DP Rusher Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Selv om dette er en hiphoptråd er det vel hiphopmusikk som er i fokus, ettersom den er postet i musikkdelen? Rnb er en sjanger som har eksistert lenger enn hiphopmusikk og kan derfor ikke klassifiseres som det, uansett hvor mye påvirkelser de har hatt på hverandre, både før og ganske nylig. Og hvem bryr seg vel om hitlistene og hvordan disse blir sortert? Tenker du på billboardlisten ble kategorien for rnb/hiphop opprettet i 1984 da hiphop ennå var ganske nytt. Mye har endret seg siden da. Om rnb er en del av hiphop som kultur skal jeg ikke uttale meg om. Det får vi ta i en annen diskusjon. Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Men om du følger den elementdelingslogikken der, kan du like gjerne kalle Rage Against the Machine eller Linkin Park for hiphop også. Zach de la Rocha er mer hip hop enn Beyonce om du spør meg.. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Men om du følger den elementdelingslogikken der, kan du like gjerne kalle Rage Against the Machine eller Linkin Park for hiphop også. Zach de la Rocha er mer hip hop enn Beyonce om du spør meg.. Nettopp. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Hva du personlig tror bryr jeg meg vel egentlig ikke en pøkk om. Det er en allment anerkjent oppfatning at hip hop er en ungdomskultur som involverer ting som hip hip-musikk, b-boying, turntablism og så videre. Ser ikke helt hvordan du greier å ekstrahere fra posten over at det brukes som et generelt begrep på ungdomskultur. R'n'B og hip hop deler svært mange elementer nå for tiden, og jeg ser absolutt ingen som helst grunn til at r'n'b ikke skal kunne telle som hip hop. De deler blant annet samme hitliste i USA .. Hva har R'n'B med b-boying, turntablism og grafitti å gjøre? Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Bevis Jeps, hørt cden der Rage covrer hip hop klassikere? Den cden er mer hip hop enn alle RnB skiver tilsammen. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Hva du personlig tror bryr jeg meg vel egentlig ikke en pøkk om. Det er en allment anerkjent oppfatning at hip hop er en ungdomskultur som involverer ting som hip hip-musikk, b-boying, turntablism og så videre. Ser ikke helt hvordan du greier å ekstrahere fra posten over at det brukes som et generelt begrep på ungdomskultur. R'n'B og hip hop deler svært mange elementer nå for tiden, og jeg ser absolutt ingen som helst grunn til at r'n'b ikke skal kunne telle som hip hop. De deler blant annet samme hitliste i USA .. Hva har R'n'B med b-boying, turntablism og grafitti å gjøre? Det var for å illustrere at hip hop som kultur ikke bare involverer rap-musikk. For all del, jeg forstår aversjonen folk har mot å blande de to musikksjangrene, jeg mener bare at rnb har utviklet seg til å bli en del av hip hop som ungdomskultur. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Rappin 4 Tay - Players Club. (Eazy E & Too Short) Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) ok, skal sjekke det ut. har du flere tips? Jeg liker veldig godt slik musikk som Cypress Hill lager, dystert og mørkt. Ellers liker jeg godt Grime, men da helst jenterap Bahamadia og MC Lyte. Edit: det var da altså på jente-rap spørsmålet. Endret 29. januar 2008 av Big SturL Lenke til kommentar
Bakkem Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Bevis Jeps, hørt cden der Rage covrer hip hop klassikere? Den cden er mer hip hop enn alle RnB skiver tilsammen. For å korrigere litt, de covrer masse forskjellig musikk, ikke bare hip hop klassikere Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) ok, skal sjekke det ut. har du flere tips? Jeg liker veldig godt slik musikk som Cypress Hill lager, dystert og mørkt. Ellers liker jeg godt Grime, men da helst jenterap Bahamadia og MC Lyte. Edit: det var da altså på jente-rap spørsmålet. Jepp. ZsaZsa, jeg vil også anbefale deg den kvinnelige rapperen Mystic, som bl.a. har sluppet et kjempebra album som heter Cuts for Luck and Scars for Freedom (2001). Her er en smakebit som vel å merke ikke er helt representativ for albummet, som er noe dystrere enn denne sangen, men denne var den eneste jeg fant på youtube. På resten av albummet rapper hun også mer enn hun synger (så overraskende at låten med mest sang blir en tv- og radio-hit.... ). Men er her i hvert fall Mystic - The Life: Se filmen hos Youtube Endret 29. januar 2008 av Torbjørn S. Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Hva du personlig tror bryr jeg meg vel egentlig ikke en pøkk om. Det er en allment anerkjent oppfatning at hip hop er en ungdomskultur som involverer ting som hip hip-musikk, b-boying, turntablism og så videre. Ser ikke helt hvordan du greier å ekstrahere fra posten over at det brukes som et generelt begrep på ungdomskultur. R'n'B og hip hop deler svært mange elementer nå for tiden, og jeg ser absolutt ingen som helst grunn til at r'n'b ikke skal kunne telle som hip hop. De deler blant annet samme hitliste i USA .. Det du snakker om her er hip-pop. Et eksempel på det er Kanye west. Lenke til kommentar
stoltz Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Det du snakker om her er hip-pop. Et eksempel på det er Kanye west. Du slår ihjel ditt eget argument. Kanye West er mye mindre Hip Hop enn mye annet. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Det du snakker om her er hip-pop. Et eksempel på det er Kanye west. Du slår ihjel ditt eget argument. Kanye West er mye mindre Hip Hop enn mye annet. Så dere er egentlig enige? (merk hip-pop) Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Kanye west er en god del pop, rnb og en liten del hip hop! Endret 30. januar 2008 av k1mzor Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Svært mye krangling her nå, da. R&B er vel en del av Hip Hop ja, men jeg synes ikke R&B suger mindre for det. Endret 30. januar 2008 av Dark Archon Lenke til kommentar
ZsaZsa Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Kan noen komme med noen gode almbumtips til meg? Som sagt før så liker jeg dyster og mørk hip hop alla Cypress Hill. men er også glad i lady Sovereign, Devin The Dude, Eminem, Beatnuts, Foxy Brown og The Streets Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Hmm, Non Phixion og Necro kan vel kalles dystert, men det likner ikke så mye på Cypress da. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Kan noen komme med noen gode almbumtips til meg? Som sagt før så liker jeg dyster og mørk hip hop alla Cypress Hill. men er også glad i lady Sovereign, Devin The Dude, Eminem, Beatnuts, Foxy Brown og The Streets Prøv Smif-N-Wessun - Da Shinin. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Kan noen komme med noen gode almbumtips til meg? Som sagt før så liker jeg dyster og mørk hip hop alla Cypress Hill. men er også glad i lady Sovereign, Devin The Dude, Eminem, Beatnuts, Foxy Brown og The Streets Gravediggaz er så mørkt og dystert som du får det innen hip-hop. Sjekk ut 6 Feet Deep og The Sick, The Pickle and The Shovel. Fra albumet 6 Feet Deep (muligens den mørkeste, allikevel med mye humor): Endret 30. januar 2008 av AvieN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg