Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene

ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Satt i dag og rotet litt rundt i all musiken jeg har på PC-en, og da kom jeg over denne Instrumental sangen :)

Noen som har peiling om hva en evtuell sang av den beaten heter ?

instrumentals-XX1927_-_Ice_Beats_-_Rap_Instrumental_14_%281%29.mp3

Jeg vet ikke. Men legg på litt Big Pun, Canibus osv. og du har en fet sang.

Eller kansje det hadde vært bedre med Common, Black Though, Guru osv.?

Er litt vanskelig å si hva slaks rappere som hadde passet best til denne.

Får legge opp et par sanger. Først Pharoahe Monch - The Light

Big L ft. Kool G Rap - Fall Back

Se filmen hos Youtube

Endret av Lansky
Lenke til kommentar
Linken funker ikke her...

EDIT: Merkelige greier. Virket i stad kun når jeg klippet og limet. Men nå virker den når du bare trykker på linken! Så skal virke...

Det rare var at filen tar 4-5mb, men ble lastet ned på mindre enn 1 sekund.

Veldig merkelige greier, hehe. Vet ikke hva Mkej har gjort :hmm:

Endret av Lansky
Lenke til kommentar
Det samplet som dukker opp innimellom på versene til Nas på It ain't hard to tell, er de brukt i en sang Big L rapper på også? Sitter med en bestemt følelse av det, men kommer ikke på hvilken. Tenker på det samplet som er i bakgrunnen i tillegg til trommer (det forsvinner rett før det kun er trommer en liten stund).

Jeg hørte igjennom en del Big L sanger nå, for å se. Jeg trodde først du mente "saksofonen" som samples om og om igjen. Men regner med du mener sangen "Iz Enuff". Spilles helt i begynnelsen og en eller to ganger til uti sangen. Er det dette du mener? Ellers vet ikke jeg.

Var dessverre ikke den sangen. Kan rett og slett hende jeg tenkte så mye på det at alt gikk i ball. Kanskje jeg egentlig bare kjente samplet igjen fra it ain't hard to tell :)

Edit: Samplet jeg tenker på er det som blant annet er i bakgrunnen fra 0.29 til 0.48. Høres vel ut som noe synth lyder.

Endret av Aldrack
Lenke til kommentar

Trenger hjelp med å finne ut hvem som har denne sangen. Jeg har i alle år trodd det var Gang Starr, men, siden det er en god stund siden jeg har hørt på den, er det først nå at jeg har lagt merke til at det ikke er Guru som rapper (ikke at det ligner på ham i det hele tatt, men jeg lasta den ned når jeg var 13-14år, dvs ignorant shitkid). Det er faktisk en utrolig chill sang, så selv om dere ikke vet hvem det kan være, så er det verdt å laste den ned fordet. Vet forresten ikke om det er rett tittel på sangen, men det er det som stod da jeg lasta den ned.

Shadows Of Brooklyn

Lenke til kommentar
Trenger hjelp med å finne ut hvem som har denne sangen. Jeg har i alle år trodd det var Gang Starr, men, siden det er en god stund siden jeg har hørt på den, er det først nå at jeg har lagt merke til at det ikke er Guru som rapper (ikke at det ligner på ham i det hele tatt, men jeg lasta den ned når jeg var 13-14år, dvs ignorant shitkid). Det er faktisk en utrolig chill sang, så selv om dere ikke vet hvem det kan være, så er det verdt å laste den ned fordet. Vet forresten ikke om det er rett tittel på sangen, men det er det som stod da jeg lasta den ned.

Shadows Of Brooklyn

EDIT: Skitt, ser jeg er alt for sent ute. Slik er det når man søker mens man skriver. Men jeg tror gruppa faktisk heter "Shadez" med "z" og ikke "s". Men forskjellige sider skriver forskjellig. Er slurvete når folk ikke kan være sikre på stavingen.

Men ser at de ihvertfall har en sang til. Ikke dum den heller. Den heter "Drama". Men sangen blir litt rotet til med bullshit det siste 1 min og 20 sekundene. Kunne med fordel blitt kuttet rett ut. :yes:

Se filmen hos Youtube

Endret av Lansky
Lenke til kommentar

Jeg hørte en sykt fet låt i dag, vet ikke hva den heter. I refrenget så var det en linje fra Who Shot Ya (biggie smalls); "old school new school need to learn though". Er kanskje litt vansklig å vite hvilken låt det er ut fra det her, men hadde vært kult om noen visste det :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...