stoltz Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Top tre låter? Fysj, det var vanskelig. Ville heller satset på top fem eller ti album, men tror mine favoritt enkeltlåter blir(ikke noen spesiell rekkefølge): Saul Williams - Black History Month Kanye West - Can't Tell Me Nothing Remix Med Young Jeezy KRS-One & Marley Marl - Hip Hop Lives Når det gjelder Kanye/Fifty albumene, er Graduation det eneste av de to jeg klarer å høre gjennom(selv om det hadde et par megabom(Good Life anyone)). Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Bra liste MKej. Jepp, en slik liste er vanskelig. Låtene som Premier har laget i år stiller meget sterkt i en slik liste. EMC - What It Stand For er også hot. Sist men ikke minst, The Cool Kids har et par kule sanger. Large Professor viste i år at han er blant de beste hiphop-produsentene når han virkelig vil - med sangen The Hardest. Vil også nevne Oh No, albumet Dr. No's Oxperiment er virkelig faiah, med mange gode beats. Min topp fem i år (må nesten gjøre det slik MKej): 1. Kanye West, Nas, KRS-One & Rakim - Classic. 2. Big Shug - Play It. 3. Styles P Feat. AZ - The Hardest. 4. NYGz - It's On. 5. EMC - What It Stands For. Egentlig så vil jeg lage en topp 10-liste som ikke rangert. =/ Edit: Helt til slutt vil jeg takke Thendrup som har fått meg til å utforske denne sjangeren dypere og tilbake til 90-tallet. Props. Endret 29. desember 2007 av Onyx Lenke til kommentar
stoltz Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Edit: Helt til slutt vil jeg takke Thendrup som har fått meg til å utforske denne sjangeren dypere og tilbake til 90-tallet. Props. Shit, prøver selv alt jeg er god for på det samme, men føler jeg ligger litt etter, enda. Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Top fem for meg i år: 1. Percee P - Throwback Rap Attack 2. Big Shug - Play It 3. Termanology - Watch How It Go Down 4. Joell Ortiz - Hip Hop 5. Kanye West, Nas, KRS-One & Rakim - Classic Dagens tips: MC Ren-Final Frontier Se filmen hos Youtube Edit: Stokket litt om på top-fem lista, noe jeg glemte å gjøre før jeg postet . Endret 29. desember 2007 av Dark Archon Lenke til kommentar
Torsty Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Helvete. har ikke kjøpt noen nye plater i år annet enn TI vs TIP. Graduation, Curtis,Beastie Boys-instrumental og Timbuktu-plata kom fra avisa, men jeg har fortsatt tenkt å kjøpe: Wu-plata Ghost-plata Cham-plata Lupe-plata Kweli-plata UGK-plata Er det noen jeg mangler da? Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Ja: NYGz-plata. Percee P-plata. Madlib-plata. Oh No-plata. Common-plata. Little Brother-plata. The Cool Kids-plata. Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Kanskje ikke årets, men her er fem låter jeg elsker fra 2007: Dub Sonata feat. Nature - The Sermon Husalah - Husalah Shine Blu & Exile - So Amazing Cormega - Sleep Well Junk Science - Woodchucks Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Ja:Madlib-plata. Og da helst Yesterdays New Quintet skiven. Den er bedre enn Beat Konducta vol.3 & 4 i mine øyne, selv om det egentlig er mer jazz enn hiphop. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Takk for Blu & Exile - Soul Amazing, den var virkelig chill. Edit: Ja:Madlib-plata. Og da helst Yesterdays New Quintet skiven. Den er bedre enn Beat Konducta vol.3 & 4 i mine øyne, selv om det egentlig er mer jazz enn hiphop. Den mannen har mange rare navn. Så nå er jeg bare frustrert. Er Yesterdays New Quintet utgitt under Madlib og Stones Throw? Men ja, Beat Konducta i India (altså vol. 3 & 4) var dårlig. Vol. 1 & 2 er det beste fra han. Takk igjen for tips, skal sjekke ut Yesterdays New Quintet. Endret 29. desember 2007 av Onyx Lenke til kommentar
Torsty Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Ja: NYGz-plata. Percee P-plata. Madlib-plata. Oh No-plata. Common-plata. Little Brother-plata. The Cool Kids-plata. Wow, jeg må jo ha sovi i hi hele året. NYGz "Ya Dayz R #D" er konge Takk for tipsa. Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Har egentlig ikke fulgt så nøye med på hip hop fra i år, har stort sett hørt på gammelt skitt. Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Hva syns folket om DJ Quik? Se filmen hos Youtube DA FUNK Lenke til kommentar
Torsty Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Hva syns folket om DJ Quik? Se filmen hos Youtube DA FUNK Han er jo helt konge Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Den mannen har mange rare navn. Så nå er jeg bare frustrert. Er Yesterdays New Quintet utgitt under Madlib og Stones Throw? Ja. Yesterdays New Quintet fremstilles som en gruppe der medlemmene spiller forskjellige liveinstrumenter, dog er alle medlemmene Madlib selv, så det er definitivt sære greier. Er vel gitt ut tre album på Stones Throw inkludert Yesterdays Universe som kom ut i år. På dette albumet splitter han gruppen, introduserer en del nye artister (som selvfølgelig bare er ham selv), og planlegger å gi ut soloalbum for disse i fremtiden. Man kan spørre seg om fyren er riktig vel bevart Men som sagt, dette er egentlig ikke hiphop, men jazz, så jeg garanterer ikke at du vil like det, selv om jeg synes det er dritkult selv. Lenke til kommentar
Nabbkaka Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Damu Ridas - Damu Ride Bloods - Piru Love (Damu Ridas) Se filmen hos Youtube Nationwide Rip Ridaz - Nationwide Rip Ridaz Se filmen hos Youtube Watts Gangstas - Stuck in the Game Brrra. Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Hva syns folket om DJ Quik? Rå produsent..men synes ikke han er noe spess som rapper. Lenke til kommentar
Bakkem Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Helvete. har ikke kjøpt noen nye plater i år annet enn TI vs TIP. Graduation, Curtis,Beastie Boys-instrumental og Timbuktu-plata kom fra avisa, men jeg har fortsatt tenkt å kjøpe: Wu-plata Ghost-plata Cham-plata Lupe-plata Kweli-plata UGK-plata Er det noen jeg mangler da? Største savnene der er Killah Priest-plata MF Grimm-plata og CunninLynguists-plata =) Lenke til kommentar
stoltz Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Helvete. har ikke kjøpt noen nye plater i år annet enn TI vs TIP. Graduation, Curtis,Beastie Boys-instrumental og Timbuktu-plata kom fra avisa, men jeg har fortsatt tenkt å kjøpe: Wu-plata Ghost-plata Cham-plata Lupe-plata Kweli-plata UGK-plata Er det noen jeg mangler da? Største savnene der er Killah Priest-plata MF Grimm-plata og CunninLynguists-plata =) Og Kanskje: Dizzee Rascal-platen El-P-platen Hi-Tek-platen Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Mitt bidrag idag: Gravediggaz - 1-800 Suicide Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
NorThy Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 trenger litt hjelp her.. Noen som vet hva beaten helt på slutten av denne videon er? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg