Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg vil gjerne ha anbefalinger på britisk hip hop. jeg hører allerede på Roots Manuva og Rodney P.
Prøv Dizzee Rascal - Boy In Da Corner, Wiley - Treddin' On Thin Ice. Ikke helt standard hip hop, men. Sway - This Is My Demo er nok heller ikke så dumt å prøve.

 

------

 

Big H. Husker ikke om jeg har postet dette før eller ikke, men jeg tror jeg seriøst aldri, aldri, aldri kan bli lei av flowen hans.

Se filmen hos Youtube

Endret av ehs5
Lenke til kommentar
Smart rap er vanskelig å finne i dag, og derfor vil nok jeg snart møte veggen i sjangeren. :ermm:

 

Som mange av oss har fortalt deg mange ganger: Nei, det er ikke særlig vanskelig.

For å komme med et konkret råd: "Finn" albumet A Piece of Strange av CunninLynguists, det er fra 2006. Hør gjennom det 4 ganger og forstå at flere enn Immortal Technique kan lage "smart rap" nå for tida. :)

 

Er ikke artister/grupper som Talib Kweli, Lupe Fiasco, AZ, Termanology, M.O.P., og fks Little Brother også å anbefale?(litt blanding av nytt og gammelt her, men men).

 

Om han vil ha smart rap såååå... nei.......

 

 

Jævla fett!! Smart? Neppe:

 

Lenke til kommentar

Noen her som liker linkin park btw? Digga hip hop så lenge jeg kan huske, men i det siste har jeg begynnt å like rock ( eller hva faen linkin park er for noe ). Det er egentlig ganske sjukt siden jeg egentlig hata dem før.

 

Lurer på om jeg begynner å få ny musikksmak, noe som er helt sjukt for min del, siden jeg trodde jeg alltid ville digge hip hop :S

 

edit: Må bare understreke hvor sykt dette her er. Jeg er/var nr 1 hip hop fan, helt til folk som kanye osv kom på banen. Elsker hip hop fortsatt, men av en eller annen grunn har jeg hørt på linkin park i en uke og elsker det. Ting forandrer seg med tiden i guess...

Endret av asad
Lenke til kommentar
Noen her som liker linkin park btw? Digga hip hop så lenge jeg kan huske, men i det siste har jeg begynnt å like rock ( eller hva faen linkin park er for noe ). Det er egentlig ganske sjukt siden jeg egentlig hata dem før.

 

Lurer på om jeg begynner å få ny musikksmak, noe som er helt sjukt for min del, siden jeg trodde jeg alltid ville digge hip hop :S

 

edit: Må bare understreke hvor sykt dette her er. Jeg er/var nr 1 hip hop fan, helt til folk som kanye osv kom på banen. Elsker hip hop fortsatt, men av en eller annen grunn har jeg hørt på linkin park i en uke og elsker det. Ting forandrer seg med tiden i guess...

 

Ser man bort ifra din elsking av Linkin Park, er vi i samme båt.

Når det gjelder Linkin Park, var de veldig gode da de først kom ut. Hadde veldig sansen for de. Men kan ikke si jeg har så veldig sans for dem lengre. Den første hiten på det nye albumet var utrolig fengende når jeg først hørte den, men etter 4-5 høringer ble jeg lei. Men klart de er flinke til å mikse sjangerene.

 

Jeg hører på alt mulig (untatt techno). Det som sikkert skiller meg fra mange, er at jeg liker klassisk musikk. Da tenker jeg, skiller meg fra andre som hører på hip-hop.

 

PS: Ble forresten imponert at de spilte Albioni sin "Adagio" mens de bar kisten til den døde soldaten. Det er ingen musikksjangre som kan komme i nærheten av følelsesmessige og rørende klassiske sanger som "Adagio"

Lenke til kommentar
Noen her som liker linkin park btw? Digga hip hop så lenge jeg kan huske, men i det siste har jeg begynnt å like rock ( eller hva faen linkin park er for noe ). Det er egentlig ganske sjukt siden jeg egentlig hata dem før.

 

Lurer på om jeg begynner å få ny musikksmak, noe som er helt sjukt for min del, siden jeg trodde jeg alltid ville digge hip hop :S

 

edit: Må bare understreke hvor sykt dette her er. Jeg er/var nr 1 hip hop fan, helt til folk som kanye osv kom på banen. Elsker hip hop fortsatt, men av en eller annen grunn har jeg hørt på linkin park i en uke og elsker det. Ting forandrer seg med tiden i guess...

 

Ser man bort ifra din elsking av Linkin Park, er vi i samme båt.

Når det gjelder Linkin Park, var de veldig gode da de først kom ut. Hadde veldig sansen for de. Men kan ikke si jeg har så veldig sans for dem lengre. Den første hiten på det nye albumet var utrolig fengende når jeg først hørte den, men etter 4-5 høringer ble jeg lei. Men klart de er flinke til å mikse sjangerene.

 

Jeg hører på alt mulig (untatt techno). Det som sikkert skiller meg fra mange, er at jeg liker klassisk musikk. Da tenker jeg, skiller meg fra andre som hører på hip-hop.

 

PS: Ble forresten imponert at de spilte Albioni sin "Adagio" mens de bar kisten til den døde soldaten. Det er ingen musikksjangre som kan komme i nærheten av følelsesmessige og rørende klassiske sanger som "Adagio"

 

Var en periode da det første albumet til Linkin Park gikk på Heavy Rotation ja. De har faktisk nokså bra tekster, om man er på det stadiet de synger om. Jeg og hører på mange forskjellige sjangre, da også endel på klassisk, min favoritt komponist er nok Grieg. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...