Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Nei, men alle snakker om "Dance With the Devil" som om den var et lyrisk mesterverk av en annen dimensjon. Teksten er jo obvious bullshit. Flowen er okei, men ikke noe preget bedre enn hva jeg forventer av en person med en sånn kultstatus.

 

Men ærlig talt så har vi vel hatt denne diskusjonen tidligere i tråden.

 

Dette, derimot:

 

Endret av Loeve
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, men alle snakker om "Dance With the Devil" som om den var et lyrisk mesterverk av en annen dimensjon. Teksten er jo obvious bullshit. Flowen er okei, men ikke noe preget bedre enn hva jeg forventer av en person med en sånn kultstatus.

 

Men ærlig talt så har vi vel hatt denne diskusjonen tidligere i tråden.

 

Dette, derimot:

 

Hva har det å si om den er personlig opplevd eller ei, en god historie er en god historie. Jeg synes han holder et jamnt bra nivå og er et friskt pust innen en hip-hop sjanger som holder på å kveles i sin egen bling-bling. Han har tatt opp tråden fra tidlig nitti-tall og rapper friskt om politiske tema. Han viser også i flere låter hvor utøft det er å være badboy og han er også for piratkopiering. Det er nok det jeg liker mest med han, at han faktisk har noe å si. Han flyter bra, har bra tekster og enkelte låter er bra produsert. Om du bare har hørt denne ene låta, så burde du egentlig ikke uttale deg.

Lenke til kommentar
Statik Selektah-låten var veldig digg.

Jepp. Sjekk albumet som kom ikke så lenge før jul.

 

Planet Asia skal også sjekkes nøyere ;)

Jeg anbefaler EP-en med det fantastiske navnet EP, og albumet The Medicine er også ganske bra. Planet Asia er en glimrende ræpper, men han sliter med å lage stabilt bra album, blir mye hit and miss-låter.

Sjekk også ut Cali Agents-greiene han har lagd sammen med Rasco. :)

Lenke til kommentar
Nei, men alle snakker om "Dance With the Devil" som om den var et lyrisk mesterverk av en annen dimensjon. Teksten er jo obvious bullshit. Flowen er okei, men ikke noe preget bedre enn hva jeg forventer av en person med en sånn kultstatus.

 

Men ærlig talt så har vi vel hatt denne diskusjonen tidligere i tråden.

 

Dette, derimot:

 

Hva har det å si om den er personlig opplevd eller ei, en god historie er en god historie. Jeg synes han holder et jamnt bra nivå og er et friskt pust innen en hip-hop sjanger som holder på å kveles i sin egen bling-bling. Han har tatt opp tråden fra tidlig nitti-tall og rapper friskt om politiske tema. Han viser også i flere låter hvor utøft det er å være badboy og han er også for piratkopiering. Det er nok det jeg liker mest med han, at han faktisk har noe å si. Han flyter bra, har bra tekster og enkelte låter er bra produsert. Om du bare har hørt denne ene låta, så burde du egentlig ikke uttale deg.

 

Fordi den ene låta får en hærskare av nodders som går rett på. Temaet i sangen er jo i beste fall nasty og folk fascineres av det, spesielt når han selv hevder at det er real. Han er et friskt pust i en sjanger som holder på å kveles? Den samme dritten nevnes annenhver side i denne tråden, men morsomt nok ser jeg like ofte folk som oppdager artister som MF DOOM, RA the Rugged Man, AZ, Papoose, MF Grimm, Dilated Peoples, Cunninlynguists, Bad Spit, G Rap som i aller høyeste grad holder på enda, og som er så uendelig mange ganger bedre både lyrisk og teknisk enn IT.

 

Jeg har aldeles ikke hørt bare den ene låta av IT, jeg uttrykker mitt hat for at han hylles som en legende for ei låt som er middelmådig at best.

 

Wooo, Dj Babu har mye fett. The Beat Tape Vol. 1 er jo stappa av bangers. Ryker nok et par lapper i skiver til uka.

Endret av Loeve
Lenke til kommentar
Gjest Medlem-148998

Ah, nå har jeg 18 av Papoose sine mixtaper :D

 

Genial rapper. Skjønner ikke hvordan han kan være så sinnsykt produktiv.

 

"Papoose has already put out 12 mixtapes and has a total of 227 songs and freestyles all within a year and a half. "

 

Men har fortsatt ikke hørt en sang jeg synes var dårlig. Og de fleste er faen meg hits !

Lenke til kommentar
^^Teknisk er da ikke MF Grimm sånn fantastisk.

Joda, han har fantastiske konsepter og kan til tider fortelle gode historier, flyte fint, komme med dype kommentarer og livslærdom, men TEKNISK er da han heller under middelmådig.

 

Neida, han er ikke en veldig teknisk dyktig rapper og har til tider problemer med å holde seg on beat, men til gjengjeld har han mye dyp lyrikk og veloverveide tekster som tangerer IT greit etter min mening. Tok han med på ramsinga fordi det er en artist som nå og da havner i denne tråden.

Lenke til kommentar

You should calm your man down, if you got love for him.

Before you see his ass flying off the roof like Nutso in Above The Rim.

 

Se filmen hos Youtube

 

lol 50's første del sugde, men andre delen var ganske fet.

 

But still;

Banks >>>>

 

 

Se filmen hos Youtube

I send em redheads all up in your denim,

everybody got a vest, so I'm aiming for your lemon.

Endret av Loso
Lenke til kommentar
^^Teknisk er da ikke MF Grimm sånn fantastisk.

Joda, han har fantastiske konsepter og kan til tider fortelle gode historier, flyte fint, komme med dype kommentarer og livslærdom, men TEKNISK er da han heller under middelmådig.

 

Neida, han er ikke en veldig teknisk dyktig rapper og har til tider problemer med å holde seg on beat, men til gjengjeld har han mye dyp lyrikk og veloverveide tekster som tangerer IT greit etter min mening. Tok han med på ramsinga fordi det er en artist som nå og da havner i denne tråden.

 

Jammen det er jeg helt enig i! =)

 

(HWRadio http://hwradio.net:8002/listen.pls =)

Lenke til kommentar

Dagens albumanbefaling!

 

Mad Skillz - From Where???

B000002JV7.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

 

Herlig, lettfordøyelig album fra en dugelig MC. Dette er forøvrig den samme Skillz som serverer "The Rap Up" hvert år. Utrolig mange herlige melodier på dette albumet, men har dessverre ikke pugget sangtitlene særlig godt. De jeg husker best er "It's Goin' Down" og "Va. In the House".

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...