Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg misliker hip-hop sterkt, mest på grunn av all den syke kommersialiseringen, blir servert hip-hop i bøtter og spann, umulig å unngå, ringetone-reklamer på tv, osv.

 

Det hender at jeg faktisk kan like en rap-sang, men sånn som det har utviklet seg i mainstream-musikken, hvor "fargede" (mangel på et mer politisk korrekt ord) fra fattige kår, på en iherdig måte prøver å vise fram til sine "brødre" hvor mye han har klart i løpet av livet sitt, hvor mye penger han har, og hvor mange damer han kan få opp i bassenget sitt samtidig mens de vasker de 15 bilene hans.

 

Etter min mening er hip-hop og mainstream musikk rent generelt blitt et salgstriks som brukes på 13/14-åringer og wiggers som tror de er noe bare de drar buksa ned på anklene og sørger over Tupac langt ut i de små timer... Jeg vet dette er å dra mange under en kam, jeg vet også at det finnes unntak, men dette er bare mitt syn, og jeg skyr hip-hop som pesten. -.-

"Jeg hater hip hop fordi jeg har sett for mye på svisj. Jeg vet at det er mye bra rap, men det gidder jeg ikke lete etter. Til slutt vil jeg bare understreke hvor teit jeg er."

 

Beklager, men det er slik jeg leser posten din oppsummert i tre setninger.

 

Noen som har hørt det nye Hi-Tek-albumet? Jeg har kjøpt et 400 kroners-gavekort på Platekompaniet som snart går ut av en kompis, og det skal selvfølgelig brukes til musikk. Pleier å bruke sånne rimelig fort, men nå aner jeg ikke hva jeg skal kjøpe. Noen gode tips? Er åpent for så og si alt. Har lest alle sider av tråden, og det er lenge siden jeg har funnet noe nytt jeg har synes har vært verdt å sjekke ut mer.
Hi-Tek albumet kan absolutt anbefales.

 

Ellers vil jeg anbefale Blazing Arrow av Blackalicious, samt de fleste albumene som er nevnt bakover som merkverdige album i 2007.

 

4179T8KZG4L.jpg

 

 

Edit: Når det gjelder den store "å nei, hip hop er død"-diskusjonen, er jeg relativt urørt, ettersom jeg verken har tv eller radio.

Endret av stoltz
Lenke til kommentar
Viktor Vaughn-Vaudeville Villain vil du ikke angre på. Kjøpte den nettopp selv og finner ingen svakheter på den i det hele tatt. Petter sin nye God Damn It er også verdt kjøpet hvis du kan like litt laidback rap.

 

Synes personlig at Madvillainy-skiva er et hakk hvassere. Men uansett skal det mye til for å gå på ei blemme om du kjøper ei Doom-skive.

Lenke til kommentar

Har to nye albumanbefalinger:

 

Down South - Lost In Brooklyn

3926435_th.jpg

 

5 Elementz - The Album That Time Forgot

coverqk9.png

 

Førstnevnte er østkystsrap blandet med litt av sørstatene, med melodiøse og herlige sanger. Shawn J. Period har gjort mye av produksjonen på det.

 

Det andre er gamlegruppa til Proof (R.I.P.) sitt eneste fulle album. 5 Elementz, eller 5 Ela, er en Detroit-basert duo/trio. På Eminems album "Infinite" kan du høre at han gir dem en shoutout med "5 Ela for life" på en av sangene. Også et ganske rolig og herlig album. Synd at Proof gikk til Dirty Dozen...

Endret av Big SturL
Lenke til kommentar
Men uansett skal det mye til for å gå på ei blemme om du kjøper ei Doom-skive.

det er jeg uenig i. som så mange andre så spyr han ut utgivelser, og dermed er ikke kvaliteten på topp hele tida. så kjøp Doom med omhu, som det heter i Bibelen.

 

Og hva mener du er et bomkjøp når det kommer til Doom? Er enig i at han holder varierende kvalitet, men ingen av de skivene jeg eier eller har hørt er skiver jeg angrer/hadde angret på.

Lenke til kommentar
Men uansett skal det mye til for å gå på ei blemme om du kjøper ei Doom-skive.

det er jeg uenig i. som så mange andre så spyr han ut utgivelser, og dermed er ikke kvaliteten på topp hele tida. så kjøp Doom med omhu, som det heter i Bibelen.

Du tenker på Kool Keith. ;)

 

Doom har ingen dårlige album ute, selv om alle (les Venomous Villain og Dangerdoom) ikke holder VVVV/Madvillain-standard. Uansett, når kommer mannen med noe nytt? Er vel to år sida sist.

Lenke til kommentar

Han holder jo alltid på med noe, nå for tiden virker det som han produserer mer for andre. Leste nå at hans neste plate skal hete Doompostor som svar på anklagene om at han sender andre personer til konsertene med masken på.

 

Og så det er sagt drar låter som Benzi Box, Old School Rules, Sofa King og Crosshairs The Mouse And The Mask opp til et godt album. Så er ikke enig i at det er noen svakhet hos Doom fra den kanten ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...