Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Min favoritt :)

Se filmen hos Youtube

 

Du burde jo begynne med de klassiske: Black Moon - Enta da Stage, Smif-N-Wessun - Da Shinin, Heltah Skeltah - Nocturnal og O.G.C. - Da Storm. Men noen av disse har du kanskje fra før?

 

Edit:

Den Smif-N-Wessun-låta du linka til var chill. Jeg var på konsert med dem, Ken Ring og Tommy Tee i februar, veldig ålreit.

 

_______

 

Tracklisting and credits for Smif N Wesson’s The Album:

 

1. See The Light (produced by Ken Ring and Collen and Webb)

2. Gotta Say it feat. Chuckii Star (produced by Ken Ring and Collen and Webb)

3. Trouble (produced by Ken Ring and Collen and Webb)

4. K.I.M. 200 feat. Loudmouf Choir)

5. P.N.C. For Life (produced by Ken Ring and Rune Rotter)

6. Gangsta Prayer feat. Million Styles (produced by Ken Ring and Rune Rotter)

7. Stomp Thru feat. Rock and Joell Ortiz (produced by Ken Ring and Collen and Webb)

8. Who Gonna Save Us (produced by Ken Ring and Tommy Tee)

9. Still Fighting (produced by Ken Ring and Collen and Webb)

10. Yeah (produced by Ken Ring and Tommy Tee)

11. Movie (produced by Ken Ring and Tommy Tee)

12. Can’t Stop (produced by Ken Ring and Soul Theory)

13. Can’t Feel My Face feat. Loudmouf Choir (produced by Ken Ring and Tommy Tee)

14. Still Here (produced by Ken Ring and Collen and Webb)

 

Kan vi snart kalle dem norgesvenner? :wee:

Endret av unge thendrup
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hører så godt som aldri på hip-hop/rap, men det var en som tipsa meg om Immortal Technique - Dance With The Devil. Og jeg falt for den.

 

Anbefales :yes:

Selve låten(Beaten osv) er jo veldig god,men historien er rett og slett syk. Hvis den i tillegg er sann som det sies i ettertid er det bare enda verre.

Lenke til kommentar
Jeg hører så godt som aldri på hip-hop/rap, men det var en som tipsa meg om Immortal Technique - Dance With The Devil. Og jeg falt for den.

 

Anbefales :yes:

 

Første gangen jeg hørte Immortal Technique var nå, den sangen, syntes det var meget bra, noen som kan anbefale noe annet snacks fra han? :)

Lenke til kommentar
Første gangen jeg hørte Immortal Technique var nå, den sangen, syntes det var meget bra, noen som kan anbefale noe annet snacks fra han? :)
Noen personlige favoritter:

 

You Never Know

Creation & Destruction

Internally Bleeding

 

Du burde sikkert også sjekke ut Crossing The Boundary og Harlem Streets.

 

Når det er sagt; har hørt gjennom Gratuation et par ganger i dag. Good Morning og Can't Tell Me Nothing falt veldig i smak. Ellers var reste generelt litt over middels.

Endret av HorSe
Lenke til kommentar

Jeg falt ganske hardt for oldschool rap (sent 80-talls/tidlig 90-talls) som Public Enemy, Ice Cube, NWA, Gravediggaz osv. selv om jeg er metal-elsker. Disse typen artister er så heavy at det minner om metal nesten. Tung groove, tøff vokal, sinte topics. Også hadde man jo Run DMC da, som blandet rockeriff inn i hip hopen på genialt vis. Helt strippet med nesten bare trommebeat, gitarriff og 2 vokalister som synger sammen eller om hverandre. Dødsbra.

 

Av en eller annen grunn syns jeg Cypress Hill er grisefett også. Både nytt og gammelt.

 

Denne f.eks. er en av mine favoritter innen tung rap..

 

Se filmen hos Youtube

 

Vanskelig å ikke headbange til dette her. Høres ut som han skal bite hodet av deg.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...