Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg foreslår at vi ikke kaster bort energi på å svare denne brukeren. Ignoransen er tydeligvis rotfestet altfor dypt til at noe form for argumentering eller bevisbruk vil få ham til å skifte mening.

 

Er det bare jeg, eller har tilhengere av alle andre sjangre enn Rap en viss trang til å uttrykke hva de mener og føler om "vår" musikk? Jeg skal innrømme at det muligens er sjangre jeg har lite til overs for, men jeg har til gjengjeld ikke et behov for å kritisere andres musikksmak.

Lenke til kommentar
Jeg mener ikke at det er veldig lett, man klarer det jo ikke uten riktige programmer på pc-en foreksempel. Men det er mye lettere enn annen musikk. F.eks: Metal, der må trommer, to gitarer, bass og tekst til.

Og musikken pleier å være VELDIG avansert innen metal.

 

Ja, riktig.

Lenke til kommentar
Jeg foreslår at vi ikke kaster bort energi på å svare denne brukeren. Ignoransen er tydeligvis rotfestet altfor dypt til at noe form for argumentering eller bevisbruk vil få ham til å skifte mening.

 

Er det bare jeg, eller har tilhengere av alle andre sjangre enn Rap en viss trang til å uttrykke hva de mener og føler om "vår" musikk? Jeg skal innrømme at det muligens er sjangre jeg har lite til overs for, men jeg har til gjengjeld ikke et behov for å kritisere andres musikksmak.

Hva faen? Du sa jo nettopp at jeg hadde et veldig godt innlegg, og nå sier du at jeg er ignorant?

Lenke til kommentar

Jaha? Jeg husker godt at da jeg begynte å spille gitar var det første jeg lærte meg de mest kjente riffene til Metallica, og enkle parti som introene til f.eks Nothing Else Matters og One. De følger jo ordinære mønster for chord progression og bruker mye power chords, som strengt tatt er rimelig simple greier.

Lenke til kommentar
Jaha? Jeg husker godt at da jeg begynte å spille gitar var det første jeg lærte meg de mest kjente riffene til Metallica, og enkle parti som introene til f.eks Nothing Else Matters og One. De følger jo ordinære mønster for chord progression og bruker mye power chords, som strengt tatt er rimelig simple greier.

Alt er ikke så avanset men det meste. Metallica er ikke det beste eksemplet på avansert musikk heller.

Lenke til kommentar

Jaha? Som for eksempel?

 

Hva med Stonegard og Trivium, da? Begge er jo grupper som i all hovedsak baserer musikken sin på simple grep med mye distortion, noe tusenvis av grupper har gjort før dem. Ingen av de tre gruppene jeg antar er favorittgruppene dine etter signaturen og hjemmesiden din å dømme lager musikk som på noen som helst måte er avansert.

 

Lyrisk sett så kan jeg ikke umiddelbart komme på noen eksempel innen metall som matcher kompleksiteten til f.eks Badspit og Aesop Rock. Det er jo ikke akkurat et ukjent fenomen det at spesielt ekstremmetallgrupper skriver banale tekster uten noe annet overordnet mål enn å treffe stemningen innen sjangeren sin.

Lenke til kommentar
Jaha? Som for eksempel?

 

Hva med Stonegard og Trivium, da? Begge er jo grupper som i all hovedsak baserer musikken sin på simple grep med mye distortion, noe tusenvis av grupper har gjort før dem. Ingen av de tre gruppene jeg antar er favorittgruppene dine etter signaturen og hjemmesiden din å dømme lager musikk som på noen som helst måte er avansert.

 

Lyrisk sett så kan jeg ikke umiddelbart komme på noen eksempel innen metall som matcher kompleksiteten til f.eks Badspit og Aesop Rock. Det er jo ikke akkurat et ukjent fenomen det at spesielt ekstremmetallgrupper skriver banale tekster uten noe annet overordnet mål enn å treffe stemningen innen sjangeren sin.

Kødder du med meg!? Sier du at Stonegard og Trivium ikke har noe avansert musikk?

Da har du ikke hørt godt nok etter!

 

Var ikke du på mitt lag hele tiden? :p Hvorfor er du nå imot meg?

Lenke til kommentar

http://en.wikipedia.org/wiki/Sarcasm

 

Jeg har hørt godt nok etter, og vil tro jeg har bredere erfaring med metall både som lytter og musiker enn hva du har, etter alderen å dømme. Hvorfor har du et så stort behov for å markere hva du synes er god og dårlig musikk, egentlig? Jeg hører selv på grupper som Tool, Metallica og Opeth, til tross for at hovedtyngden av musikken jeg hører på faller under hip hop.

Lenke til kommentar

Jeg bare skrev det jeg syns jeg. Jeg skrev en av grunnene til at jeg ikke liker hiphop så godt.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Sarcasm

 

Jeg har hørt godt nok etter, og vil tro jeg har bredere erfaring med metall både som lytter og musiker enn hva du har, etter alderen å dømme. Hvorfor har du et så stort behov for å markere hva du synes er god og dårlig musikk, egentlig? Jeg hører selv på grupper som Tool, Metallica og Opeth, til tross for at hovedtyngden av musikken jeg hører på faller under hip hop.

Hvordan kunne jeg vite at det var sarkasme? det var jo skriftlig..

Lenke til kommentar

Veit nesten ikke om jeg skal le eller bli pissed off. Går for det første alternativ av opplagte grunner.

 

Veit du hva M-Gard, bare bruk mikrofon på et webkamera eller noe sånt og bruk Windows Movie Maker til redigering. Finn enellerannen beat på internett. Du skal få ekstra poeng pga. dårlig utstyr.

 

Og du skjønner virkelig IKKE sarkasme, gjør du ? :!:

 

----

 

Oh well. Må takke Thendrup for at han introduserte meg for Pete Philly & Perquisite. Nederlendere som vet hva de driver med. Avslappet, men ikke kjedelig.

 

Endret av ehs5
Lenke til kommentar

Ok, jeg trekker meg tilbake fra denne tråden, jeg mente ikke å gjøre noen sinte. Jeg tenkte bare jeg skulle si min mening, men nå begynner dere med dritt slenging og det gidder jeg ikke.

 

BTW jeg kunne faen ikke ha kjønt at det var sarksme, det var jo skriflig!

Lenke til kommentar
Ok, jeg trekker meg tilbake fra denne tråden, jeg mente ikke å gjøre noen sinte. Jeg tenkte bare jeg skulle si min mening, men nå begynner dere med dritt slenging og det gidder jeg ikke.

 

BTW jeg kunne faen ikke ha kjønt at det var sarksme, det var jo skriflig!

 

Pfft. Ikke engang prøv deg. Det er så altfor tydelig at meningen med posten din var å provosere. Hvis ikke, har du en utrolig arrogant måte å si din mening på. Fy fy.

 

"Jeg liker ikke rap, hip hop o.l. Fordi jeg syns det er så likt, og det krever nesten ikke talent. Du finner bare en "beat" og så skriver du tekst, så er sangen så godt som ferdig..."

Endret av asad
Lenke til kommentar
Ok, jeg trekker meg tilbake fra denne tråden, jeg mente ikke å gjøre noen sinte. Jeg tenkte bare jeg skulle si min mening, men nå begynner dere med dritt slenging og det gidder jeg ikke.

 

BTW jeg kunne faen ikke ha kjønt at det var sarksme, det var jo skriflig!

 

Pfft. Ikke engang prøv deg. Det er så altfor tydelig at meningen med posten din var å provosere. Hvis ikke, har du en utrolig arrogant måte å si din mening på. Fy fy.

 

"Jeg liker ikke rap, hip hop o.l. Fordi jeg syns det er så likt, og det krever nesten ikke talent. Du finner bare en "beat" og så skriver du tekst, så er sangen så godt som ferdig..."

Ok, sorry, jeg mente faktisk ikke å gjøre noen sinte, sa det bare feil.

Lenke til kommentar

Ok da :innocent:

 

Jeg tipper at mesteparten av hip hopen du har hørt er "kommerst"? Er jo mye hjernedød rapping der ute, det er klart, men det finnes mange som rapper ren poesi i mine ører. Du kan jo se litt i tråden, hvis du orker. Thendrup pleier å komme med gode anbefalinger btw.

 

have a good one!

Endret av asad
Lenke til kommentar
Ok da :D

 

Jeg tipper at mesteparten av hip hopen du har hørt er "kommerst"? Er jo mye hjernedød rapping der ute, det er klart, men det finnes mange som rapper ren poesi i mine ører. Du kan jo se litt i tråden, hvis du orker :)

Skal jeg gjøre vettu. Har for det meste bare hørt hip hop på svisj og sånt. Og jeg må innrømme at noen rappesanger er litt fengene. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...