Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra ett synkende skip til ett annet, dette kan umulig bli bra. Og jeg digger/ har digga saker og ting fra begge kanter. Jim Jones er en hore etter penger og sånn sett er det jo ett riktig move... Men blir litt mongo å skrike GGGGGUNIT etter han har proklamert "Dipset for life" i en god stund. Ikke at kontinutet eller hva det nå heter er noe å forvente fra den kanten, hehe..

 

Good morning er en klassiker intro, tilogmed bedre enn førstesporet på Be spør du meg!

 

Ihvertfall chillere beat (er det mulig!) selv om de ikke akkurat er jevngode rappere.

Endret av KissaMcDuck
Lenke til kommentar
Haha, prøver du å fortelle at baby boy da prince er bedre enn De La Soul?

9354426[/snapback]

 

ikke generelt - liker selv de la soul... men ikke låta han snakker om. Anywhy - de har aldri kommet med noe nytt, sånn sett. Hadde ca 2 låter som kom opp på listene....

9354431[/snapback]

 

Beklager at jeg var litt krass tidligere her, litt påseila. :wee:

 

Men, "de har aldri kommet med noe nytt"?? De La har gitt ut 7 album mellom 1989 og 2004, alle av god, høy eller veldig høy kvalitet. Det er ikke mange andre som har vært i stand til dette.

9355071[/snapback]

 

Vel - mener faktisk ennå at De La ikke har kommet med mye nytt iløpet av de 7 albumene - er rappere som har "lower rate" som har kommet med freshere ryhmes! Er ikke kvantitet - men kvalitet som teller....

Lenke til kommentar
Vel - mener faktisk ennå at De La ikke har kommet med mye nytt iløpet av de 7 albumene

 

Hva. Dette utsagnet forstår jeg ikke.

 

- er rappere som har "lower rate" som har kommet med freshere ryhmes!

Freshere rhymes enn Posdneus? Det er svært få som har det.

 

Er ikke kvantitet - men kvalitet som teller....

9496767[/snapback]

 

Og De La har begge deler inne. ;)

Endret av unge thendrup
Lenke til kommentar
Vel - mener faktisk ennå at De La ikke har kommet med mye nytt iløpet av de 7 albumene

 

Hva. Dette utsagnet forstår jeg ikke.

 

- er rappere som har "lower rate" som har kommet med freshere ryhmes!

Freshere rhymes enn Posdneus? Det er svært få som har det.

 

Er ikke kvantitet - men kvalitet som teller....

9496767[/snapback]

 

Og De La har begge deler inne. ;)

9497059[/snapback]

 

For å mene det du sier må man jo være kjøpt opp av labelen deres.... eller ha en veldig personlig smak......

 

Når det gjelder rap&hip/hop har jeg flere som faktisk er enig i det jeg sier....

Ikke alle som er fanatiske tilhengere av den typen rap som De la soul er representanter for!

Lenke til kommentar

For å mene det du sier må man jo være kjøpt opp av labelen deres.... eller ha en veldig personlig smak......

 

Når det gjelder rap&hip/hop har jeg flere som faktisk er enig i det jeg sier....

Ikke alle som er fanatiske tilhengere av den typen rap som De la soul er representanter for!

9497361[/snapback]

Jeje, jeg veit det er litt fanboyizm som ligger bak her. :wee:

 

Men om man er tilhenger av De La og Native Tongues eller ikke, det er ikke til å stikke under en stol at de er blant mest innovative og innflytelsesrike gruppene som har vært innen hiphop.

Har du lyst til å svare på hva du egentlig mener med "Vel - mener faktisk ennå at De La ikke har kommet med mye nytt iløpet av de 7 albumene"?

Endret av unge thendrup
Lenke til kommentar

Om du liker det eller ikke er irrelevant (kanskje :wee: ). Personlig har jeg ingen problemer med å forstå f.eks. Dipsets relevans for de siste åras utvikling, selv om jeg synes de er dårlige.

 

Både De La, og Dipset (ingen sammenligninger forøvrig, forøvrig), har kommet med mye nytt.

Endret av unge thendrup
Lenke til kommentar

Jeje, jeg veit det er litt fanboyizm som ligger bak her. :wee:

 

Men om man er tilhenger av De La og Native Tongues eller ikke, det er ikke til å stikke under en stol at de er blant mest innovative og innflytelsesrike gruppene som har vært innen hiphop.

Har du lyst til å svare på hva du egentlig mener med "Vel - mener faktisk ennå at De La ikke har kommet med mye nytt iløpet av de 7 albumene"?

9497409[/snapback]

 

Ikke for å komme med at du muligens ikke leser alt som skrives her, men anywhy:

 

Muligens De la Soul har noe på de albumene sine som har overrasket ellers stillesittende fans.... men for oss andre, som er generelle tilhengere av rap siden åttitallet - så er ikke de la soul noe spesielt....

 

Er egentlig skuffa over at folk som skal være DJ'er her på radioen kommer med slike.... ehhh.... personlige og jevnt upopulære meninger...................

Lenke til kommentar

Ikke for å komme med at du muligens ikke leser alt som skrives her, men anywhy:

 

Muligens De la Soul har noe på de albumene sine som har overrasket ellers stillesittende fans.... men for oss andre, som er generelle tilhengere av rap siden åttitallet - så er ikke de la soul noe spesielt....

 

Kom igjen, ikke påstå at 3 Feet High ikke var noe nytt. I mangel av argumentasjonskrefter en sen kveld siterer jeg wikipedia:

3 Feet High and Rising is often viewed as the stylistic beginning of 1990s alternative hip hop (and especially jazz rap). Of particular importance is the production by Prince Paul, who would become one of hip hop's hottest producers on the strength of this album. While sampling was hardly new, 3 Feet High and Rising revolutionized the technique and influenced virtually every producer and artist to come later.

 

Er egentlig skuffa over at folk som skal være DJ'er her på radioen kommer med slike.... ehhh.... personlige og jevnt upopulære meninger...................

9497457[/snapback]

 

Jasså. Objektive DJer? Hvor finnes de?

Og ellers er det bare å bli med i HW Radio selv, vi trenger flere folk. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...