Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanye har gjort det igjen, det er ikke ofte jeg faller pladask ved første gjennomhøring.

9399947[/snapback]

 

 

Syns ikke det var noe spesielt bra i det hele tatt.. rundt 4 knall låter, og 2-3 helt greie... Resten var jo på grensen til grusomt..

Skjønner ikke hvordan folk kan like det albumet her så sykt :/ (Selv om det er en del som ikke liker det i det hele tatt :p )

Lenke til kommentar

Skjønner godt at noen ikke vil like det, er jo ganske spesielt lydbilde for et hiphop-album. Litt eksperimentelt til tider kanskje.

Det var noen ganger jeg tenkte når jeg hørte starten på en sang; "dette høres da snålt ut", men hver gang tok den seg opp.

Traff i alle fall meg midt i hjerterota, føler denne skiva som et skikkelig friskt pust, kult at noen tør å prøve seg på noe nytt.

Lenke til kommentar

Madlib er imo i en annen klasse enn kanye...

 

Ville annbefalt å sjekket ut Quasimoto - The Unseen og The Further Adventures of Lord Quas.

 

 

jeg får snart lønn og skal kjøpe musikk får alle penga. jeg har da 1000 kroner og kjøpe får, må være fra cdon. artister jeg liker er.

 

men jeg vil også kjøpe noe fra andre artister. er samme om det er gammelt (helst sånn til 79.- stk osv...

9400159[/snapback]

 

http://www.cdon.com/product.phtml?prod=626735

http://www.cdon.com/product.phtml?prod=7404

http://www.cdon.com/product.phtml?prod=52709

http://www.cdon.com/product.phtml?prod=108315

 

=)

Lenke til kommentar
jeg får snart lønn og skal kjøpe musikk får alle penga. jeg har da 1000 kroner og kjøpe får, må være fra cdon. artister jeg liker er.

 

50 cent

g-unit

2pac

snoop-dogg

norsk rap (må være bokmål)

 

men jeg vil også kjøpe noe fra andre artister. er samme om det er gammelt (helst sånn til 79.- stk osv...

9400159[/snapback]

 

Finnes det egentlig norsk rap på nynorsk? :hmm:

Lenke til kommentar

Forstår ikke hva som er så fett med Quasimoto albumene. Madlib er for å si det mildt en ræva rapper, og prøver å veie opp for dette med å snakke med en slags heliumstemme. Mer sært enn dette finner du neppe innenfor hiphopsjangeren. Om du vil utvide den musikalske horisonten litt anbefaler jeg Yesterdays New Quintet, et fiktivt fem manns band, som egentlig bare består av Madlib selv. Musikken er en blanding av jazz, funk og hiphop, og har heller ingen vokal, bortsett fra enkelte samples slik som i Beat Konducta albumene.

 

jeg får snart lønn og skal kjøpe musikk får alle penga. jeg har da 1000 kroner og kjøpe får, må være fra cdon. artister jeg liker er.

 

50 cent

g-unit

2pac

snoop-dogg

norsk rap (må være bokmål)

 

men jeg vil også kjøpe noe fra andre artister. er samme om det er gammelt (helst sånn til 79.- stk osv...

9400159[/snapback]

 

Finner jo masse fete cder på cdon for tiden. Tok med de jeg selv synes var mest interessant fra 49kr til 69kr.

 

Nas - Stillmatic 49 kr

Nas - God's Son 49 kr

Outkast - ATLiens 49 kr

Mobb Deep - The Infamous 49 kr

Warren G - Regulate... G Funk Era 49 kr

Gravediggaz - 6 Feet Deep 59 kr

Gravediggaz - The Pick, The Sickle & The Shovel 59 kr

Cappadonna - The Yin & The Yang 59 kr

Big Pun - Yeeeeah Baby! 59 kr

Raekwon - Immobilarity 59 kr

RZA - RZA as Bobby Digital 59 kr

Big L - Big Picture 69 kr

Black Eyed Peas - Behind The Front 69 kr

Black Eyed Peas - Bridging The Gap 69 kr

Dr Dre - 2001 69 kr

DMX - And Than There Was X 69 kr

DMX - Flesh of My Flesh, Blood of My Blood 69 kr

DMX - The Great Depression 69 kr

DJ Shadow - Private Press 69 kr

DJ Shadow - Outsider 69 kr

GZA - Liquid Swords 69 kr

Talib Kweli & Hitek - Reflection Eternal 69 kr

Talib Kweli - Quality 69 kr

Talib Kweli - The Beautiful Struggle 69 kr

Method Man & Redman - Blackout 69 kr

Mos Def - New Danger 69 kr

Pharcyde - Bizarre Ryde II: The Pharcyde 69 kr

Pharcyde - Labcabincalifornia 69 kr

De fem første til Redman 69 kr

Fem fra The Roots til 69 kr

Lenke til kommentar
Forstår ikke hva som er så fett med Quasimoto albumene. Madlib er for å si det mildt en ræva rapper, og prøver å veie opp for dette med å snakke med en slags heliumstemme. Mer sært enn dette finner du neppe innenfor hiphopsjangeren. Om du vil utvide den musikalske horisonten litt anbefaler jeg Yesterdays New Quintet, et fiktivt fem manns band, som egentlig bare består av Madlib selv. Musikken er en blanding av jazz, funk og hiphop, og har heller ingen vokal, bortsett fra enkelte samples slik som i Beat Konducta albumene.

 

Det første albumet har de feiteste beatsa nær sagt noensinne. Det andre albumet kan bli litt vel eksperimentelt for de fleste. Når det gjelder ræppinga har jeg lagt merke til at det er noe man enten elsker eller hater.

Ja, det er veldig sært, men det ser jeg i grunn på som positivt. :)

Kjempelåt og -video.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...