Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Da kjører jeg på med to av de beste lyriske sangene noensinne laget innenfor hip-hop.

 

 

Først er det tid for en helt fantastisk historie fortelling av Ras Kass. lawwww på youtube har gjort en flott jobb med å billedgjøre Ras sine ord. (Hvis det er han som har gjort jobben.) Ras Kass - Nature of the Threat

 

 

 

Den neste er fra en annen som heller ikke er ukjent som en fantastisk lyriker. I sangen forteller han om seg selv i tredjeperson, helt fantastisk. Hadde sangen vært litt kortere, kunne den vært tidenes beste hip-hop. Canibus - Poet Laureate ll

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jurassic 5 - Concrete Schoolyard
najs, thanks :)
herlig. mekano rocker lett anlegget nå :)
Aah, inna di lights er chill!
inna di lights er syyykt chill ja, de er råe. pluss at de er fra lillehammer!
Sommerlåt nummer 1 er jo MC Miker G & DJ Sven - Holiday Rap
haha, takker :)

 

men ey, noen som har lagt merke til at urørt.no har blitt oppdatert? damn så stygg siden har blitt. var faktisk ganske fin og brukervennelig før, men nå er den jo helt håpløs. dessuten tar det age's å laste den også ... (jeg har 10mbit fiber). nesten så jeg ikke gidder å leite etter musikk der lenger ass.

Lenke til kommentar

Da kjører jeg på med noen til.

 

Først den deilige: Cyne - Arrow of God

Se filmen hos Youtube

 

 

Neste er en veldig undervurdert sang av Eminem. Spør du meg, er denne oppe der med Lose Yourself. Den er helt rå. Spesielt fra ca 10 sekunder og utover i 2. vers er han meget god. Eminem - Infinite

Se filmen hos Youtube

 

 

Til slutt har vi en klassiker av nyere tid, nemlig 2003. (Er ikke mange klassikere etter år 2000). Cunnin Lynguists feat. Masta Ace - Seasons

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar

ah, herlig badfella... Poet Laureate ll er en av de sykeste sangene jeg noen gang har hørt.. elsker hvordan canibus kan flowe uten behov for refreng eller hooks.

 

og, selvfølgelig, er det behagelig å høre hvordan beaten endrer seg frem og tilbake gjennom sangen.

Endret av Pejorative
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...