Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Selv om dette er en hiphoptråd er det vel hiphopmusikk som er i fokus, ettersom den er postet i musikkdelen? Rnb er en sjanger som har eksistert lenger enn hiphopmusikk og kan derfor ikke klassifiseres som det, uansett hvor mye påvirkelser de har hatt på hverandre, både før og ganske nylig. Og hvem bryr seg vel om hitlistene og hvordan disse blir sortert? Tenker du på billboardlisten ble kategorien for rnb/hiphop opprettet i 1984 da hiphop ennå var ganske nytt. Mye har endret seg siden da.

 

Om rnb er en del av hiphop som kultur skal jeg ikke uttale meg om. Det får vi ta i en annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva du personlig tror bryr jeg meg vel egentlig ikke en pøkk om. Det er en allment anerkjent oppfatning at hip hop er en ungdomskultur som involverer ting som hip hip-musikk, b-boying, turntablism og så videre. Ser ikke helt hvordan du greier å ekstrahere fra posten over at det brukes som et generelt begrep på ungdomskultur. R'n'B og hip hop deler svært mange elementer nå for tiden, og jeg ser absolutt ingen som helst grunn til at r'n'b ikke skal kunne telle som hip hop. De deler blant annet samme hitliste i USA ..

 

Hva har R'n'B med b-boying, turntablism og grafitti å gjøre?

Lenke til kommentar
Hva du personlig tror bryr jeg meg vel egentlig ikke en pøkk om. Det er en allment anerkjent oppfatning at hip hop er en ungdomskultur som involverer ting som hip hip-musikk, b-boying, turntablism og så videre. Ser ikke helt hvordan du greier å ekstrahere fra posten over at det brukes som et generelt begrep på ungdomskultur. R'n'B og hip hop deler svært mange elementer nå for tiden, og jeg ser absolutt ingen som helst grunn til at r'n'b ikke skal kunne telle som hip hop. De deler blant annet samme hitliste i USA ..

 

Hva har R'n'B med b-boying, turntablism og grafitti å gjøre?

 

Det var for å illustrere at hip hop som kultur ikke bare involverer rap-musikk.

 

For all del, jeg forstår aversjonen folk har mot å blande de to musikksjangrene, jeg mener bare at rnb har utviklet seg til å bli en del av hip hop som ungdomskultur.

Lenke til kommentar
ok, skal sjekke det ut. har du flere tips? Jeg liker veldig godt slik musikk som Cypress Hill lager, dystert og mørkt. Ellers liker jeg godt Grime, men da helst jenterap

Bahamadia og MC Lyte.

 

Edit: det var da altså på jente-rap spørsmålet.

Jepp. ZsaZsa, jeg vil også anbefale deg den kvinnelige rapperen Mystic, som bl.a. har sluppet et kjempebra album som heter Cuts for Luck and Scars for Freedom (2001). Her er en smakebit som vel å merke ikke er helt representativ for albummet, som er noe dystrere enn denne sangen, men denne var den eneste jeg fant på youtube. På resten av albummet rapper hun også mer enn hun synger (så overraskende at låten med mest sang blir en tv- og radio-hit.... :dontgetit: ). Men er her i hvert fall Mystic - The Life:

 

Se filmen hos Youtube

Endret av Torbjørn S.
Lenke til kommentar
Hva du personlig tror bryr jeg meg vel egentlig ikke en pøkk om. Det er en allment anerkjent oppfatning at hip hop er en ungdomskultur som involverer ting som hip hip-musikk, b-boying, turntablism og så videre. Ser ikke helt hvordan du greier å ekstrahere fra posten over at det brukes som et generelt begrep på ungdomskultur. R'n'B og hip hop deler svært mange elementer nå for tiden, og jeg ser absolutt ingen som helst grunn til at r'n'b ikke skal kunne telle som hip hop. De deler blant annet samme hitliste i USA ..

 

Det du snakker om her er hip-pop. Et eksempel på det er Kanye west.

Lenke til kommentar
Kan noen komme med noen gode almbumtips til meg?

 

Som sagt før så liker jeg dyster og mørk hip hop alla Cypress Hill.

 

men er også glad i lady Sovereign, Devin The Dude, Eminem, Beatnuts, Foxy Brown og The Streets

 

Gravediggaz er så mørkt og dystert som du får det innen hip-hop. Sjekk ut 6 Feet Deep og The Sick, The Pickle and The Shovel.

 

Fra albumet 6 Feet Deep (muligens den mørkeste, allikevel med mye humor):

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...