Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at mange skriver at de hater rap her uten å gi noen grunn, man blir vel kul av det kanskje... :nei:

 

Siden ingen andre gidder å begrunne hvorfor rap er dårlig osv, eller hvorfor man hater det og at de ikke skal eksistere etc. så skal jeg begrunne hvorfor jeg ikke liker det..

 

Personlig syntes jeg det blir for mye tekster om hoe's, bitches, skyting på gata og syting over hvor dårlig de har hatt det, hvor mye politiet suger, hvor urettferdig verden er osv. Mye rap er også noe enormt egosentrisk.

 

Tonene i musikk passer meg heller ikke, tonene er alt for "runde" eller alt for bråkete, mye rare instrumenter som lager mye rare lyder og effekter som skytelyder osv, det bli for kaotisk. (Høres kanskje rart ut fra en som liker metal, men slik er det bare, folk oppfatter musikken på forskjellige måter og alt ligger i ørene:))

 

Selvfølgelig skal man ikke ta all rap under en kam, men generelt sett syntes _jeg_ det er dårlig og det verste jeg vet er når folk syter over seg selv og hvor ille de har/har hatt det:)

 

Når det er sagt, så respekterer jeg selvfølgelig andre personer sin musikk smak. :)

 

 

mvh.

Snabben

Lenke til kommentar
Ser at mange skriver at de hater rap her uten å gi noen grunn, man blir vel kul av det kanskje... :nei:

 

Siden ingen andre gidder å begrunne hvorfor rap er dårlig osv, eller hvorfor man hater det og at de ikke skal eksistere etc. så skal jeg begrunne hvorfor jeg ikke liker det..

 

Personlig syntes jeg det blir for mye tekster om hoe's, bitches, skyting på gata og syting over hvor dårlig de har hatt det, hvor mye politiet suger, hvor urettferdig verden er osv. Mye rap er også noe enormt egosentrisk.

 

Tonene i musikk passer meg heller ikke, tonene er alt for "runde" eller alt for bråkete, mye rare instrumenter som lager mye rare lyder og effekter som skytelyder osv, det bli for kaotisk. (Høres kanskje rart ut fra en som liker metal, men slik er det bare, folk oppfatter musikken på forskjellige måter og alt ligger i ørene:))

 

Selvfølgelig skal man ikke ta all rap under en kam, men generelt sett syntes _jeg_ det er dårlig og det verste jeg vet er når folk syter over seg selv og hvor ille de har/har hatt det:)

 

Når det er sagt, så respekterer jeg selvfølgelig andre personer sin musikk smak. :)

 

 

mvh.

Snabben

ålreit at det endelig er en som værtfall begrunner hvorfor han ikke liker hip-hop,og akkurat som du sier,så syns jeg mye av metal musikken blir for bråkete.

Lenke til kommentar
Hehe, antar du mener at som jeg mener at hip-hop musikk er bråkete, mener du metal er bråkete? Eller missforstod jeg der? :)) Var hvertfall det jeg mente;)

Helt enig med dine påstander. Ligger mye i gehøret. Jeg hørte mye på Hip-Hop før jeg oppdaget Metal som musikk (syns det var bråk før jeg satte meg inn i musikken). Nå digger jeg nesten alt innenfor Metal sjangeren (Kanskje også fordi en del av tekstene appelerer til meg) kan nesten ikke si at det å røyke harsj i hverdagen og banke "bitchen" min er noe som appelerer til meg :!:

 

Men hey! Alle som hører på Hip-Hop! Ser ikke ned på dere. Tvert imot. Respekterer det. Alle har vær sin smak og takk gud for det. Tenk en verden hvor alle var like :cry:

Lenke til kommentar

Finnes det egnetlig et regelbestemt skille mellom R'n'B, Rap og Hip Hop? I de aller fleste tilfeller kan jeg si: "Dette er Hip Hop" elns, men enkelte ganger er det svært vanskelig å bestemme sjanger.

 

Eksempelet til Mammuten (50cent - Hate it or love it) er et godt et. Sitter å hører på sangen nå, og klarer ikke å bestemme meg; er dette hip hop, eller er det R'n'B? Jeg ville nok sagt Hip Hop, men jeg er fortsatt usikker.

 

Rap er det iallefall ikke, det tror jeg de fleste er enig med meg i. Men er ikke rap en del av kulturen ved navn Hip Hop? Så egentlig er all rap Hip Hop, men ikke all Hip Hop er rap? :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...