ehs5 Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Denne tråden hadde ingenting me om hva du syns om rap. Den handlet om du hører på rap. Så å komme med, "rap suger", kan man la være å svare. Hvis du ikke liker rap, så bare la vær å svar og gå videre til neste tråd, så kan de som liker rap samles her inne. Jeg spurte faktisk om i det første innlegget om noen mener noe annet enn meg, altså vi kan godt disutere litt her. Btw, NAS er kul. Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Greit nok. Kan gjerne komme med litt diskusjon, men da ser jeg helst at folk begrunner hvorfor folk ikke liker rap. Blir for dumt at noen bare sier "rap er drit". Det er poenget mitt. Stemmer at Nas er kongen! Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Jeg liker musikk som man kan høre på i bakgrunnen uten at man fokuserer på tekstene, og fortsatt like. Samtidig vil jeg at sangen skal ha gode tekster. (her er Bob Dylan det perfekte eksemplet) G-Unit og lignende er jo dritt, men noen rappere er jo grådig flink med tekster, men å høre på det uten å faktisk tenke på tekstene blir for kjedelig. Den ensformige beaten og den kjedelige stemmen er rett og slett ikke fint å høre på. edit: Når det gjelder Nas og de andre "poetene" kan tekstene gjerne være kjempegode, men når det er en 2 sekunders sample som blir kjørt om igjen og om igjen til den monotone stemmen til Nas syns jeg ikke det er bra musikk, selv om det er bra lyrikk. Endret 13. oktober 2004 av SteffyBoy Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 jeg har jo lagd en tråd...men denne er mer populær, so who cares. jeg hører både på norsk og amerikansk rap. norsk: tommy tee produksjoner, equicez (hell yeah,sweetman), diaz(hvorfor liker ingen ham? han har talent), tungtvann,klovner i kamp, litt gatas og petter og ken ring (svenske dog) engelsk: alt innen shady/aftermath (nesten), wu tang clan, mobb deep, nwa, litt cypress hill, litt outcast, dmx, kanye west, litt snoop og ruff ryders, tupac, jay-z, xzibit+++ heh, har tilogmed g-unit sneakers for å erte dere hatere. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 OMG we r teh playa-hat0rz!11!1 Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 OMG we r teh playa-hat0rz!11!1 ja da så... Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 norsk: tommy tee produksjoner, equicez (hell yeah,sweetman), diaz(hvorfor liker ingen ham? han har talent), tungtvann,klovner i kamp, litt gatas og petter og ken ring (svenske dog) engelsk: alt innen shady/aftermath (nesten), wu tang clan, mobb deep, nwa, litt cypress hill, litt outcast, dmx, kanye west, litt snoop og ruff ryders, tupac, jay-z, xzibit+++ Diaz er en god rapper, men det blir for mye "wannabe-gangsta" attitude. Alle sangene hans handler om hvor mange damer han har hatt, og hvor ofte han fester... Jeg likte albumet Velkommen Hjem Andres, men det var vel mest pga flowen og noen av beatsene... Tee Productions og den gjengen er gode, har ikke faatt hort paa det nye albumet til Tee og Ken Ring, men Tee Prod leverer generelt sett mye bra. Equicez er dritkjedelig rap etter min mening. Tekstene er kjedelige, beatsene er primitive... Dirty Oppland (mest Jaa9 og Onkl P, egentlig) har ogsaa ganske primitive beats, men tekstene veier jo helt klart opp for det. Det er ikke en eneste av sangene Dirty Oppland har laget som ikke har faatt meg til aa smile, eventuelt le... Mad flow! Shady/Aftermath/Interscope er goy rap. Dette er artister som tar seg tid til aa lage en perfekt beat til teksten de har, noe som gjor at man faktisk kan hore paa musikken ved aa ha den i bakgrunnen. G-Unit gaar helt fint aa ha i bakgrunnen hvis du er i det rette humoret, men som jeg hvertfall vet, er SteffyBoy rap-fiende nr.... vel det er storre rap-hatere enn han her paa forumet, men han er blant de selv om han forsvarte rap i "Rap vs. Rock"-traaden... Liker Kanye West. Han har et bedre budskap i musikken sin enn diverse andre artister. Han er ikke like gangsta som andre (f.eks. G-Unit). Jay-Z og andre fra Roc-a-Fella records er ogsaa greit aa hore paa innimellom. For tiden blir det mest G-Unit og Kanye West, sammen med endel norsk rap, bl.a. Klovner i Kamp, men mest Dirty Oppland. Savner harddisken min. Der er jo all godmusikken. Baade rock og rap. Har for det meste rap aa hore paa naa, noe som er litt synd, for jeg vil hore mer paa alle de gode rockartistene som hviler der... Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) bitch ass nigga er sikkert nå som vi her i trondheim si: f.eks toillkuk, det betyr ikke en tullete penis. men en tosk som gjør idiotiske ting. sier bare en ting!: konverter til METAL! Endret 14. oktober 2004 av Henrik2k Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) G-Unit gaar helt fint aa ha i bakgrunnen hvis du er i det rette humoret, men som jeg hvertfall vet, er SteffyBoy rap-fiende nr.... vel det er storre rap-hatere enn han her paa forumet, men han er blant de selv om han forsvarte rap i "Rap vs. Rock"-traaden... Jeg vil ikke si at jeg hater rap, selv om jeg syns det er overvurdert og lite spennende. Noen som husker sangen der Eminem sang (ikke rappet, men faktisk sang)? Tragisk.. Rap minner meg litt om The Sex Pistols, viktige og smarte tekster men det er jo bare bråk! Det er ikke noe pent å høre på... En annen ting jeg syns er stygt er hvor mange som tar "beats" til sanger jeg liker (Under Pressure, Black Dog, Dream On er klassiske rocksanger som er blitt gjort om til rapbeats). Henrik2k: Idiot. Hvorfor skal noen skifte musikksmak fordi DU sier det er en god idé? Vil de tjene på å høre på noe de ikke mener er bra? Her er vi saklig, ellers er vi ikke her, ok? Endret 14. oktober 2004 av SteffyBoy Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 sier bare en ting!: konverter til METAL! Dette skrev jeg på forrige side, så så vanskelig skulle det ikke være å få med seg. Men, tydeligvis er det et behov for det. Er det noen som ikke liker rap her, er de i feil tråd. Folk liker forskjellig musikk, og å si at "sånnogsånn musikk er piss, det er sånnogsånn som ruler" er ufattelig sneversynt (og resulterer i advarseløkning). Advarsel utdelt. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Jeg håper at de som ikke liker rap men som gjerne vil diskutere sjangeren får bli her? Det blir kjedelig med en tråd der alle er enig med hverandre Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Noe som slår meg med nyere rap (spesielt gangsta-segmentet), er hvor skamdårlig produksjonen har blitt (jfr. 50 Cent - Wanksta). Det virker som kreativiteten skjæres til beinet, siden målgruppen ikke ser ut til å bry seg uansett. Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 noen som var på interstate her? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 En annen ting jeg syns er stygt er hvor mange som tar "beats" til sanger jeg liker (Under Pressure, Black Dog, Dream On er klassiske rocksanger som er blitt gjort om til rapbeats). Hvis det er Under Pressure med David Bowie og Queen du mener; Hvem i alle dager har lagd rap av det? Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 heh, har tilogmed g-unit sneakers for å erte dere hatere. Pøh, Air Force Ones er kulere så Og Nike zoom ultraflight! Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 noen som var på interstate her? Jeg var! Det var kult! Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 ja, det tok helt av! hvor stod du a? Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 En annen ting jeg syns er stygt er hvor mange som tar "beats" til sanger jeg liker (Under Pressure, Black Dog, Dream On er klassiske rocksanger som er blitt gjort om til rapbeats). Hvis det er Under Pressure med David Bowie og Queen du mener; Hvem i alle dager har lagd rap av det? Ice, ice, baby. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Vanilla "Straight from the ghettos of Beverly Hills" Ice Endret 14. oktober 2004 av SteffyBoy Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 ja, det tok helt av! hvor stod du a? Litt bak på høyre side. Du a? FUCK SVERIGE! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg