Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har jeg ikke lest gjennom alle de 442 sidene, men --- noen hørt om Madvillain? Beste rap'en jeg har hørt på lenge. Sangene er korte, varierte, orginale, og uten vers. Herlig forfriskende! =)

9651433[/snapback]

Posta ikke du/noen et nøyaktig likt innlegg for noen uker siden?

Lenke til kommentar
et av albummene til pac heter thug life? hva betyr thug ?

9654996[/snapback]

Går for mye av det samme man kaller gangster nå sånn jeg ser det.

9655013[/snapback]

 

Tupac brukte ikke ordet "thug" for å beskrive seg selv som en gangster/bølle.

Han brukte det for å forklare livsstilen sin, at han og moren (gjerne flere svarte) ble undertrykt, osv.

 

Han startet jo en "gruppe" som kaltes Thug Life.

 

Se Tupac Resurrection, så skjønner dere mer.

 

Tupac R.I.P.

Endret av Amored
Lenke til kommentar
Går for mye av det samme man kaller gangster nå sånn jeg ser det.

9655013[/snapback]

 

 

okey så thug er et annent ord får gangster da!

 

EAZY E- REAL COMPTON CITY G's

9655306[/snapback]

Hør heller orginalversjonen

 

Real muthaphuckin G's

9656537[/snapback]

 

Yopes, jeg synes personlig det er irriterende med sensuren som av og til tvinger rappere til å forandre teksten totalt :thumbdown: .

Lenke til kommentar

"As Tupac defined it, a thug is someone who is going through struggles, has gone through struggles, and continues to live day by day with nothing for them. That person is a thug. and the life they are living is the thug life. A thug is NOT a gangster. Look up gangster and gangsta. Not even CLOSE, my friend."

 

Og når det gjelder tekster, Tupac var mye dypere lyrisk sett enn de andre rapperene du ramset opp. Changes er et lyrisk mesterverk som ingen andre rappere kan måle seg med.

Lenke til kommentar
"As Tupac defined it, a thug is someone who is going through struggles, has gone through struggles, and continues to live day by day with nothing for them. That person is a thug. and the life they are living is the thug life. A thug is NOT a gangster. Look up gangster and gangsta. Not even CLOSE, my friend."

 

Og når det gjelder tekster, Tupac var mye dypere lyrisk sett enn de andre rapperene du ramset opp. Changes er et lyrisk mesterverk som ingen andre rappere kan måle seg med.

9658740[/snapback]

 

 

er ikke bare changes folk ikke kan måle seg med, er alle sangene hans :thumbup:

Lenke til kommentar
Er enig der. 2Pac har 400 unike låter, skal ikke si at alle er like fantastiske, men uansett - hvem kan måle seg..

9658791[/snapback]

 

 

nei jeg synes fifty kan måle seg jeg, han er jo en orentlig tøffing han eier jo hele g-unit og rapper om at han har skaffet seg mange penger, og er en ekte g-unit soldat. haha :)

 

Men en ting jeg lurer på, ser mange sanger med 2pac ft. Akon ft eminem osv...

Døde ikke pac før Akon begynte og "rappe?

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=JNcloTmvTeA

Lenke til kommentar
Jo, men så lenge pengene ruller inn, ser man sitt snitt til å legge til gjestevers på 2Pacs låter. Mannen spilte jo inn mer materiale enn man trodde var mulig, så disse patetiske forsøkene på hedre Pac må vi nok leve med i lang tid.

 

Edit: Post nr. 400 :w00t:

9658874[/snapback]

 

ok, så pac har spilt inn masse også har folk bare brukt det?

 

gratulerer med post 400 :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...