Angeleno Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg tør å påstå at Stillmatic er nesten like bra, jeg. Skjønner ikke oppstyret rundt Illmatic. Greit at det er en av tidenes hip-hop-plater, men Stillmatic er dog det også. Nas er forresten win. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Jeg spiller på 8002 kl. 22:00, det blir hip-hop, electronisk +din favoritt? Join #hwradio.net@efnet, for å ønske deg en låt. :trykk her for å høre (22:00) Endret 4. januar 2008 av AvieN Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Noen her som hører noe særlig på Papoose? Stiftet bekjentskap gjennom Alphabetical Slaughter(som er sick), og det meste jeg har hørt i ettertid, er dødsfett. Lenke til kommentar
Gjest Medlem-148998 Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Noen her som hører noe særlig på Papoose? Stiftet bekjentskap gjennom Alphabetical Slaughter(som er sick), og det meste jeg har hørt i ettertid, er dødsfett. Ja, Papose er faen meg rå. Du burde skaffe deg mixtapen "Mixtape murder" hvis du ikke har den. Helt konge Lenke til kommentar
Helpel Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Jeg er skikkelig fan av De La SOul og The Roots, det som kalles "pure hiphop". Fins det noe jeg kan høre på som likner eller er bedre enn dette? Ikke noe kommers the voice tull Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 De La Soul er classic. Sjekk ut A Tribe Called Quest, Pete Rock & CL Smooth og Gang Starr (tidlig 90-tallet). Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Hei! Jeg er egentlig et hardbarka metallhode og har aldri vært innom denne tråden, men tenkte det var på tide og hvert fall gjøre et forsøk på å utvikle musikksmaken min en smule. Men jeg har alldeles ikke peiling på hiphop. Mine erfaringer er at tekstene stor sett handler om å skryte på seg damer, penger, biler, respekt, våpen, samt å fornærme/slenge dritt om andre rappere (uten et reelt grunnlag). Jeg tviler på at dette stemmer, men det er det jeg hører av hiphop, så jeg aner ikke hva jeg skal lete etter. Gi meg noen tips for en nybegynner innen rap og hiphop. Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Ville prøvd noen av disse albumene til å starte med: A Tribe Called Quest - People's Instinctive Travels and the Paths of Rhythm Little Brother - The Minstrel Show Lupe Fiasco - Food & Liquor Common - BE Talib Kweli & Hitek - Reflection Eternal The Pharcyde - Bizarre Ride II The Pharcyde The Roots - The Tipping Point Finnes selvfølgelig album med dypere tekster, mer eksperimentell produksjon osv. men et sted må man jo starte. Lenke til kommentar
Bakkem Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Hei! Jeg er egentlig et hardbarka metallhode og har aldri vært innom denne tråden, men tenkte det var på tide og hvert fall gjøre et forsøk på å utvikle musikksmaken min en smule. Men jeg har alldeles ikke peiling på hiphop. Mine erfaringer er at tekstene stor sett handler om å skryte på seg damer, penger, biler, respekt, våpen, samt å fornærme/slenge dritt om andre rappere (uten et reelt grunnlag). Jeg tviler på at dette stemmer, men det er det jeg hører av hiphop, så jeg aner ikke hva jeg skal lete etter. Gi meg noen tips for en nybegynner innen rap og hiphop. Se om du finner Block McCloud - Spittin' Image.. Variert cd, skal godt gjøres å ikke like deler av den... Alt fra Tracy Chapman-etterligninger til hard rocke-ligne beats med skrike refreng... Fantastisk album Om du vil ha noe hardt ville jeg annbefalt M.O.P. - Warriorz Og om du vil ha noe litt rolig ville jeg annbefalt CunninLynguists - A Piece of Strange og Dirty Acres =) Lenke til kommentar
Baph0met Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Alt av The Roots burde appelere siden dei er eit hip-hop band. Dvs at dei spela instrument, kan jamme og spille innen mange sjangrar, laga låtane sine sjøl og har veldig bra lyrics, alt dette med hip-hop som grunnmur og drivkraft. Du kan jo btw gå innom litt rocka r'n'b og (neo)soul...(da slepper du rappinga om det er vanskelig å like i begynnelsen), som har mykje til felles med hiphop (tross alt afro-amerikanske røtter musikken stammer fra) Eksempel: John Legend, Jill Scott, Cody Chestnutt og Lauryn Hill. Ellers har eg hatt ditt utgangspunkt(rock, metall o.l) så eg begynte med dei mest musikkbaserte låtane til Kanye West og Dr. Dre siden det var den einaste hiphopen eg hadde hørt og likt. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Hehe den der var genial Loeve! Hva heter sangen egentlig? Og finnes den i en rene versjon, selv om det hørtes ut som rap battle eller noe. Det er en freestyle medley fra '95. http://www.youtube.com/watch?v=pYMDsVnjluY Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Noen som har meninger om The roots? Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Sannsynligvis. Hva med å komme med noe konkret? Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Ville bare høre hva folk syns om dem. Både positivt og negativt. Endret 6. januar 2008 av KittyCat Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 De bruker instrumenter for å lage beatsa sine, og det er jo veldig bra. Endel chille og gode sanger som er digg å høre på. Start med Organix fra 1993 og Do You Want More fra 1995. Silent Treatment fra Do You Want More er virkelig avslappende. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Tusen takk . De har jeg hørt hittil er Don't say nothing, Don't feel right og The seeds. Skal laste ned de du nevnte. Gleder meg! Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Vil også anbefale deg Common's album fra 1994, Resurrection. I samme stil som The Roots - Organix og Do You Want More, bortsett fra at beatsa i Resurrection er sampled og elektronisk produsert. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Takker^^. Liker den stilen. The roots er en av de bandene som fikk meg til å innse at hiphop kan være så mye mer enn det som sirkulerer på tv. Jeg har nå innsett at man ikke skal sette det i en bås. Så jeg får sjekke ut anbefalingene dine! Lenke til kommentar
Gjest Medlem-148998 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Takker^^. Liker den stilen. The roots er en av de bandene som fikk meg til å innse at hiphop kan være så mye mer enn det som sirkulerer på tv. Jeg har nå innsett at man ikke skal sette det i en bås. Så jeg får sjekke ut anbefalingene dine! Anbefaler deg å sjekke ut Nas - Illmatic , og egentlig det meste av Papoose og Immortal Technique Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg