Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene

ehs5

Anbefalte innlegg

Artist/gruppe: Albumtittel:

Gang Starr: Hard to Earn og Moment of Truth.

Little Brother: The Minstrel Show.

Pete Rock & CL Smooth: Mecca and The Soul Brother og The Main Ingredient.

A Tribe Called Quest: People's Instinctive Travels And The Paths Of Rhythm, The Low End Theory og Midnight Marauders.

De La Soul: 3 Feet High and Rising, Stakes Is High, Buhloone Mindstate og The Grind Date.

Common: Be, Finding Forever og Resurrection.

Nas: Illmatic.

Madlib: Madvillainy og Beat Konducta.

The Roots: Organix, Do you Want More og Things Fall Apart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen fine julegaver ute og går her? Selv fikk jeg Beastie Boys - Licenced To Ill, samt en feit pakke Heroes Season 1 Part One, som jeg med glede skal ut og bytte asap. :wee:

Når det er sagt, tar jeg imot forslag til til gode bytteobjekter, som for eksompel Chino XL, MF Doom, Necro og Non Phixon(som jeg ser nevnt her med gjevne mellomrom, men ellers vet relativt lite om).

Ellers vil jeg takke for det supre forslaget Wisemen - Wisemen Approaching(dersom der var her det kom fra, husker ikke), og ellers ønske alle en fortsatt trivlig jul. :)

NP: Wisemen - Mixture Of Muhammed

Endret av HorSe
Lenke til kommentar
Ok nå er det tiden for å finne seg litt ny musikk, fikk en 80gb ipod til jul og er litt stusselig og kun ha 7gb på den da, så hvis dere har noen album å anbefale såblir jeg takknemlig, graduation og ultimate victory har jeg allerede btw.

CunninLynguists - Will Rap For Food, SouthernUnderground, Sloppy Seconds Vol. 2, A Piece Of Strange og Dirty Acres

The Last Emperor - Music, Magic, Myth

Brother Ali - Shadows On The Sun

Chino XL - Here To Save You All, I Told You So og Poison Pen

R.A. The Rugged Man - Die Rugged Man Die

Tonedeff - Underscore og Archetype

Josh Martinez - Midriff Music

Non Phixion - The Future Is Now

=)

Lenke til kommentar
Synes det har litt lite damer her.

Jean Grae

Lil'Kim

Jacki-O

Foxy Brown

lol, jean grae og jacki-o?

:wee:

Hva er lol?

Å sammenligne en kvinnelig rapper (rapperinne? :wee: ) som er bedre enn 99% av alle mannlige rappere med ei hvis eneste utmerkelse er at hun var toppløs i sin egen musikkvideo. Kun en interessant observasjon.

Sjøl fikk jeg siste til Wu-Tang og CunninLynguists pluss Mos Defs Black on Both Sides og en Charlie Parker-CD til jul. :) Skal nok ikke byttes, nei.

Og veldig enig med DanielL her.

Lenke til kommentar
Synes det har litt lite damer her.

Jean Grae

Lil'Kim

Jacki-O

Foxy Brown

lol, jean grae og jacki-o?

:wee:

Hva er lol?

Å sammenligne en kvinnelig rapper (rapperinne? :wee: ) som er bedre enn 99% av alle mannlige rappere med ei hvis eneste utmerkelse er at hun var toppløs i sin egen musikkvideo. Kun en interessant observasjon.

Bra du så det på den måten :) Var redd du tenkte stygge ting om Jean ;)

Dagens anbefaling er Stars med Kweli og Jean Grae. Kongesang!! :)

Lenke til kommentar

Nå mente jeg ikke å si at Jacki-O er bedre eller like god som Jean Grae (noe jeg ikke mener). Men man kan ikke leve concious rap alene, og hvis man har lyst til å chille med litt ignorant skit passer Jacki-O igrunnen helt utmerket. Det faktum at hun er toppløs i musikkvideoen skader vel heller ikke så mye.

Lenke til kommentar
KRS-One uttaler seg om Kanye/Fifty albumene.

..discuss? Selv hører jeg gjennom albumene nå. Tror kanskje vi må jobbe litt med hvordan vi definerer hip hop.

Håper ikke dette er blitt diskutert før btw.

Tja, jeg er enig i at Kanye er all about the Benjamins, men det er Fifty og. Jeg har også hørt igjennom og det er ikke noe for meg. :)

Lenke til kommentar

Det er ikke noe å jobbe med hvordan vi definerer Hip-hop. Det er som KRS sa: ''Kanye West's first album was brilliant. But is it Hip-hop? Flashing, lights, cameras... We don't wear white shades around here.''

Quick summary: Hip-hop handler ikke om penger og status.

--

Haha, microwavemusic? Hahaha. De La Soul nevner også dette i albumet The Grind Date fra 2004.

Lenke til kommentar
Det er ikke noe å jobbe med hvordan vi definerer Hip-hop. Det er som KRS sa: ''Kanye West's first album was brilliant. But is it Hip-hop? Flashing, lights, cameras... We don't wear white shades around here.''

Quick summary: Hip-hop handler ikke om penger og status.

Er 50 Cent hip hop da? Alle låtene hans handler om status, penger, eller våpen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...