Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene

ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

(Ice Cube, WC og Mack 10) er jo en klassiker, og en venn av meg er veldig glad i WC's Guilty By Affiliation.

Og WC uttales Dub-C.

Edit: Jeg er forøvrig på utkikk etter skikkelig westcoast gangsta rap ala WC med skikkelig brumlende beat med kraftig bass.

Endret av stoltz
Lenke til kommentar

To konserter som det hadde vært fett å få med seg............men dessverre bor man litt langt unna og har eksamener samtidig.

____

Hiphop på HW Radio fra nå og to timer framover. ;)

Endret av Thendrup
Lenke til kommentar
Husker ikke hvem som kom med anbefaling om Pete Philly en stund tilbake, men stor takk til deg :D

Fikk albumet "Mind State" i posten i dag, utrolig chill album..

Bra album det ja. Burde sjekke ut "Mystery Repeats" og.

En derfra:

Pete Philly & Perquisite - Empire

Lenke til kommentar
Jeg hører mest på metal meg jeg liker litt hip-hop.

Da mener jeg ikke G-unit og Eminem. Jeg snakker om gode gamle grandmasterflash ;)

Jeg vet at mange som liker metal/hard rock kan ha en tendens til å like Public Enemy. Vet det er mange som sier de har lite til overs for rap/hip-hop, men de elsker Public Enemy. Ikke rart det igrunnen, for de har mye hard og "rockete" musikk. Kan være en ide for deg å sjekke ut deres musikk på youtube. Kan komme med noen tips: "Can't trust it",

, eller den herlige "She Watch Channel Zero" (hvor de har samplet "angel of Death" av Slayer). Er mange, så dette er bare noen eksempler. Er postet noen sanger her de siste sidene, ihvertfall to av meg.

Kansje litt rart at du liker Grandmaster Flash dog, men viser du har en fin variasjon av mussiksmak. Selv hører jeg på alt fra klassisk musikk av for eksempel Beehoven, Bach, Vivaldi til Hip Hop.

-

Får avslutte posten med en god klassiker. De La Soul - Stakes is High

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar

Slenger ut et par tips (de jeg hører på om dagen).

Talib Kweli - Hot thing, Listen, around my way.

Snoop - Cool, can't say goodbye.

Lupe fiasco - Kick Push, Superstar

Mos def - Respiration (blackstarr)

Consequence - The good bad and ugly feat Kanye.

The Roots - The Web, Don't feel right, break you off (spiller på sentrum scene i august - billettservice)

Pharell - Angel

Slum Village - Selfish

Lenke til kommentar

Se filmen hos Youtube

Ahmad - Back in the day

chill...:)

Jepp, en klassiker.

Stusset da du skrev sangen var av "Ahmad", for jeg trodde den tilhørte Pharcyde. Siden jeg vet det til tider blir oppgitt feil av folk, måtte jeg sjekke det ut nærmere. Du har helt rett, den er av Ahmad. Men ser den er kreditert av Pharcyde utrolig mange plasser.

Flott å få ordnet opp i en slik feiloppfatning. :thumbup:

Men Passing Me By er ihvertfall av dem. Hehe.

Lenke til kommentar

Hørt et par låter av Black Moon nå og skjønner ikke hvorfor jeg har sovet så utrolig lenge på de! Albumet skaffes asap zulu Honolulu. Valg av trommer i de ulike sangene er i toppsjiktet.

«How Many MC's» er kanskje favoritten på albumet, men vanskelig å velge mellom egentlig siden det er så mange godbiter!

Dagens tip:

Co-signed by Premo, for noen trommer! Premo med en skikkelig killer her.
Lenke til kommentar

Håper du har begge de to første Jeru-albumene, da begge er crazy fete. Artig fact: begynte å høre på (og digge ofc) "The Sun Rises In The East", ca. en uke før det TILFELDIGVIS (yeah right...) ble anbefalt på Stress.no. Mulig mange liker gjenkjennelige Preemo beats best (Boom, Nas Is Like osv), men faen så rå han er på det første Jeru albumet. Bare hør her:

Jeru The Damaja - Ain't The Devil Happy

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...