Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tenkte jeg skulle slå til med to klassikere. En roligere, en hardcore. Den ene sangen er fra gruppa "Black Moon" og sangen er "I Got Cha Opin".

Digg at du tok den, en av mine höjdare på Enta Da Stage. Går og plyster melodien hele tiden ;-]

 

Nettopp skaffa noe ill som jeg bare har hørt OM før, nemlig Das EFX med albumet Hold It Down. Minner som en blanding av rappestilen til Buckshot fra Black Moon, og energien til Onyx.

Lenke til kommentar
Lil' Bow Wow - "freestyle" på rap city.

 

http://youtube.com/watch?v=lm_218e-tgI

 

liker ikke bow wow, men det her var bra greier :D

Etter noen uker med titting på world rap championship på jumpoff.tv var ikke det der såimponerende. Favorittene er Quest MCODY og Marvwon.

 

Noen som har gått til anskaffelse av Saul Williams' "The Inevitable Rise and Liberation of NiggyTardust"? Hører gjennom det nå, og det er noe av det feiteste jeg har hørt hittil i år.

Lenke til kommentar
Noen som har gått til anskaffelse av Saul Williams' "The Inevitable Rise and Liberation of NiggyTardust"? Hører gjennom det nå, og det er noe av det feiteste jeg har hørt hittil i år.

 

Jepp. For de som ikke visste det kan det lastes ned fra http://niggytardust.com/ , gratis eller for 5$.

Veldig fett album, husker jeg så han på Øya for noen år siden.

Endret av shizz kebab
Lenke til kommentar
Kveldens låt (mørkt i Trondheim alt, æsj):

 

Jepp. Fint med høstvær når det er dag og bladene viser sine fine farger. Men ikke bra med regnet og spesielt sammen med mørket. Liker mørket alene da, hvis det er mildt nok.

 

Siden vi alle liker sommer. Og med sommer er iskrem sentralt - så presenterer jeg Raekwon - "Ice Cream". Det må alikevel sies, at sangen ikke nødvendigvis har så mye med iskrem å gjøre...

 

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle slå til med to klassikere. En roligere, en hardcore. Den ene sangen er fra gruppa "Black Moon" og sangen er "I Got Cha Opin".

Digg at du tok den, en av mine höjdare på Enta Da Stage. Går og plyster melodien hele tiden ;-]

 

Nettopp skaffa noe ill som jeg bare har hørt OM før, nemlig Das EFX med albumet Hold It Down. Minner som en blanding av rappestilen til Buckshot fra Black Moon, og energien til Onyx.

 

Litt interessant du liker "Hold It Down" albumet. Det er faktisk rangert som deres svakeste album. Men jeg kan ikke uttale meg her. "Dead Serious" som er deres debutalbum fra 1992 ser ut som deres beste verk. Dette er rangert som et mesterverk, og et meget undervurdert album en del plasser. Men kan ikke kommentere her heller.

 

Jeg har bare hørt enkelt sanger av EFX, og de har en del gode. "Microphone Master" fra "Hold It Down" albumet er en god sang. "Check It Out" er også bra, dette fra deres andre album. Jepp, de har en del gode.

 

 

Natten for meg, ender med en god kraftig rap med legende trioen Kool Moe Dee, KRS-one og Chuck D - Rise N shine

 

Se filmen hos Youtube

Endret av Badfellah
Lenke til kommentar

Folkens, trenger hjelp. Jeg blir sykt lei av at folk i klassen sier jeg har rar musikksmak når jeg liker Jedi Mind Tricks, Immortal Technique, Gangstarr, Canibus, Masta Ace osv. osv. Dere vet.

 

De påstår at 50 Cent, Akon, Eminem og gjengen er så sykt mye bedre fordi de er bedre kjent. Det er visst bedre musikk :hm: Hva skal jeg GJØRE for å forklare dem at det faktisk ikke trenger å være slik. Prøver å si at det er VG-lista-musikk som er mindre avansert musikk og enklere å like på en måte. Men da sier de at der dreit jeg meg osv. fordi jeg sier det er enklere å like. Herregud, hater å diskutere musikk med 14-åringer. Selv om jeg er 14 selv :)

 

HVA SKAL JEG SI?! Irritert.

Lenke til kommentar

Greia er at det i den alderen er veldig vanskelig for mange å ha "sære" meiningar. Det er ekstremt mykje enklare å høre på det dei andre hører på, og dermed blokkere tanken på å gidde å lytte til noke anna når "det ikkje er det en hører på". Det er nok ikkje noke å gjøre med den saken anna enn å ikkje bli med i "saueflokken" musikalsk sett.

 

Btw. vi eg no ikkje påstå at eminem er særlig populær no for tida, og Marshall Mathers LP er eit veldig bra album "sjøl om det var populært".

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...