Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Folkens, trenger hjelp. Jeg blir sykt lei av at folk i klassen sier jeg har rar musikksmak når jeg liker Jedi Mind Tricks, Immortal Technique, Gangstarr, Canibus, Masta Ace osv. osv. Dere vet.

 

De påstår at 50 Cent, Akon, Eminem og gjengen er så sykt mye bedre fordi de er bedre kjent. Det er visst bedre musikk :hm: Hva skal jeg GJØRE for å forklare dem at det faktisk ikke trenger å være slik. Prøver å si at det er VG-lista-musikk som er mindre avansert musikk og enklere å like på en måte. Men da sier de at der dreit jeg meg osv. fordi jeg sier det er enklere å like. Herregud, hater å diskutere musikk med 14-åringer. Selv om jeg er 14 selv :)

 

HVA SKAL JEG SI?! Irritert.

 

Dette er vel noe de fleste kjenner seg igjen i fra tidligere. La de andre få høre på sauemusikken dems så mye de vil nå. De innser nok en eller annen gang at det faktisk var du som hadde fetest musikksmak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var på Mix idag. Der hadde de salg på album - 4stk for 100kr. De hadde endel hip-hop der, men lite som jeg, om noen for den saks skyld, hadde hørt om. Fant noe "kjent", et Cormega album fra 2002, et MC-POOH album, og Eric B (om det var THE Eric B vet jeg ikke).

 

Har selv, "the realness" fra 2001 av Cormega, gode greier! Eric B har faktisk gitt ut en solo skive fra 1995, ser ut som noe møkk! Jeg elsker Rakim, men må si det ofte er tungt å høre på det "overrabalderet" Eric B driver med. Jeg syns Rakim som solo-artist på "The 18th Letter" og "The Master", er mye bedre å høre på. Jeg får nok mye pepper for det, men jeg syns "det beste albumet noensinne" Paid In Full er utdatert. Rakim er fantastisk, men det er anstrengende å høre på. Jaja.

Lenke til kommentar
Jeg ble jo kjendt med rap gjennom Eminem, gjennom hans respektløse, morsomme og sprøe tekster. Ikke noe wannabee tull. "Rap er jo bare YO, YO, YO" sa folk til meg når jeg var mindre. Jeg sa "nei, det er dype og meningsfulle tekster, du må høre etter." Hadde noen sagt det til meg i dag, hadde jeg sagt: "det har du helt rett i! Men går du bak i tid, finnes der mye bra og meningsfullt." I dag er jo Immortal technique bort imot den eneste med noe fornuftig å si.

 

Nei det der er jo tullsnakk. Det utgis fortsatt mye bra rap; gjelder bare å lete seg frem til det. Plateselskap som Stones Throw, Rhymesayers, Battleaxe, Def Jux, og mange andre gir jo stadig ut musikk med tekster som skiller seg kraftig ut fra dagens mainstreamfokus. Det gis ut et tosifret, om ikke tresifret antall hiphopalbum hver uke, og selvsagt er ikke alt gangsterrap med laffy taffy tekster heller. Sjekk ut rapreviews.com som anmelder kjente såvel som skikkelig ukjente hiphop album. Er sikker på at du finner noe du vil like.

Lenke til kommentar
Slenger opp en klassiker med Professor Griff. Har stor respekt for mannen! Synd de måtte kaste han ut av Public Enemy. Sangen er "The Verdict".

 

Det er ca. 10 år siden Professor Griff ble tatt inn i varmen hos P.E. igjen.

 

 

Har selv, "the realness" fra 2001 av Cormega, gode greier! Eric B har faktisk gitt ut en solo skive fra 1995, ser ut som noe møkk! Jeg elsker Rakim, men må si det ofte er tungt å høre på det "overrabalderet" Eric B driver med. Jeg syns Rakim som solo-artist på "The 18th Letter" og "The Master", er mye bedre å høre på. Jeg får nok mye pepper for det, men jeg syns "det beste albumet noensinne" Paid In Full er utdatert. Rakim er fantastisk, men det er anstrengende å høre på. Jaja.

 

Så vidt jeg veit produserte Marley Marl det meste av det albumet.

Endret av unge thendrup
Lenke til kommentar
Jeg ble jo kjendt med rap gjennom Eminem, gjennom hans respektløse, morsomme og sprøe tekster. Ikke noe wannabee tull. "Rap er jo bare YO, YO, YO" sa folk til meg når jeg var mindre. Jeg sa "nei, det er dype og meningsfulle tekster, du må høre etter." Hadde noen sagt det til meg i dag, hadde jeg sagt: "det har du helt rett i! Men går du bak i tid, finnes der mye bra og meningsfullt." I dag er jo Immortal technique bort imot den eneste med noe fornuftig å si.

 

Nei det der er jo tullsnakk. Det utgis fortsatt mye bra rap; gjelder bare å lete seg frem til det. Plateselskap som Stones Throw, Rhymesayers, Battleaxe, Def Jux, og mange andre gir jo stadig ut musikk med tekster som skiller seg kraftig ut fra dagens mainstreamfokus. Det gis ut et tosifret, om ikke tresifret antall hiphopalbum hver uke, og selvsagt er ikke alt gangsterrap med laffy taffy tekster heller. Sjekk ut rapreviews.com som anmelder kjente såvel som skikkelig ukjente hiphop album. Er sikker på at du finner noe du vil like.

 

Du har sikkert rett i det. Jeg angra på posten etter jeg skrev den, så synd du svarte.

Men tusen takk for rapreviews.com, skal skjekke det ut. Spørsmålet er bare hvor lenge mainstream-rappen kan fortsette med T.I., MIMS, Lil Wayne... som alle bare gnåler om hvor tøffe, hvor rike og hvor mange damer de har. Syns det er et under at ikke folk går lei!? Det er synd at så mange talentfulle artister i andre sjangere ikke tjener en tiende del av hva disse "dumme negrene" gjør. Er nok en del gode artister med i det skjulte som du sier. Selv om det virker som alle de smarte negrene går på skole nå. ;)

 

Det er ca. 10 år siden Professor Griff ble tatt inn i varmen hos P.E. igjen.

Jaja, ikke alltid så lett å følge med. 1997/98 ja, det kan stemme. Men 7 år ute i kulden ihvertfall. :w00t:

Endret av Badfellah
Lenke til kommentar

Har alltid hatt en stor forkjærlighet for hip hop, begynte tidlig i 10-11 års alderen med Nas, Gang Starr, EMPD og Pete Rock & CL Smooth fra mixtapes jeg hadde fått fra søskebarnet mitt, det utviklet seg mer og mer med årene, stadig mere avansert og bredere, nå om dagen har jeg sikkert en liste på over 250 artister om jeg hører på. Har vært innom alt, spansk hip hop, tysk hip hop, australsk hip hop, finsk hip hop, russisk hip hop, norsk hip hop, svensk hip hop og engelsk. Jeg kan hip hop, ingen kan motsie meg det. Men når det kommer kids på 11-12 år med svære bukser og 'Eminem' sydd på buksa med et handkle på hodet og forteller meg at det er hip hop, så kjenner jeg at jeg blir varm i trynet. Det siste jeg vil høre er ignorante fjortisser snakke til meg om hva som er virkelig hip hop og ikke. De interesserer meg like lite som metal heads som kommer her og forteller oss hva som er musikk og ikke er det, hva faen vet dere? Vi gir vel oss faen hva dere hører på, hvorfor må dere komme her og rykke ned på oss og hva vi synes om musikken og livstilen.

 

Poenget i talen er, tenk før dere taler. Vi hører ikke på musikken for ingen grunn (ihvertfall de fleste av oss).

 

www.last.fm/user/tunafied - der ligger forøvrig statistikken min.

Lenke til kommentar

Det er da ingen som har kommet her og sagt hva folk skal høre på og ikke? (hvertfall i det siste)

 

Ditt innlegg er kanskje siktet sindrejibb og hans "problemer" med vennegjengen.

 

Jeg er forøvrig helt enig med deg. Jeg synes det er ganske idiotisk at folk skal fortelle hverandre hva som er "riktig" musikk og at all annen musikk suger.

Nå var jeg forsåvidt sånn selv før i tiden. Nå hører jeg dog på stort sett all musikk og rakker heller ikke ned på andres musikksmak, om jeg gjør det er det med en ironisk tone og stort sett forbeholdt folk jeg kjenner godt.

Lenke til kommentar

Ja, det er jeg helt enig i. Jeg rakker ihvertfall ikke ned på andre som etter MIN MENING har en litt spesiell musikksmak. Mange sier jeg har det. Fordi jeg hører på hip-hop, men ikke 50 cent og resten av VG-lista gjengen. Også har de et eller annet rart som sier dem at jo mer kjent musikken er, jo bedre er den :wallbash:

 

Forresten, OlaTK: Jeg har absolutt ikke problemer med vennegjengen! Så at du hadde det i gåseøyne, men ville bare understreke det! Vi er veldig gode venner alle sammen, med litt forskjellig musikksmak.

 

Jeg opplevde faktisk noe gøy her om dagen. Ene kameraten min hadde lyst til å høre noen av sangene jeg hadde på mobiltelefonen min. Gangstarr, Necro, JMT, Immortal osv. Det endte opp med en lang liste for hans del. Senere i timen kom han ofte å sa: "Det der Gangstarr-greiene var faktisk jævlig bra det!" Sånt er artig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...