Bakkem Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 ^^Haha, og når ikke thendrup spiller hører vi på lillegnomen! (http://hwradio.net:8002/listen.pls ) Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Cool Kids kommer til oslo, hvis noen er interessert i dem. Lenke til kommentar
stoltz Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Cool Kids kommer til oslo, hvis noen er interessert i dem. Mener å huske at de kommer på Hovefestivalen i sommer, også for de som er interresert. Tror ikke jeg skal dit. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Er bare de og Shape Of Broad Minds som er klare for Hove til nå innen rap. Forventer noen større navn snart om jeg skal være interessert i å dra nedover. Er snakk om Kanye eller Lupe, men tror det ikke før jeg ser det. Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Har fulgt med i denne tråden en stund, og føler nå det er på tide å bidra litt selv også. Jeg tenker jeg begynner i de litt rolige og avslappende baner. Denne releasen er fra 1997, og jeg poster den i denne tråden da den både toucher innom hiphop og house. Her er Nuyorican Soul - I am the Black Gold of the Sun (Masters at Work Remix), feat. Q-Tip fra A Tribe Called Quest: Se filmen hos Youtube Endret 17. januar 2008 av Torbjørn S. Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Jeg kan like litt funky rap fra 80-taller som grandmaster flash, sugar hill gang osv... Men jeg er ikke noe glad i rap hvor det bare synges om damer og biler osv... Jeg fåretrekker metal men jeg har respekt for andres musikk smak ! Endret 17. januar 2008 av lolidude Lenke til kommentar
El-Deno Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Kan noen anbefale meg et par plater av A Tribe Called Quest? Har hørt mye bra om de, men har ikke orket å sette meg inn i de, skal på platekompaniet i morra. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Midnight Marauders. Liker du Pete Rock? Lenke til kommentar
El-Deno Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Har nesten ikke hørt om han, noe som er verdt å høre? Takk for tipset btw Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Er bare de og Shape Of Broad Minds som er klare for Hove til nå innen rap. Forventer noen større navn snart om jeg skal være interessert i å dra nedover. Er snakk om Kanye eller Lupe, men tror det ikke før jeg ser det. Sheet, om Lupe kommer så SKAL jeg dit.. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Blir visst ikke noe Kanye der nede da,siden han var på quarten i fjor. Skam,skulle gitt mye for å se han siden jeg ikke hadde muligheten forrige gang. Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Kan noen anbefale meg et par plater av A Tribe Called Quest? Har hørt mye bra om de, men har ikke orket å sette meg inn i de, skal på platekompaniet i morra. De tre første er de beste, men du bør helst få med deg alle fem. J Dilla var jo involvert i de to siste, og bare det sier jo at man da snakker om kvalitet uansett. Lenke til kommentar
NorThy Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Noen her som vet hvilken sang beaten som starter etter 1min30sec er fra? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Nylig gitt ut video av Madvillain's Accordian. Likte den godt selv Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Dagens bidrag fra meg er i en litt annen gate enn gårsdagens. Reks slapp albummet Along Came The Chosen kom i 2001, er sounden inspirert av god, gammel boombap fra siste del av nittitallet. Reks er ikke den dypeste mcen der ute, men han rapper med substans, troverdighet og er dreven på micen. Musikken jeg hører på er tydeligvis for underground, da jeg ikke finner videoer av låtene jeg vil legge ut. Jeg har imidlertid rippet CD-en selv, og lagt et par låter fra albummet som vedlegg her: Hele dette albummet burde falle i smak for alle som verdsetter kvalitetshiphop. Jeg regner albummet for et av de beste jeg har hørt siden tusenårsskiftet. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Har nesten ikke hørt om han, noe som er verdt å høre? Takk for tipset btw Verdt å høre på er helt sikkert. Pete Rock, sammen med CL Smooth, står bak kanskje tidenes hiphop-sang - T.R.O.Y. Denne er fra albumet Mecca & The Soul Brother som du bør skaffe deg. Albumet fra 1994, The Main Ingredient, bør du også skaffe deg. Etter dette året så gikk de hver sin veg. Flere sanger: , Og dagens tips: Lenke til kommentar
Raste Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Får vel høre på dagens tips (Y) Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Noen som kan anbefale meg noe digg hip-hop? Liker litt old-school-aktig rap, som enkelte Tommy-Tee-sanger og sangen "The Reminisce Over You". Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Fete trommer på den sangen. Må utforske J. Dilla mer. Oddvar Knus: Denne også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg