Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har fått litt sansen for gang starr og mop. Noen som har noen andre grupper å anbefale?

 

EPMD, Mobb Depp(de gamle sakene), Little Brother, Wu Tang Clan, og muligens Dead Prez.

 

Hva tenker du på? Hørte nettopp Survival Of The Fittest http://www.youtube.com/watch?v=GG6TWB8aebY fy faen den er rå.

 

The Infamous og Hell On Earth er vel de albumene som er regnet for å være best.

 

The Infamous er klart det beste. Hell On Earth er ikke dumt det, men The Infamous er fantastisk. Mobb Deep er absolutt blant mine favoritter. Litt rart kansje, men det er noe med den mørke og dystre stemningen som føles fantastisk. Alikevel, kan man ikke si Prodigy eller Havoc er blant de aller beste rapperne. Men som sagt, de har en mørkhet som ingen andre har. Jeg har stor respekt for Havoc sin evne til å lage "beats".

 

Men ja, jeg snakker om "de gamle sakene". "The Infamous" er høydepunktet, og er en av de beste rap albumene som er laget. Jeg syns "Survival Of the Fittest" er den tredje beste sangen på albumet. "Eye For an Eye" er den nest beste, men den var vond å høre på den første gangen. Nas er utrolig god på den sangen. "Shook Ones pt. 2" er den beste, og er en av de ALLER beste hip-hop sangene noensinne laget. Jeg tror det er den sangen jeg har hørt mest på igjennom tidene. Igjen, det er mulig du må høre den et par ganger før du forelsker deg.

10093mobbdeep_theinfamous.jpg

 

 

Ellers skjekk spesielt ut

 

"Hey Luv" (nydelig beat og "kjærlighetsang") og "The Lurning (Burn)" fra Infamy plata.

2412mobbdeep_infamy.jpg

 

"Hell on earth" og "Drop a Gem On Em" (svar på 2Pac sin dissing) fra Hell on earth plata.

10094mobbdeep_hellonearth.jpg

 

"It's Mine" (med Nas) og "Quiet Storm" (rmx versjonen med Lil Kim er best) fra Murda musikk Plata.

10095mobbdeep_murdamuzik.jpg

 

"Got It twisted" fra Americaz Nightmare.

670734603MobbDeep_AmerikazNightmare.jpg

 

TIL SLUTT må jeg nevne "Hoodlum" som de gjør sammen med Rakim. Denne er laget til en film. Du må nok laste den ned.

 

Sånn, der har du dem. Sjekk dem ut. Last dem ned. Alle er knall gode sanger. Men altså, "Shook Ones Pt. 2" er den beste, "Eye for an Eye" den hardeste, "Hey Luv" er mest Smooth og "Got it Twisted" er mest svingende.

 

ENJOY :thumbup:

Lenke til kommentar

Personlig rangerer jeg Mobb Deeps album slik:

 

1. The Infamous

2. Murda Muzik

3. Hell On Earth

4. H.N.I.C. (Prodigy's første soloalbum)

5. Infamy

6. Amerikaz Nightmare

7. Free Agents: The Murda Mixtape (Egentlig mixtape, men formet som et album)

8. Return of the Mac (Prodigy's andre soloalbum)

9. Juvenile Hell

10.Blood Money

 

Havocs soloalbum har jeg ennå ikke hørt.

Lenke til kommentar

Herlig. Får vann i munnen av denne tråden her.

 

Crashtestdummy: JMT er vel strengt tatt så hardcore som du får det.

 

Mobb deep er kung.

 

Noen artige god biter fra mobb deeps første album

 

http://youtube.com/watch?v=kILNalq0yBI

http://youtube.com/watch?v=JFuMSb9lRc0

 

litt i samme gate som mobb deep og wu-tang kan vi finne CNN (capone n noreaga)

De har laget vanvittig mye bra! deres første album The war report er en undervurdert juvel.

Lenke til kommentar
Public Enemy, de har litt lik sound som N.W.A ikke sant?

Det kan du godt si. Ganske annerledes innhold, da.

 

Public Enemy er den beste rap-gruppen i historien. Ikke bare det, men det største i hele hip-hopen.

De er helt unike, og de ENESTE som har lykkes med politisk rap. De har knall harde tekster, og vel så harde "beats". "Beatsene" er helt syke. Jeg fikk hodepine når jeg først hørte dem. Men som du hører mer på dem, forstår du hvor geniale de er.

 

De har laget det beste rap-albumet gjennom tidene og.

It Takes a Nation of Millions to Hold Us Back (1988)

c7d83d12c970a55438321a95a0a3664e.jpg

 

 

Ja, de liker lange titler på albumene! Første gang jeg hørte på dette albumet, ristet jeg bare på hodet. Grusomt, sa jeg. Men, nå sier jeg det er det beste hip-hop albumet noensinne. Noe du liker fort, er noe du ofte blir fort lei av. Dette albumet er det komplett motsatte.

 

Det stilige er, at Rolling Stones Magazine også rangerer det som det beste rap-albumet. Det kommer på 48-plass på deres liste over de beste albumene gjennom tidene. "Raising Hell" fra RUN-DMC kommer på andre, den er på 120 plass. Dette er jeg ikke enig i da, Nas har det nest beste albumet, "Illmatic". Dette er på 400 plass, noe som er tull. Mange rap-album er foran denne på lista.

 

Men Public Enemy har ikke bare "bråk", de har også fengende sanger. "Give It Up", er et av få eksempel. Dette er på et annet album, et som ikke er så godt. Mange av de beste sangene er på

"It Takes a Nation of Millions to Hold Us Back". I tillegg har du "Can't Truss It", "911 is a Joke" (genial mørk humor om helsetjenesten. Passer perfekt til Ali-saken!) og ikke minst den beste rappe sangen gjennom tidene "Welcome to The Terrordome".

 

Welcome To The Terrordome Live

 

Public Enemy var selvfølgelig bannlyst da de kom ut, så det finnes ingen video med rapping. Men det finnes en med kun beaten på Youtube.

 

Den er helt syk, du får hodepine første gangen du hører den. Den er bedre "ikke live", altså som den er på cd-en. Du må også høre Chuck-D sin rapping, helt perfekt. Elsker når han sier "Crucifixion ain't no fiction", men live klippet kommer ikke så langt :(

Lenke til kommentar
Alt som anbefales her er jo bare hard rap :S

 

Kan noen anbefale noe rolig som Common, Jedi Mind Tricks, flipsyde osv?

 

Rolig ja, ingen problem. Det det ser ut som du er ute etter, er "alternativ rap". Common er innenfor dette.

 

Når det gjelder rolig, fengende og litt Jazz inspirert, altså "alternativ", må jeg anbefale "A Tribe Called Quest". De er helt konge!

 

De har to album som skiller seg ut:

 

"The Low End Theory" (BARE kvalitetssanger! Ca da, jeg syns 12/14 er gode.)

med_21223.jpg

 

"Midnight Marauders"

B0000004ZA.01._AA240_SCLZZZZZZZ_.jpg

 

Men du må jo ha en smakebit. Som jeg sier, er nesten alle sangene på ivertfall den første CD-en gode. Det er VANSKELIG å luke ut. "Scenario" er nok den beste, Busta Rhymes er sprø på denne. Men denne sangen er ikke så rolig som du vil. Her kommer noen:

 

"Check the Rhime" (dødsfengende)

Se filmen hos Youtube

 

"Electric Relaxation" (Dette er himmelen!)

Verses From The Abstract

 

OK, det var tre. Bare søk på youtube. Imponerende hvor mange gode sanger de har.

ENJOY :thumbup:

Lenke til kommentar
Alt som anbefales her er jo bare hard rap :S

 

Kan noen anbefale noe rolig som Common, Jedi Mind Tricks, flipsyde osv?

Jeg er også veldig glad i mer rolig rap og har funnet alle mulige karer som passer perfekt inn der. Selv syns jeg ikke Jedi Mind Tricks er spesielt rolige når Vinnie Paz tar av men ;)

 

Kan starte med noen låter for å gjøre det enkelt. Ludacris-Freedom Of Preach, Dead Prez-Mind Sex, Talib Kweli-Soon The New Day, Talib Kweli-Lonely People og Lupe Fiasco-Daydreaming bør alle passe godt innen din kategori.

 

Du bør også sjekke ut Foreign Exchange-Connected. Er ikke en låt på det albumet som ikke er totalt chill.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...