Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Du kunne kanskje spesifisert hva som teller som Hip hop her? Personlig ser jeg ikke på G-unit, Snoop Dogg osv. som hip hop. Kaller det bare Rap. Hip hop, på den annen side, krever i det minste et snev av musikalsk talent. Jeg kan dessverre ikke si det samme om rap. Hip hop krever scratching så bra at du får ereksjon når du hører den, beats der folka faktisk bruker instrumenter, tekster som sier noe om noe annet enn vold, damer, bling og biler osv osv. Nå om dagen er Hip-Hop død, med mindre du går etter de litt mindre kommersielle artistene.

 

Men dette er kun min egen mening. Hva synes dere?

8885428[/snapback]

 

Hip Hop er jo kultur og for noen en levemåte. Musikken er rap. Om du blar litt i tråden så er akkurat det du sier tatt opp med jevne mellomrom og besvart så og si på samme måte hver gang...

 

Hip hop er ikke død, det har bare tatt en ny vending. Feks sørstatene har jo totalt eksplodert i de siste årene. Men kan jo til tiders blir for mye baaaaalin og biler osv osv... Men kommer mye godt også... Talib sin nye skive, ghostface sine skiver i fjor. Kanskje kommer Reakwon med Cuban linx2 i år? Wu tang har også nye skive på stell.... Common, redman droppet en heit heit skive. Krs One og Marly Marl(trenger jeg si mer?) og Detox om vi er heldig :p

 

For ikke og snakke om hva som kommer her til lands. Tommy Tee sin nye skive, a-laget, lars sitt solo album ++

 

Cluet er at du må leite litt etter hva som skjer når du føler mainstream tar over. Gå litt dypere så finner du stort sett det du skal ha. Hvertfall med en så stor sjanger som Rap er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det hørtes ut som en knakende god samling låter. :)

8859453[/snapback]

Ja, var ganske herlig :)

 

Woohoo!

Reoppdaga gode, gamle sanger på en gammel brent-CD jeg fant igjen.

 

Eazy-E & Too Short - Player's Club

Var herlig å høre igjen gamle sanger jeg hørte på i "ungdommen" :D

8857791[/snapback]

 

Den låta er ikke med Eazy-E og Too Short. Det er Rappin' 4-Tay. Hva får deg egentlig til å tro at det er de?

8861673[/snapback]

At det var det jeg lasta den ned som for hundre og helvete år siden da fildeling fortsatt ikke var s ulovlig og fyfy som det er nå?

 

Jeg kjøper ikke CDer bare fordi folk og aviser sier det er bra, jeg liker å høre på varene før jeg kjøper det.

Lenke til kommentar
Ja, må si sørstatshiphopen har tatt noe sinnsykt av. Må inrømme at mye av det er gristøft og da. Trenger ikke mer enn en fet beat og litt roping fra Lil Jon for å komme i humør nå om dagen :)

8885554[/snapback]

 

Ja jeg føler sørstatene ganske tungt. Blir litt spennende om Mike Jones sitt album blir enda et Who mike jones who mike jones, 281 330 800 4 osv :p Eller om det blir litt mindre gjentagelse..

 

Men det jeg virkelig liker med dirty south musikken er beatsa. Når du får feita sanger som får deg til og flippe ut på dansegulvet. Eller når du kjører rundt og hele bagasjeromet rister det e nokke feita.... Men samtidig så får du også sanger som er laid back som kicker samtidig(litt vanskelig og forklare den biten der)

 

@Datasmurf:Samme hva de heter så lenge du digger sangene, er musikken som er viktig ikke navnet på artisten...

 

PS!Merker det er lenge siden jeg har skrevet noen litt lengre innlegg i denne tråden, hadde litt på hjertet... Skal prøve og være mer aktiv her igjen :p

Lenke til kommentar

Nå har vel egentlig dirty south eksplodert for lenge siden, med New Orleans artistene i spissen i 98(Juvenile, Turk, B.G, Lil Wayne, Master P, Mystikal, C-Murder, Silkk The Shocker(Huff, ja) blant annet.)

 

Ja, jeg hører fortsatt på Juvenile og Master P :p

Lenke til kommentar
Noen som har hørt det nye albumet til Wiley? Nokså feite greier i mine ører. Synd han går av.

 

NP: Wiley - Baby Girl

8899722[/snapback]

Heeell yeah. Var en liten skuffelse for meg, han har gjort mye bedre før, men et OK album. Har kanskje noe med å gjøre at jeg har mange av sangene før, og det var de virkelige fete. Sjekk ut Tunnel Vision-mixtapene om du ikke har gjort det, jeg har alle 5 selv, lovlig. Og nei, han går ikke av, han ombestemte seg/var noe han gjorde for å få mer buzz rundt seg.
Lenke til kommentar

Jeg sjekker ut skiva til akon nå, noen her som har hørt den? Liker egentlig ikke karen og hele "convict music" synginga, men husker at det var mange kule tracks på det gamle albumet hans. Virker som dette er minst like bra, faktisk.

 

Menne, egentlig er ikke det han gjør rap. Whateva

 

edit: mesteparten av cden er crap. Jeg skippa mange tracks, altfor r&b aktig etter min smak :p

Endret av asad
Lenke til kommentar
Skal ikke cden til fiddy komme snart? Gleder meg faktisk noe jævlig til den. Digga massacre så altfor mye, får håpe han gir ut noe i den retningen der ( selv om alle hater det^^ )

8904020[/snapback]

Hahaha, fuck no! Fifty må bli sulten igjen. Massacre var et makkverk. Skjønner nesten ikke at jeg skal gidde å se ham på Quarten....singlene til den nye skiva er også et trist kapittel.

Lenke til kommentar
Skal ikke cden til fiddy komme snart? Gleder meg faktisk noe jævlig til den. Digga massacre så altfor mye, får håpe han gir ut noe i den retningen der ( selv om alle hater det^^ )

8904020[/snapback]

 

Den ble utsatt, fra 26. juni til 4. september. Må si jeg ser litt fram til det, for han har det i seg. Han har et par rå spor på den første skiva. Dessuten kommer det jo en limited edition der rappen hans er oversatt til norsk. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...