Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Noen her som hører på The Mixtape Show med Dex Digital? Vil anbefale å stikke innom og ihvertfall høre et par episoder. Mye fett.

 

http://mixtapeshow.net/

 

Takker^^. Liker den stilen. The roots er en av de bandene som fikk meg til å innse at hiphop kan være så mye mer enn det som sirkulerer på tv. Jeg har nå innsett at man ikke skal sette det i en bås. Så jeg får sjekke ut anbefalingene dine!

Du har kanskje nok for øyeblikket, men vil gjerne anbefale Asheru & The Blue Black med albumet Soon Come som er et av mine favorittalbum. Ellers har jeg fått kusinen min til å høre på CunninLynguists, og jeg kan anbefale albumene A piece of Strange og Dirty Acres som er lett å like.

 

Når det gjelder Illmatic er det ikke sikkert at ikke så harbarkede Hip Hop fans vil like det. Har anbefalt det til folk før som ikke har likt det så godt, men du bør selvfølgelig prøve og se hva du synes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lasta ned sangen Dance with the Devil av Immortal Technique. Har hørt masse på den og liker den veldig godt. Elsker stemningen. Blandingen av tekst og piano, lager stemningen både trist, vakker og nesten litt skummel. F.eks. denne delen gjør meg litt redd noen ganger "and now the devil follows me everywhere that I go

infact I'm sure he's standing among one of you at my shows

and every street cypher listening to little thugs flowe

he could be standing right next to you, and you wouldn't know

the devil grows inside the hearts of the selfish and wicked"

Lenke til kommentar
Gjest Medlem-148998
Jeg lasta ned sangen Dance with the Devil av Immortal Technique. Har hørt masse på den og liker den veldig godt. Elsker stemningen. Blandingen av tekst og piano, lager stemningen både trist, vakker og nesten litt skummel. F.eks. denne delen gjør meg litt redd noen ganger "and now the devil follows me everywhere that I go

infact I'm sure he's standing among one of you at my shows

and every street cypher listening to little thugs flowe

he could be standing right next to you, and you wouldn't know

the devil grows inside the hearts of the selfish and wicked"

 

Dance with the devil er den første sangen jeg hørte av Immortal Technique. Utrolig bra sang. Enig i at den er skummel, får alltid frysninger når jeg hører på den. Men helt genial sang !

Lenke til kommentar

Dance With The Devil er min absolutte favoritt av den karen. Så sterk tekst, så perfekt treffende beat og hans flow helt på toppen. Er selv mest nysgjerrig på om det virkelig er en ekte historie eller bare noe Immortal har dratt ut av huet sitt. Når man tenker på at det syke som skjer der borte over vanner ville det ikke overrasket meg en dritt om hvert ord er sant.

Lenke til kommentar

Dance With The Devil er en klassiker, enough said. Dog er det den eneste låta de aller fleste har hørt av Immortal Technique. Han har mange andre godlåter også, spesielt på sitt første album der Dance With The Devil også ligger. Nå skal han visstnok også komme med et nytt album kalt 'The Middle Passage', men jeg synes det har gått alt for lang tid uten at vi har hørt noe nytt fra den fronten.

Lenke til kommentar
Dance With The Devil er min absolutte favoritt av den karen. Så sterk tekst, så perfekt treffende beat og hans flow helt på toppen. Er selv mest nysgjerrig på om det virkelig er en ekte historie eller bare noe Immortal har dratt ut av huet sitt. Når man tenker på at det syke som skjer der borte over vanner ville det ikke overrasket meg en dritt om hvert ord er sant.

Hadde en live versjon av Dance With The Devil, hvor han fortalte at det var slik det foregikk i gaten. Han sa ikke direkte at nøyaktig det skjedde han, men vil tro han har opplevd en hel del.

Lenke til kommentar
Dance With The Devil er min absolutte favoritt av den karen. Så sterk tekst, så perfekt treffende beat og hans flow helt på toppen. Er selv mest nysgjerrig på om det virkelig er en ekte historie eller bare noe Immortal har dratt ut av huet sitt. Når man tenker på at det syke som skjer der borte over vanner ville det ikke overrasket meg en dritt om hvert ord er sant.

 

 

Har hørt at det er om han selv.

Lenke til kommentar

Hørte gjennom Revelations, vol 1 nå. Kan ikke si at jeg likte det. det blir litt mye rap og litt lite hiphop-musikk for min del.

 

The Roots - The Tipping Point har gått på iPoden i hele dag til skolen, på skolen, på veien hjem, til senteret, på senteret, og hjem. Ca 8 timer altså. Synes den plata er dritfet. Har begynt å bli litt kjent med sangene og da er det ekstra kos :wee:

 

I NEED MORE!

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar
Hørte gjennom Revolutionary, vol 1 nå. Kan ikke si at jeg likte det. det blir litt mye rap og litt lite hiphop-musikk for min del.

 

Fixed ;)

 

Selv synes jeg dette er noe av det beste som er kommet ut innen hip hop på denne siden av tusenårsskiftet. Mannen mener mye og han klarer å snakke tydelig, samtidig som han snakker fort. En sjelden egenskap som jeg savner hos mange rappere. Revolutionary, vol. 2 er like bra etter min mening, absolutt kremen innen nyere politisk hip hop.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...