Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

@Stisse2k

 

er ikke bare changes folk ikke kan måle seg med, er alle sangene hans thumbup.gif

 

Men en ting jeg lurer på, ser mange sanger med 2pac ft. Akon ft eminem osv...

Døde ikke pac før Akon begynte og "rappe?

 

Ser ut som du har et rimelig tynt grunnlag og lite innsyn til å si at ingen raplåter kan måle seg med noen av 2pacs låter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"As Tupac defined it, a thug is someone who is going through struggles, has gone through struggles, and continues to live day by day with nothing for them. That person is a thug. and the life they are living is the thug life. A thug is NOT a gangster. Look up gangster and gangsta. Not even CLOSE, my friend."

 

Og når det gjelder tekster, Tupac var mye dypere lyrisk sett enn de andre rapperene du ramset opp. Changes er et lyrisk mesterverk som ingen andre rappere kan måle seg med.

9658740[/snapback]

 

Hva var så mye dypere med Changes enn det Skin er?

 

Og er det dyphet en vil ha, gå å lytt til Aceyalone gutter :)

Lenke til kommentar
Det spørs hva du er ute etter... 2pac var teknisk svært middelmådig.. Ville ikke kalt han særlig 'dyp' heller, men han var poetisk og viste masse følelser.. Litt som en mainstream MF Grimm uten alle de fete metaforene, og med en mindre interesant livshistorie... Chino XL på sanger som Kreep, What Am I og Skin er også bedre enn det meste pac har gjort.. K-Rino - Amnesia... Historien og følelsene i den sangen > en hvilken som helst 2pac sang.

 

Og teknisk... Chino XL, Kool G Rap, Big Daddy Kane, Rakim, Big L, Big Pun, Canibus + maaaange andre.

9654720[/snapback]

 

Teknikk har jo ingenting med tekster å gjøre. F.eks er det få rappere som kan måle seg med Lil Wayne teknisk, men tekstene hans er jo totalt uinteressante, med unntak av noen funny linjer her og der. Når det er sagt er jeg forsåvidt enig i at de du nevner både er bedre teknisk og til dels har bedre tekster enn 2Pac, men stemme og følelsesmessig er det ingen av dem som kan måle seg. Alt i alt handler det om å holde lytteren interessert, og der er nok 2pac også i en egen klasse. En Stephen King bok er ikke nødvendigvis like dyp som Dante's Inferno, men er for mange likevel mye mer interessant.

Lenke til kommentar

Vet du hva? Den grove feilen beklager jeg på det aller sterkeste. En hard natt på lørdag, gjorde at årvåkenheten min ikke var helt på topp i går kveld, mente selvfølgelig Pac's Life :no:

Leste igjennom siden før her, og der ble definisjonen på thug diskutert, så hadde ordet i bakhodet :innocent:

 

Nok en gang; beklager på det aller sterkeste, dette var svakt.

Endret av Bob_3
Lenke til kommentar
^co-sign.

 

Pac var kanskje ikke den helt store teknisk, men det var ikke/er ikke mange som kan måle seg med Pacs følelser og engasjement. Hvis jeg hører en låt, vil jeg heller tenke 'wow, for et engasjement, han har virkelig følelser rundt dette temaet', istedetfor 'wow, han la doble enderim på 3 linjer, men jeg skjønte ikke bæret av innholdet'.

9660778[/snapback]

 

Jeg foretrekker det siste, å høre Big Pun komme med en rimsalve som varer et halvt vers, herlig.

Men Pac engasjerer, som du sier. Det skal godt gjøres å ikke la seg fenge.

Lenke til kommentar

Og teknisk... Chino XL, Kool G Rap, Big Daddy Kane, Rakim, Big L, Big Pun, Canibus + maaaange andre.

9654720[/snapback]

 

Teknikk har jo ingenting med tekster å gjøre. F.eks er det få rappere som kan måle seg med Lil Wayne teknisk, men tekstene hans er jo totalt uinteressante, med unntak av noen funny linjer her og der. Når det er sagt er jeg forsåvidt enig i at de du nevner både er bedre teknisk og til dels har bedre tekster enn 2Pac, men stemme og følelsesmessig er det ingen av dem som kan måle seg.

9660696[/snapback]

 

Hvis teknikk ikke har med tekster å gjøre, hva har teknikk noe å gjøre med da?

Og Chino XL viser en hel masse følelser å engasjement. Og er det det som gjør 2pac verdens beste, skjønner jeg ikke hvorfor The Last Emperor og Ghostface Killah ikke er rangert like høyt.

Haha, vet jeg høres veldig sta ut nå, er ikke med meningen :tease: :!:

 

(og det skal mye mer til enn 3 doble enderim til for at jeg skal bli imponert av multies)

Lenke til kommentar
Haha, da så;)

 

Syntes det samme om Pac's Life før, men etter jeg hadde hørt litt på det synes jeg det er en veldig ålreit skive, i hvertfall i forhold til Loyal To The Game. Liker mange av låtene der.

9663532[/snapback]

Sikta egentlig kun til singelen, hvor Ashanti og T.I er det vel, gjester. Har ikke hørt på albumet, da jeg prøver å styre unna post mortem-utgivelsene. Men hvis du har noe annet å anbefale, kanskje jeg sjekker det ut ;)

 

 

Jeg foretrekker det siste, å høre Big Pun komme med en rimsalve som varer et halvt vers, herlig.

Men Pac engasjerer, som du sier. Det skal godt gjøres å ikke la seg fenge.

9663905[/snapback]

 

Klart det er fett å høre en mad skilla teknisk raplåt en gang i blant, men i det lange løp vil alltid innhold komme før teknikk, for min del. Men når det kommer til Big Pun, skal det sies at han som regel greier å kombinere fantastisk teknikk med fett innhold.

Lenke til kommentar
Hvis teknikk ikke har med tekster å gjøre, hva har teknikk noe å gjøre med da?

9664327[/snapback]

 

Selvfølgelig har teknikk noe med tekstene å gjøre, men innholdet er viktigere. En kombinasjon av dette er helt ypperlig :thumbup:

 

Grunnen til at 2Pac av mange blir rangert som verdens beste rapper, skyldes vel mange faktorer.

Ikke minst: Han spilte inn masse fantastiske låter. Han hadde evnen til å gjøre forskjellige tema-låter. Han kunne være hardcore gangsta på èn låt, men på neste kunne han gjøre en samfunnskritisk låt. Han viste et enormt engasjement for det han drev med, han var utrolig dedikert. Men en av hovedårsakene, tror jeg da, er at han døde mens han var på topp.

Det er helt utrolig hva en bortgang kan gjøre med en persons status, og siden Pac var et av de heteste navna i gamet på den tiden, blir han sett på som en av de beste.

 

Om han hadde holdt like høy standard i dag, får vi aldri vite, men jeg tror ikke det. Han hadde nok blitt overeksponert(bare se på alt han spilte inn), og kvaliteten hadde sunket betraktelig på det han drev med.

 

Misforstå meg rett, men for 'Pacs skyld' tror jeg det var best for han å dø ;)

Lenke til kommentar
Det er helt utrolig hva en bortgang kan gjøre med en persons status

 

Ta f.eks Kurt Cobain eller Jeff Buckley, hadde fada bort en dag, men siden de døde på topp er de legender og ikoner for alltid. Og James Dean, han har 3 fantastiske roller, slår igjennom og dør. Aldri i verden om han hadde holdt det nivået i flere tiår. Han hadde blitt stor, men ingen legende.

Ikke godt å si hvor stor 2Pac hadde blitt hvis han hadde levd.

Lenke til kommentar

Det har jeg så absolutt. Better Dayz er et deilig album, det er også Until The End of Time. Mange av låtene der er produsert mens 2Pac var i live. R U Still Down er også et fint album, men det er ikke veldig typisk 2Pac, og jeg synes ikke det er noen høydare. Er du åpen for det kan du jo også sjekke ut Pac's Life faktisk, det er mye mer "moderne", og den har mnge fete spor.

 

Hadde jeg vært deg ville jeg hvertfall tatt en titt på Better Dayz, og sett om du likte det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...