Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fulgt med i denne tråden en stund, og føler nå det er på tide å bidra litt selv også. Jeg tenker jeg begynner i de litt rolige og avslappende baner. Denne releasen er fra 1997, og jeg poster den i denne tråden da den både toucher innom hiphop og house. Her er Nuyorican Soul - I am the Black Gold of the Sun (Masters at Work Remix), feat. Q-Tip fra A Tribe Called Quest:

 

Se filmen hos Youtube

Endret av Torbjørn S.
Lenke til kommentar
Kan noen anbefale meg et par plater av A Tribe Called Quest? Har hørt mye bra om de, men har ikke orket å sette meg inn i de, skal på platekompaniet i morra.

 

De tre første er de beste, men du bør helst få med deg alle fem. J Dilla var jo involvert i de to siste, og bare det sier jo at man da snakker om kvalitet uansett.

Lenke til kommentar

Dagens bidrag fra meg er i en litt annen gate enn gårsdagens. Reks slapp albummet Along Came The Chosen kom i 2001, er sounden inspirert av god, gammel boombap fra siste del av nittitallet. Reks er ikke den dypeste mcen der ute, men han rapper med substans, troverdighet og er dreven på micen. Musikken jeg hører på er tydeligvis for underground, da jeg ikke finner videoer av låtene jeg vil legge ut. :dontgetit: Jeg har imidlertid rippet CD-en selv, og lagt et par låter fra albummet som vedlegg her:

 

 

 

Hele dette albummet burde falle i smak for alle som verdsetter kvalitetshiphop. Jeg regner albummet for et av de beste jeg har hørt siden tusenårsskiftet.

Lenke til kommentar
Har nesten ikke hørt om han, noe som er verdt å høre?

 

Takk for tipset btw

Verdt å høre på er helt sikkert. Pete Rock, sammen med CL Smooth, står bak kanskje tidenes hiphop-sang - T.R.O.Y. Denne er fra albumet Mecca & The Soul Brother som du bør skaffe deg. Albumet fra 1994, The Main Ingredient, bør du også skaffe deg. Etter dette året så gikk de hver sin veg. :)

 

Flere sanger:

,

 

Og dagens tips:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...