Thend Skrevet 31. august 2007 Rapporter Del Skrevet 31. august 2007 Har du hørt albumet den låta er fra? The World According to RZA, Diaz er faktisk med på to låter der. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 31. august 2007 Rapporter Del Skrevet 31. august 2007 Kanye har gjort det igjen, det er ikke ofte jeg faller pladask ved første gjennomhøring. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 31. august 2007 Rapporter Del Skrevet 31. august 2007 Jeg kan trygt si at Pete Rock og CL-Smooth sitt ''Mecca and the Soul Brother'' fra 1992 er et bedre kjøp. Lenke til kommentar
Bakkem Skrevet 31. august 2007 Rapporter Del Skrevet 31. august 2007 Kanye har gjort det igjen, det er ikke ofte jeg faller pladask ved første gjennomhøring. 9399947[/snapback] Syns ikke det var noe spesielt bra i det hele tatt.. rundt 4 knall låter, og 2-3 helt greie... Resten var jo på grensen til grusomt.. Skjønner ikke hvordan folk kan like det albumet her så sykt :/ (Selv om det er en del som ikke liker det i det hele tatt ) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. august 2007 Rapporter Del Skrevet 31. august 2007 Fordi folk har forskjellige musikksmak, vet du. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 31. august 2007 Rapporter Del Skrevet 31. august 2007 Skjønner godt at noen ikke vil like det, er jo ganske spesielt lydbilde for et hiphop-album. Litt eksperimentelt til tider kanskje. Det var noen ganger jeg tenkte når jeg hørte starten på en sang; "dette høres da snålt ut", men hver gang tok den seg opp. Traff i alle fall meg midt i hjerterota, føler denne skiva som et skikkelig friskt pust, kult at noen tør å prøve seg på noe nytt. Lenke til kommentar
F.torres Skrevet 31. august 2007 Rapporter Del Skrevet 31. august 2007 jeg får snart lønn og skal kjøpe musikk får alle penga. jeg har da 1000 kroner og kjøpe får, må være fra cdon. artister jeg liker er. 50 cent g-unit 2pac snoop-dogg norsk rap (må være bokmål) men jeg vil også kjøpe noe fra andre artister. er samme om det er gammelt (helst sånn til 79.- stk osv... Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 31. august 2007 Rapporter Del Skrevet 31. august 2007 Det har blitt sagt før, Kanye West leverer noe annet innen hiphop-sjangeren. Han er ikke den kontroversielle typen, men en produsent som liker å ekspremintere med mixboardet sitt. Hvis slikt likes, så vil jeg anbefale Madlib og Oh No. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 31. august 2007 Rapporter Del Skrevet 31. august 2007 Hørt mye bra om Madlib, noen skiver du anbefaler? Lenke til kommentar
Thend Skrevet 31. august 2007 Rapporter Del Skrevet 31. august 2007 Av Madlib-soloalbum må du sjekke Shades of Blue og Beat Konducta. Av samarbeid med andre: Madvillain, Jaylib og Lootpack. Sånn får å begynne et sted. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 31. august 2007 Rapporter Del Skrevet 31. august 2007 Du kan sjekke ut Beat Konducta Vol 3-4: Beat Konducta in India. Sjekk også i discographyen hans, du vil nok finne noe du liker. Oh No er lillebroren til Madlib, sjekk ut han også. Siste plata hans er ''Dr. No's Oxperiment''. PS: Dette tok lang tid, opptatt. Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 31. august 2007 Rapporter Del Skrevet 31. august 2007 Er svært hekta på en viss låt for øyblikket: EPMD feat. K-Solo & Redman - Head banger Posta den noen sider tilbake også, men gode låter kan sannsynligvis postes to ganger . Lenke til kommentar
hsds Skrevet 31. august 2007 Rapporter Del Skrevet 31. august 2007 Kanye's nye album har vokst på meg nå, liker det bedre.. 50 sitt er ok, vokser kanskje på meg det også. Får se, men atm er det altfor gangsta wiggy wiggy yo. Lenke til kommentar
Bakkem Skrevet 31. august 2007 Rapporter Del Skrevet 31. august 2007 Madlib er imo i en annen klasse enn kanye... Ville annbefalt å sjekket ut Quasimoto - The Unseen og The Further Adventures of Lord Quas. jeg får snart lønn og skal kjøpe musikk får alle penga. jeg har da 1000 kroner og kjøpe får, må være fra cdon. artister jeg liker er. men jeg vil også kjøpe noe fra andre artister. er samme om det er gammelt (helst sånn til 79.- stk osv... 9400159[/snapback] http://www.cdon.com/product.phtml?prod=626735 http://www.cdon.com/product.phtml?prod=7404 http://www.cdon.com/product.phtml?prod=52709 http://www.cdon.com/product.phtml?prod=108315 =) Lenke til kommentar
Thend Skrevet 31. august 2007 Rapporter Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Aj, hvordan kunne jeg glemme Quasimoto. The Unseen er et must. Og de linkene funker ikke? Jo. Endret 31. august 2007 av unge thendrup Lenke til kommentar
Luis_Garcia Skrevet 31. august 2007 Rapporter Del Skrevet 31. august 2007 jeg får snart lønn og skal kjøpe musikk får alle penga. jeg har da 1000 kroner og kjøpe får, må være fra cdon. artister jeg liker er. 50 cent g-unit 2pac snoop-dogg norsk rap (må være bokmål) men jeg vil også kjøpe noe fra andre artister. er samme om det er gammelt (helst sånn til 79.- stk osv... 9400159[/snapback] Finnes det egentlig norsk rap på nynorsk? Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 31. august 2007 Rapporter Del Skrevet 31. august 2007 CNN - Invincible Syk beat . Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 31. august 2007 Rapporter Del Skrevet 31. august 2007 Forstår ikke hva som er så fett med Quasimoto albumene. Madlib er for å si det mildt en ræva rapper, og prøver å veie opp for dette med å snakke med en slags heliumstemme. Mer sært enn dette finner du neppe innenfor hiphopsjangeren. Om du vil utvide den musikalske horisonten litt anbefaler jeg Yesterdays New Quintet, et fiktivt fem manns band, som egentlig bare består av Madlib selv. Musikken er en blanding av jazz, funk og hiphop, og har heller ingen vokal, bortsett fra enkelte samples slik som i Beat Konducta albumene. jeg får snart lønn og skal kjøpe musikk får alle penga. jeg har da 1000 kroner og kjøpe får, må være fra cdon. artister jeg liker er. 50 cent g-unit 2pac snoop-dogg norsk rap (må være bokmål) men jeg vil også kjøpe noe fra andre artister. er samme om det er gammelt (helst sånn til 79.- stk osv... 9400159[/snapback] Finner jo masse fete cder på cdon for tiden. Tok med de jeg selv synes var mest interessant fra 49kr til 69kr. Nas - Stillmatic 49 kr Nas - God's Son 49 kr Outkast - ATLiens 49 kr Mobb Deep - The Infamous 49 kr Warren G - Regulate... G Funk Era 49 kr Gravediggaz - 6 Feet Deep 59 kr Gravediggaz - The Pick, The Sickle & The Shovel 59 kr Cappadonna - The Yin & The Yang 59 kr Big Pun - Yeeeeah Baby! 59 kr Raekwon - Immobilarity 59 kr RZA - RZA as Bobby Digital 59 kr Big L - Big Picture 69 kr Black Eyed Peas - Behind The Front 69 kr Black Eyed Peas - Bridging The Gap 69 kr Dr Dre - 2001 69 kr DMX - And Than There Was X 69 kr DMX - Flesh of My Flesh, Blood of My Blood 69 kr DMX - The Great Depression 69 kr DJ Shadow - Private Press 69 kr DJ Shadow - Outsider 69 kr GZA - Liquid Swords 69 kr Talib Kweli & Hitek - Reflection Eternal 69 kr Talib Kweli - Quality 69 kr Talib Kweli - The Beautiful Struggle 69 kr Method Man & Redman - Blackout 69 kr Mos Def - New Danger 69 kr Pharcyde - Bizarre Ryde II: The Pharcyde 69 kr Pharcyde - Labcabincalifornia 69 kr De fem første til Redman 69 kr Fem fra The Roots til 69 kr Lenke til kommentar
Thend Skrevet 1. september 2007 Rapporter Del Skrevet 1. september 2007 Forstår ikke hva som er så fett med Quasimoto albumene. Madlib er for å si det mildt en ræva rapper, og prøver å veie opp for dette med å snakke med en slags heliumstemme. Mer sært enn dette finner du neppe innenfor hiphopsjangeren. Om du vil utvide den musikalske horisonten litt anbefaler jeg Yesterdays New Quintet, et fiktivt fem manns band, som egentlig bare består av Madlib selv. Musikken er en blanding av jazz, funk og hiphop, og har heller ingen vokal, bortsett fra enkelte samples slik som i Beat Konducta albumene. Det første albumet har de feiteste beatsa nær sagt noensinne. Det andre albumet kan bli litt vel eksperimentelt for de fleste. Når det gjelder ræppinga har jeg lagt merke til at det er noe man enten elsker eller hater. Ja, det er veldig sært, men det ser jeg i grunn på som positivt. Kjempelåt og -video. Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 1. september 2007 Rapporter Del Skrevet 1. september 2007 Jøss, Hkon har produsert en låt på Devin the Dude's nye album. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg