surret rundt i rap/hip-hop verden'en lenge og trenger derfor litt hjelp. Til nå har jeg funnet noen artister jeg liker veldig godt. Looptroop Warlocks Tommy Tee og en del annet av Tee prod. (Noe Av) Adam Tensta Men det hender at jeg finner sanger på helt andre enden av skalaen som jeg liker utrolig godt. Som for eksempel "Fat Joe ft Lil Wayne - Make it Rain", men da helst remixene der Lil Wayne selv blir plassert litt i bakgrunnen. Håper det er noen som kan hjelpe meg.. Føler posten min ble litt oversett så jeg bumper den jeg.. Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 22. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2008 Har vel orginalt vore 70-talls-rock fan, og denslags. metal og indie og for den del.. men no i det siste har eg høyrt meir og meir på hip-hop.. i hovedsak undergrunns-hiphop frå amerika, men høyrer på ganske varierte greier. Hiphop er gøye greier det Lenke til kommentar
Thend Skrevet 22. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2008 Føler posten min ble litt oversett så jeg bumper den jeg.. Bruk en liten time eller to på å bla deg bakover i tråden og sjekk ut de 857 youtubevideoene som er posta her. Du finner sikkert noe som faller i smak. Lenke til kommentar
Art Vandelay Skrevet 23. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Jeg anbefaler Cunninlynguists - de har alt. _________________ Old school rap name="wmode" value="transparent"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>"> name="wmode" value="transparent"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">Se filmen hos Youtube Endret 23. mai 2008 av Cunninlynguists Lenke til kommentar
Art Vandelay Skrevet 23. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2008 Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Gjest Medlem-148998 Skrevet 24. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2008 Ok, nå har jeg hørt mer på "The infamous" , og må si at det faktisk er mye bedre enn jeg trodde. Ikke alle sangene faller i smak, men "Temperature rising" , "Up North" , "Trife Life, "Drink away the pain" og "Give up the goods" er så absolutt veldig bra Fikk Redman - Whut Thee Album i posten i dag og. Har hørt gjennom det bare en gang, men det her virker som et utrolig bra album. Funky, fengende, og rett og slett fett å høre på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg