Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene

ehs5

Anbefalte innlegg

Denne tråden har i grunn blitt det reineste youtube-bonanza. :wee:

Og vi gir oss ikke, ny norsk video fra en duo jeg veit svært lite om, men dette må være noe av den bedre norske hiphoppen jeg har hørt siden Vågsbygd Handy.

The Afeeliated - My Man

Endret av Thendrup
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan gi et lite bidrag på myspace-delen.

http://www.myspace.com/rissimo

Rissimo kommer fra en norsk gruppe som heter rip-crew (rosin i pølsa). Han har en chill flow, og morsome tekster. Han har gjort mye med f. eks nils m/skills, skranglebein og dj neekho.

Nils m/skills er en annerkjent battler, freestyler og undergrunnsrapper. Tekstene går fra små-alvorlige, til morsomme som Tits n Ass. Han har også et sammarbeid som heter Stor Overraskelse. Der opptrer han skranglebein og droolian, og tar alt på sparket.

http://profile.myspace.com/index.cfm?fusea...endid=119703144

Lenke til kommentar

Hadde ikke hørt om The Afeeliated før, så takk for den, Thendrup. Har lest (og hørt) meg opp nå, og jeg synes prosjektet til Ivy League og Bishop virker veldig lovende, gleder meg til fortsettelsen.

En annen fin helnorsk kombo er Paperboys og Kake med Trust Me (2002):

Lenke til kommentar

Noen som kan si meg noen sanger med ordenlig beats som kan muligens bruke som vignett(ha den som bakgrunnen mens man snakker) ? Helst ei beat hvor det er uten stemme på. f.eks begynnelser i sanger ogslikt hvor det er uten stemme

Trenger ikke å være noe ordenlig, så lenge det kan passe som begynnelse i en vignett.

Lenke til kommentar

aha, glimrende. Funker muligens på den andre jeg skal ha

Burdte kanskje ha nevnt at..jeg søker etter akkurat som den beaten eller noe i den duren bare med litt mer fart. og kanskje litt fler beats.

Det skal gå fort i begynnelsen. SKal nesten være som en jingle på en måte

Lenke til kommentar
Noen som kan si meg noen sanger med ordenlig beats som kan muligens bruke som vignett(ha den som bakgrunnen mens man snakker) ? Helst ei beat hvor det er uten stemme på. f.eks begynnelser i sanger og slikt hvor det er uten stemme

Trenger ikke å være noe ordenlig, så lenge det kan passe som begynnelse i en vignett.

Du kan jo sjekke disse albumene, de fungerer bra å snakke oppå:

Pete Rock - Petestrumentals (chille beats)

Dj Shadow - Endtroducing (Rolig breakbeat)

Kid Loco - A Grand Love Story (Electronica/Trip Hop)

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke rap, hip hop o.l. Fordi jeg syns det er så likt, og det krever nesten ikke talent. Du finner bare en "beat" og så skriver du tekst, så er sangen så godt som ferdig...

Det kreves mye mer jobb i rock, metal osv.

Lenke til kommentar
Takk skal du ha, det var veldig interessant å høre om dine preferanser.

+1

Setter stor pris på innlegg slik M-Gard kommer med. Han er tydeligvis en person som er vel bevandret i Rap-musikkens verden, og har en uovertruffen innsikt i sjangeren. Skulle ønske vi fikk flere slike innspill i tråden.

Lenke til kommentar
Jeg liker ikke rap, hip hop o.l. Fordi jeg syns det er så likt, og det krever nesten ikke talent. Du finner bare en "beat" og så skriver du tekst, så er sangen så godt som ferdig...

Riktig.

Lenke til kommentar

Tja, dømmer man sjangeren etter dagens The Voice og MTV standard kan jeg si meg enig. Men skal man først komme med en så bastand uttalelse bør man grave litt dypere, for så å finne ut at en "average Joe" ikke har fem flate øre å stille opp med mot en battlerapper eller en profesjonell beatmaker. Alle kan lage en beat, og alle kan legge et vers på denne beaten, akkurat som at alle kan spille fotball. Men alle spiller ikke fotball på samme nivå som Brasil hvis du skjønner.

Lenke til kommentar

Siden det er så enkelt så kan vel du bare 'finne' en beat og skrive en tekst og laste opp resultatet til oss? :)

Endret av Thendrup
Lenke til kommentar

Siden det er så enkelt så kan vel du bare 'finne' en beat og skrive en tekst og laste opp resultatet til oss? :)

Godt forslag. Foreslår også at du leser første innlegg, M-Gard.
Lenke til kommentar

Jeg mener ikke at det er veldig lett, man klarer det jo ikke uten riktige programmer på pc-en foreksempel. Men det er mye lettere enn annen musikk. F.eks: Metal, der må trommer, to gitarer, bass og tekst til.

Og musikken pleier å være VELDIG avansert innen metal.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...