Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et makkverk av en drittsang. Ca$his har ødelagt en av musikkhistoriens fineste sanger med hamstersampelet sitt, og leker tøff med de samme apekatt / goon-faktene som resten av G-unit holder på med. Vær så snill, ikke si at du hører på dritten der?

 

"Dear Ms. Jenkins I send you my love /Hi, I'm Ca$his, I murdered your son"? Uavhengig av om det er sant eller ikke er det den verste linja jeg har hørt på år og dag.

 

 

np: J. Dilla - Won't Do

 

Må si meg helt enig her, for noe forbanna dritt. Men det er representativt for all fremtredende rap i dag - det er møkk. Bare navnet til denne artisten, sier akkurat alt om hva han leverer.

 

Som jeg har sagt i en tidligere post: Alle de smarte negrene går på skole i dag. Derfor blir vi servert av overflatisk, kunnskapsløs tull som det her til Ca$his. Men ja, der er noen unntak.

De fleste her er nok langt mer oppdatert enn meg på helt ny rap. Men av hva jeg vet, er Immortal Technique den eneste rapperen jeg har sans for av nyere tid.

 

klassisk rap er det jeg hører på. Men det er klart at siden jeg har hørt veldig mye av det nå, så jeg kommer nok til å dimme på rappen. Jeg hører på all slags musikk (untatt techno), og jeg har gjort det siden jeg begynte å høre på rap. Det har aldri vært bare rap (unntatt i perioder). Jeg hører jo på klassisk musikk langt mer nå. Smart rap er vanskelig å finne i dag, og derfor vil nok jeg snart møte veggen i sjangeren. :ermm:

Lenke til kommentar
Smart rap er vanskelig å finne i dag, og derfor vil nok jeg snart møte veggen i sjangeren. :ermm:

 

Som mange av oss har fortalt deg mange ganger: Nei, det er ikke særlig vanskelig.

For å komme med et konkret råd: "Finn" albumet A Piece of Strange av CunninLynguists, det er fra 2006. Hør gjennom det 4 ganger og forstå at flere enn Immortal Technique kan lage "smart rap" nå for tida. :)

Lenke til kommentar
Musikkindustrien ødelegger hip hop, og ellers alle andre sjangre også. Så vidt jeg har lagt merke til å begynner alle sjangrene bare å ligne mer og mer på hverandre. Man går som regel etter hva som "høres" bra ut.

 

Ja, men ikke bare. Innenfor rap må sangene være spekket med penger, damer og "tøffe" rappere. Hvis jeg hadde dretet i teksten, hadde jeg aldri hørt på rap. Dette er min mening, men når det gjelder kun musikken, er pop og rock generelt mye bedre. Ikke minst R&B, som er veldig lik som rap på nesten alle måter.

 

Som mange av oss har fortalt deg mange ganger: Nei, det er ikke særlig vanskelig.

For å komme med et konkret råd: "Finn" albumet A Piece of Strange av CunninLynguists, det er fra 2006. Hør gjennom det 4 ganger og forstå at flere enn Immortal Technique kan lage "smart rap" nå for tida. :)

 

Jada, jeg har hørt deres anbefaling om Cunnin. Har ikke fått sjekket han ut nok enda til å bedømme ordentlig. Immortal Technique var ikke ment som et eksempel på "smart" rap i dag, mente bare å peke på han som den eneste jeg har sans for av rappere som jeg har fanget opp på min radar. Immortal sine tekster er giftige, og til tider veldig gode, men vil nok ikke plassere han innenfor "smart" rap for det. Selv om jeg har sans for han, kan det bli litt for heavy og deprimerende i lengden.

 

Men bortsett fra Cunnin, andre forslag? Prøver bare å få frem at kvaliteten og ikke minst mengden på virkelig kvalitets-rap, er meget liten i dag. Prøver å fiske litt her i forumet, det er alt. Kommer med bastante uttalelser for å få dere til å motsi meg om dere kan. Vi hører jo på rap av forskjellige grunner. Noen liker musikken til Lil Wayne og co, men disse hører på rap av HELT andre grunner enn meg selv.

 

De fleste her, virker som de har gode røtter inn i fortid og nåtid i rappen. Vi er veldig like på mange punkter, så jeg trenger ikke si mer. Forskjellen er nok at jeg ikke finner god rap som blir lagd i dag.

Lenke til kommentar
Jada, jeg har hørt deres anbefaling om Cunnin. Har ikke fått sjekket han ut nok enda til å bedømme ordentlig.

Det er ei gruppe, ikke én fyr. ;)

 

Men bortsett fra Cunnin, andre forslag?

Bronze Nazareth - The Great Migration.

Sørgelig oversett. God gammel wu-tang-stil-album fra 2005. :)

 

Vi hører jo på rap av forskjellige grunner. Noen liker musikken til Lil Wayne og co, men disse hører på rap av HELT andre grunner enn meg selv.

 

"De" hører på ræpp fordi de liker det. Du hører på det fordi? :p

Lenke til kommentar
Smart rap er vanskelig å finne i dag, og derfor vil nok jeg snart møte veggen i sjangeren. :ermm:

 

Som mange av oss har fortalt deg mange ganger: Nei, det er ikke særlig vanskelig.

For å komme med et konkret råd: "Finn" albumet A Piece of Strange av CunninLynguists, det er fra 2006. Hør gjennom det 4 ganger og forstå at flere enn Immortal Technique kan lage "smart rap" nå for tida. :)

 

Er ikke artister/grupper som Talib Kweli, Lupe Fiasco, AZ, Termanology, M.O.P., og fks Little Brother også å anbefale?(litt blanding av nytt og gammelt her, men men).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...