Aldrack Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Noen som var på konsert i går? Lenke til kommentar
Gjest Medlem-148998 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Etter å ha lastet ned mange hip.hop album, tenkte jeg at nå er det virkelig på tide å begynne å kjøpe. Men greia er at mange av de jeg synes er fantastiske har jeg allerede, så vet ikke helt hvilke andre jeg skal kjøpe ? De tre jeg skal kjøpe etterpå fra ebay er : Redman - Whut Thee Album Jedi Mind Tricks - Visions Of Gandhi Cam`ron - S.D.E Kom gjerne med forslag på album som man bare MÅ ha, som er veldig bra. Ute etter fete beats. Liker klassisk hip-hop, men f.eks "The infamous" av Mobb Deep falt ikke i smak i det hele tatt, altfor lite fengende beats. Blei for likt alt sammen. Artister jeg virker har sansen for er f.eks Common, Blue Scholars, Army of the pharaohs, Nas ( Illmatic har jeg selvfølgelig) , Jay-z, Papoose, Talib Kweli, Masta Ace, Immortal technique, EMC, Big L, Big Pun...osv.. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Etter å ha lastet ned mange hip.hop album, tenkte jeg at nå er det virkelig på tide å begynne å kjøpe. Men greia er at mange av de jeg synes er fantastiske har jeg allerede, så vet ikke helt hvilke andre jeg skal kjøpe ? De tre jeg skal kjøpe etterpå fra ebay er : Redman - Whut Thee Album Jedi Mind Tricks - Visions Of Gandhi Cam`ron - S.D.E Kom gjerne med forslag på album som man bare MÅ ha, som er veldig bra. Ute etter fete beats. Liker klassisk hip-hop, men f.eks "The infamous" av Mobb Deep falt ikke i smak i det hele tatt, altfor lite fengende beats. Blei for likt alt sammen. Artister jeg virker har sansen for er f.eks Common, Blue Scholars, Army of the pharaohs, Nas ( Illmatic har jeg selvfølgelig) , Jay-z, Papoose, Talib Kweli, Masta Ace, Immortal technique, EMC, Big L, Big Pun...osv.. NYGz - Welcome 2 G-Dom Buckshot & 9th Wonder - the Formula (2008) GZA - Beneath The Surface Zion I - Mind over matter Masta Ace - Disposable Arts (hele albumet er nesten som en historie, jævlig kult ) Big L - The Big Picture Common Market - Common Market (samme selskap som gir ut Blue Scholars) CunninLynguists - Dirty Acres CunninLynguists - A Piece Of Strange Immortal Technique - Revolutionary Vol. 2 Brother Ali - Shadows On The Sun Der har noen timer med masse fengende beats og bra'e tekster etc Lenke til kommentar
Gjest Medlem-148998 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Har "Disposable arts" og "The big picture". Skal sjekke ut de andre du anbefalte, takker Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Gutt92, kjøper du Reks - Along came the chosen og Self Scientific - The self science blir du ikke skuffet. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 RJD2 - Chicken Bone Circuit RJD2 er en veldig spennende produsent og DJ, anbefaler albumene "Deadringer" (2002) og "Since We Last Spoke" (2004). Ellers så hører jeg på mye annet rart han har lagd om dagen Lenke til kommentar
Gnotten Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Som sommeren nærmer seg, er det tid for litt party faktor så klart. Sangen er faktisk unreleased, forstå det den som kan! Rakim - New York to Cali Lenke til kommentar
Gnotten Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Etter å ha lastet ned mange hip.hop album, tenkte jeg at nå er det virkelig på tide å begynne å kjøpe. Men greia er at mange av de jeg synes er fantastiske har jeg allerede, så vet ikke helt hvilke andre jeg skal kjøpe ? De tre jeg skal kjøpe etterpå fra ebay er : Redman - Whut Thee Album Jedi Mind Tricks - Visions Of Gandhi Cam`ron - S.D.E Kom gjerne med forslag på album som man bare MÅ ha, som er veldig bra. Ute etter fete beats. Liker klassisk hip-hop, men f.eks "The infamous" av Mobb Deep falt ikke i smak i det hele tatt, altfor lite fengende beats. Blei for likt alt sammen. Artister jeg virker har sansen for er f.eks Common, Blue Scholars, Army of the pharaohs, Nas ( Illmatic har jeg selvfølgelig) , Jay-z, Papoose, Talib Kweli, Masta Ace, Immortal technique, EMC, Big L, Big Pun...osv.. NYGz - Welcome 2 G-Dom Buckshot & 9th Wonder - the Formula (2008) GZA - Beneath The Surface Zion I - Mind over matter Masta Ace - Disposable Arts (hele albumet er nesten som en historie, jævlig kult ) Big L - The Big Picture Common Market - Common Market (samme selskap som gir ut Blue Scholars) CunninLynguists - Dirty Acres CunninLynguists - A Piece Of Strange Immortal Technique - Revolutionary Vol. 2 Brother Ali - Shadows On The Sun Der har noen timer med masse fengende beats og bra'e tekster etc Virker som du hovedsakelig er ute etter fete beats, i litt mer tradisjonell forstand enn dagens hip-hop. Synd du ikke likte Mobb Deeps Infamous - Men det er ikke akkurat "fete beats", mer "depressive/kalde" beats. Er litt vanskelig å anbefale noe såklart, men skal prøve. Er litt vanskelig å vite hva slags beats den enkelte liker. Vi snakker også om "må ha album", de jeg lister er langt ifra ukjendte. Aller fleste er klassikere. Forslag jeg tror går inn: Pharoahe Monch- Internal Affairs A Tribe Called Quest - The Low End Theory 2Pac - Me Against The World (Kansje unødig å nevne, så har du jo "all eyez on me" og en del andre 2pac album.) Dr. Dre - Både Chronic og 2001. (Du kan ikke komme utenom, når man snakker om "fete beats".) Snoop Dogg - Doggystyle (Men du har den garantert.) Scarface - Greatest Hits Whodini - The best of Whodini GZA - Liquid Swords (Bedre enn Beneath the Surface. Spesielle beats, som Wu-Tang er kjendt for. Men du liker Jedi Mind, så denne skal glatt gå inn.) Raekwon - Only Built 4 Cuban Linx (Se kommentar for GZA ovenfor) Wu-Tang Clan - Enter the Wu-Tang (36 Chambers) Mer tvilsomme: Public Enemy - Apocalypse 91...The Enemy Strikes Black (Fet, men også hard. Ikke minst politisk.) Public Enemy - Fear of a Black Planet (Samme som ovenfor) BDP - Criminal Minded (Jeg er ikke så stor fan av dem selv, egentlig - men må nevnes.) Eric B. & Rakim - Paid in Full Run-D.M.C. - Raising Hell Canibus - Can-I-Bus (Ikke klassiker. Heller ikke altfor god, men har meget spesielle beats til tider. Som Buckingham Palace.) Big Pun - Capital Punishment (har jo fete beats. Er delt på denne. Godt album - men som regel enten undervurdert eller overvurdert.) Afrika Bambaataa & Soulsonic Force - Planet Rock: The Album (Kort album, kansje også litt utdatert?) Bone Thugs-N-Harmony - E 1999 Eternal (evt. en Greatest Hits.) Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 I det siste har jeg hørt en del på AmeriKKKa's Most Wanted. Mye bra der, og ikke minst mange låter man kan le av. Som f.eks. denne: Ice Cube - You Can't Fade Me Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Gjest Medlem-148998 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Etter å ha lastet ned mange hip.hop album, tenkte jeg at nå er det virkelig på tide å begynne å kjøpe. Men greia er at mange av de jeg synes er fantastiske har jeg allerede, så vet ikke helt hvilke andre jeg skal kjøpe ? De tre jeg skal kjøpe etterpå fra ebay er : Redman - Whut Thee Album Jedi Mind Tricks - Visions Of Gandhi Cam`ron - S.D.E Kom gjerne med forslag på album som man bare MÅ ha, som er veldig bra. Ute etter fete beats. Liker klassisk hip-hop, men f.eks "The infamous" av Mobb Deep falt ikke i smak i det hele tatt, altfor lite fengende beats. Blei for likt alt sammen. Artister jeg virker har sansen for er f.eks Common, Blue Scholars, Army of the pharaohs, Nas ( Illmatic har jeg selvfølgelig) , Jay-z, Papoose, Talib Kweli, Masta Ace, Immortal technique, EMC, Big L, Big Pun...osv.. NYGz - Welcome 2 G-Dom Buckshot & 9th Wonder - the Formula (2008) GZA - Beneath The Surface Zion I - Mind over matter Masta Ace - Disposable Arts (hele albumet er nesten som en historie, jævlig kult ) Big L - The Big Picture Common Market - Common Market (samme selskap som gir ut Blue Scholars) CunninLynguists - Dirty Acres CunninLynguists - A Piece Of Strange Immortal Technique - Revolutionary Vol. 2 Brother Ali - Shadows On The Sun Der har noen timer med masse fengende beats og bra'e tekster etc Virker som du hovedsakelig er ute etter fete beats, i litt mer tradisjonell forstand enn dagens hip-hop. Synd du ikke likte Mobb Deeps Infamous - Men det er ikke akkurat "fete beats", mer "depressive/kalde" beats. Er litt vanskelig å anbefale noe såklart, men skal prøve. Er litt vanskelig å vite hva slags beats den enkelte liker. Vi snakker også om "må ha album", de jeg lister er langt ifra ukjendte. Aller fleste er klassikere. Forslag jeg tror går inn: Pharoahe Monch- Internal Affairs A Tribe Called Quest - The Low End Theory 2Pac - Me Against The World (Kansje unødig å nevne, så har du jo "all eyez on me" og en del andre 2pac album.) Dr. Dre - Både Chronic og 2001. (Du kan ikke komme utenom, når man snakker om "fete beats".) Snoop Dogg - Doggystyle (Men du har den garantert.) Scarface - Greatest Hits Whodini - The best of Whodini GZA - Liquid Swords (Bedre enn Beneath the Surface. Spesielle beats, som Wu-Tang er kjendt for. Men du liker Jedi Mind, så denne skal glatt gå inn.) Raekwon - Only Built 4 Cuban Linx (Se kommentar for GZA ovenfor) Wu-Tang Clan - Enter the Wu-Tang (36 Chambers) Mer tvilsomme: Public Enemy - Apocalypse 91...The Enemy Strikes Black (Fet, men også hard. Ikke minst politisk.) Public Enemy - Fear of a Black Planet (Samme som ovenfor) BDP - Criminal Minded (Jeg er ikke så stor fan av dem selv, egentlig - men må nevnes.) Eric B. & Rakim - Paid in Full Run-D.M.C. - Raising Hell Canibus - Can-I-Bus (Ikke klassiker. Heller ikke altfor god, men har meget spesielle beats til tider. Som Buckingham Palace.) Big Pun - Capital Punishment (har jo fete beats. Er delt på denne. Godt album - men som regel enten undervurdert eller overvurdert.) Afrika Bambaataa & Soulsonic Force - Planet Rock: The Album (Kort album, kansje også litt utdatert?) Bone Thugs-N-Harmony - E 1999 Eternal (evt. en Greatest Hits.) Jeg har Enter the wu tang, Capital Punishment, Only built 4 cuban linx, Liquid swords, og 2001 Skal ta en titt på de andre, takk for tips;) Lenke til kommentar
thrice Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Nujabes feat.Cise Starr & Akin from CYNE - Feather Se filmen hos Youtube Nujabes er en undergrunns DJ/Producer fra Japan som bruker alt fra gammel jazz, til tradisjonell japansk musikk i sangene sine. For min del har han verdens mest avslappende musikk. Endret 19. mai 2008 av thrice Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 På onsdag kommer det hiphop-slipp på Hove, og de melder følgende: Dude er fra Chicago, var nylig/er albumaktuell, har en liten link til Jay-Z og vi digger han. Det etterlater oss med Kanye og Lupe, og siden Lupe nylig slapp album er det 99% sikkert han. Flere som tar seg turen for å nyte Jigga og Lupe + pils og gode grupper i andre sjangre? Jeg gleder meg som en liten unge. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Neh, ville heller dratt til Kristiansand for litt rectal rebuilding :> Lenke til kommentar
asad Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Nas har bytta navnet på det nye albumet. Nå heter det ikke "Nigger" lenger men "Nas". Garantert et pr triks. Jeg tenkte faktisk på at han skulle bytte bort det navnet der. Hva skulle folk i butikken bedt om? ^^ Lenke til kommentar
stoltz Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 "Hey, you have that Nas Nigger?" Lenke til kommentar
Gjest Medlem-148998 Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) Skal ihvertfall kjøpe A Tribe Called Quest - The low end theory. Har hørt noen sanger, og de var jo helt konge. Er litt lei de kalde, alt for simple beatsa ( som på "The infamous" ) og dette var jammen meg bra:) Brother Ali og Zion I skal jeg også sjekke ut ! Endret 20. mai 2008 av Medlem-148998 Lenke til kommentar
Thend Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) simpel -t -ple, 1 enkel 2 tarvelig; udannet; sjofel: et simpelt språk / det var simpelt gjort Neh. Jeg går ut fra at du mente simpel som i enkelt, og ikke sjofelt/tarvelig, iant? Uansett, beatsa på The Low End Theory er ikke akkurat mer "avanserte" enn dem på The Infamous, men at sistnevntes er kaldere har du rett i. Du bør likevel høre på albumet 3-4 ganger til før du forkaster det, og følg med på tekstene. Endret 20. mai 2008 av Thendrup Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Noen som har noe forslag til noen artister jeg kommer til å like? Har ikke surret rundt i rap/hip-hop verden'en lenge og trenger derfor litt hjelp. Til nå har jeg funnet noen artister jeg liker veldig godt. Looptroop Warlocks Tommy Tee og en del annet av Tee prod. (Noe Av) Adam Tensta Men det hender at jeg finner sanger på helt andre enden av skalaen som jeg liker utrolig godt. Som for eksempel "Fat Joe ft Lil Wayne - Make it Rain", men da helst remixene der Lil Wayne selv blir plassert litt i bakgrunnen. Håper det er noen som kan hjelpe meg.. Lenke til kommentar
Gnotten Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Nas har bytta navnet på det nye albumet. Nå heter det ikke "Nigger" lenger men "Nas". Garantert et pr triks. Jeg tenkte faktisk på at han skulle bytte bort det navnet der. Hva skulle folk i butikken bedt om? ^^ Nas har jo allerede sagt "Hip-Hop is Dead" - driver han enda på? Må si jeg selv har gitt opp Nas. Han klarer aldri å leve opp til Illmatic. Kansje det snart er på tide at han legger opp snart? En legende som han, skal ikke si "hip Hop is Dead". Han skal gå i front å "gjennoppleve" den igjen. Det er synd Nas ikke har vektlagt kvalitet etter sitt fantastiske debut-album. Det er alt for mange som har vært langt mer ivrige på å få album ut, å tjene gode penger, enn å skape et best mulig produkt. Utrolig trist. Nei, det er kun en av legendene jeg fortsatt venter på, å enda har tro på. Men kommer Rakim Allahs "The Seventh Seal" noensinne ut? Det er spørsmålet! Men hører man på "It's Nothing" fra "The Archive - Live Lost And Found", så gir han jo så og si løfter om at det kommer. Lenke til kommentar
Gjest Medlem-148998 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 simpel -t -ple, 1 enkel 2 tarvelig; udannet; sjofel: et simpelt språk / det var simpelt gjort Neh. Jeg går ut fra at du mente simpel som i enkelt, og ikke sjofelt/tarvelig, iant? Uansett, beatsa på The Low End Theory er ikke akkurat mer "avanserte" enn dem på The Infamous, men at sistnevntes er kaldere har du rett i. Du bør likevel høre på albumet 3-4 ganger til før du forkaster det, og følg med på tekstene. Jaja, simpelt som i enkelt. Vet ikke helt hvorfor jeg ikke liker det albumet egentlig. Tekstene kan godt være bra, og det er jo veldig viktig, men..vet ikke helt, det blir ikke helt det store for meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg