Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, nå har ENDELIG stippendet kommet, og jeg vil gjerne utvide horrisonten litt mer. Jeg har hørt noen sanger her og der av geto boys, gang Starr, Wu tang clan, dizzee rascal og kjøpte meg i dag Mobb deep The Infamous plata, meget fornøyd :yes: Men som dere ser er det litt av en blanding.

Jeg har noen spørsmål da, for jeg skal endelig gjøre alvor av påstandene mine om å anskaffe meg noe nytt å sette tennene i, har andre artister jeg skal kjøpe meg noen skiver av, men de er jeg ganske sikker på. Det er disse jeg føler meg litt usikker på :) . Så jeg fyrer bare løs:

 

1) som førstegangskjøper, hvilke plate av Wu tang clan burde jeg skaffe meg?

 

2) Samme her, bare Gang starr

 

3) Samme spørsmål, bare geto boys

 

4) Samme, bare Dizzee

 

5) A tribe called quest var ikke så ille det heller, noen forslag der?

 

6) Noen andre artister/grupper dere kan anbefale meg, innen for samme ''sjanger'' som disse gruppene, som dere kan se, så liker jeg det litt ''hardt'' for det meste i alle fall :p

Endret av Larusso
Lenke til kommentar
:

1) som førstegangskjøper, hvilke plate av Wu tang clan burde jeg skaffe meg?

 

Enten 36 Chambers, siden det var deres første, eller de to beste Liquid Swords og Only Built 4 Cuban Linx.... Eller alle tre, når du først er i gang. ;)

 

5) A tribe called quest var ikke så ille det heller, noen forslag der?

The Low End Theory og Midnight Marauders. Om du ikke liker dem skal jeg personlig gi deg penga tilbake. :wee:

 

6) Noen andre artister/grupper dere kan anbefale meg, innen for samme ''sjanger'' som disse gruppene, som dere kan se, så liker jeg det litt ''hardt'' for det meste i alle fall :p

 

Tja, prøv Black Moon - Enta da Stage og Smif-N-Wessun - Da Shinin. Både hardt og chill på en gang.

Endret av unge thendrup
Lenke til kommentar
:

1) som førstegangskjøper, hvilke plate av Wu tang clan burde jeg skaffe meg?

 

Enten 36 Chambers, siden det var deres første, eller de to beste Liquid Swords og Only Built 4 Cuban Linx.... Eller alle tre, når du først er i gang. ;)

 

5) A tribe called quest var ikke så ille det heller, noen forslag der?

The Low End Theory og Midnight Marauders. Om du ikke liker dem skal jeg personlig gi deg penga tilbake. :wee:

 

6) Noen andre artister/grupper dere kan anbefale meg, innen for samme ''sjanger'' som disse gruppene, som dere kan se, så liker jeg det litt ''hardt'' for det meste i alle fall :p

 

Tja, prøv Black Moon - Enta da Stage og Smif-N-Wessun - Da Shinin. Både hardt og chill på en gang.

 

Takker for svar :) Men jeg er enda ikke sikker på geto boys, dizzee rascal og Gang starr, noen andre som har noen forslag her? :)

Lenke til kommentar
Gang Starr-tips:

 

Albumene ''Hard to Earn'' og ''Moment of Truth''. Merkelig nok tok det 9 år før de solgte til gull, det var med ''Moment of Truth.'' Aldri ble det platina heller på denne fantastiske duoen. :)

 

Noen ganger så liker jeg Guru bedre enn Nas.

 

Okey, takker her også :) skal sjekke ut alle tipsene, og keep em comming når det gjelder dizzee og geto boys :yes:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...