Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

trenger litt hjelp gutta. Er ute etter en video/sang. Jeg husker at det er 2 karer i den, en svart kar og en hvit en. Han hvite rapper på engelsk men er fra tyskland tror jeg, han har på seg caps. Han andre er fra usa.

 

Enkel og rolig beat. Husker at videoen er blitt posta her i tråden mange ganger. Hadde vært rått om noen visste hva jeg snakka om :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ahhh; den 9th Wonder & Buckshot låten var skikkelig fet. 9ths beats blir bare bedre og bedre, (fyren skal jo ut med et nytt soloalbum igjen, kun måneder etter Dream Merchant Vol. 2), mens Buckshot høres freshere ut enn på lenge. Vil påstå han er råere nå enn han var i Black Moon dagene. Elsker flowen hans på 9ths beats, og tror dette albumet blir fetere enn Chemistry som jeg synes var ørlite tamt.

Lenke til kommentar
Når vi først er i gang får vi poste den nye videon til 9th Wonder & Buckshot også:

 

Chill.

Bra at du tipsa meg om den, så vet jeg hva jeg IKKE skal skaffe meg. Ikke for å være dust, men hva i HELVETE var det der for noe?! Buckshot skal ikke være sånn flashy på en gladbeat :< Han skal være down right gritty and grimey sammen med Evil Dee. Fy faen, så skuffa har jeg ikke vært over en Buckshot collabo siden jeg hørte på BCK sitt "For The People"-album. Mulig det der er stilen han rocker nå, men faen, det der er IKKE Buckshot Shorty.

 

Ikke noe feil med sangen i seg selv, men så lenge jeg vet at det er Buckshot bak miccen får jeg bare lyst til å grine (mildt overdrevet).

Lenke til kommentar
Det finnes ikke. HW Radio er ditt eneste alternativ! :yes:

 

Og norsk undergrunnsrap spiller vi selvsagt en gang i blant.

Jepp, kommer hvertfall en liten dose Vågsbygd Handy snart. Og svensk Latin Kings :)

Og da var jeg borte :p

Denne tracklisten burde klare å få deg med igjen: :D

 

 

KRS One - Sound Of Da Police

 

Saigon - Impeach The President - DJ Green Lantern feat. dead prez, Saigon, Immortal Technique & Just Blaze

 

Naughty By Nature - O.P.P.

 

Cunninlynguists - Things I Dream

 

KRS One & Zach De La Rocha & Last Emperor - CIA

 

Jamal-Keep it Real

 

Ice Cube - Gangsta Rap Made Me Do It

 

Vågsbygd Handy - Discofeber

 

Aesop Rock - Daylight

 

A Tribe Called Quest - Jazz (We've Got)

 

Pete Rock and CL Smooth - Act Like You Know

 

Crooklyn Dodgers - Crooklyn Dodgers (Special Ed, Buckshot, Masta Ace) (Prod. A Tribe Called Quest, Baseball Mix)

 

Wu-Tang Clan - Protect Ya Neck

 

Latin Kings - Botkyrka Stylee

 

Latin Kings - Shuno

 

Hieroglyphics - Cab Fare

 

Folk og Røvere - Fru Hagen

 

Portishead - Glory Box

 

Leftfield - Melt

 

Black Star Liner - Sultan Airbase No. 1

 

Bomb The Bass Feat. Justin Warfield - Bug Powder Dust (Kruder & Dorfmeister Session Remix)

 

Prodigy Presents The Dirtchamber Sessions Volume One - Track 2

1. Bomb the Bass, "Bug Powder Dust" (1994)

2. Trouble Funk, "Pump Me Up" (1984)

3. The Charlatans, "How High" (1997)

4. The Prodigy, "Poison" (1995)

5. Jane's Addiction, "Been Caught Stealing" (1997)

6. Tim Dog featuring KRS-One, "I Get Wrecked" (1993)

 

 

Overseer - Supermoves (10 sekunder, feiltrinn)

 

Gotan Project - La Revancha Del Tango

 

Jean Jacques Smoothie - 2 People

 

Nina Simone - Feeling Good (Huff & Herb Epic Mix)

 

De La Soul - U Can Do (Life)

 

Massive Attack - Unfinished Sympathy

 

Roisin Murphy - Overpowered

 

Imogen Heap - Spooky

 

Morcheeba - The Sea

 

Pete Rock - Play Dis Only At Night

 

Massive Attack - A Prayer For England

 

Kid Loco - She Woolf Daydreaming

 

DinoSau - A thousand bottles a day

 

Enya - Fairytale

 

Da kan du tune inn her

 

eller her, om du bruker itunes

Lenke til kommentar
Når vi først er i gang får vi poste den nye videon til 9th Wonder & Buckshot også:

 

Chill.

Bra at du tipsa meg om den, så vet jeg hva jeg IKKE skal skaffe meg. Ikke for å være dust, men hva i HELVETE var det der for noe?! Buckshot skal ikke være sånn flashy på en gladbeat :< Han skal være down right gritty and grimey sammen med Evil Dee. Fy faen, så skuffa har jeg ikke vært over en Buckshot collabo siden jeg hørte på BCK sitt "For The People"-album. Mulig det der er stilen han rocker nå, men faen, det der er IKKE Buckshot Shorty.

 

Ikke noe feil med sangen i seg selv, men så lenge jeg vet at det er Buckshot bak miccen får jeg bare lyst til å grine (mildt overdrevet).

 

For en bunch med tull du kommer med. Det er et collabalbum, og å si at det der ikke er Buckshot er bare forferdelig ignorant. Tidene endrer seg, produsenter som leverte før gjør det som regel ikke i dag (når leverte Beatminerz noe spennende sist?). Og hvorfor hate på en artist som prøver noe "nytt"? Liker du det ikke, så er det ingen som tvinger deg til å kjøpe det. Mange kommer nok til å elske dette albumet. Jeg synes 9th Wonder er en av de beste produsentene i dag, og det finnes ikke mange som passer bedre på beatsene hans enn Buckshot. Og ikke kom med noe BS om at Boot Camp Clik og Black Moon fans vil ha noe annet. De fleste som likte gamle Buck digger også 9th Wonder.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...