Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene

ehs5

Anbefalte innlegg

Bare jeg som syns (begge av 50 cent) Candy Shop er skremmende lik Magic Stick?

Var skikkelig rap-frelst før, men har nå i tenårene beveget meg mer mot rock. Det er rap'en fra 90tallet som gjelder for meg. Notorious BIG, 2Pac, eminem, Snoop Dogg og Dr.Dre er bl.a noe som kjøres på mp3'en titt og ofte.

Ellers hater jeg 50cent (etter de siste skivene), Pharrell (sånn det staves?) og ellers alle sånne nye rapartister som bare satser på jerntenner og store smykker.

8803238[/snapback]

Ja,er helt enig med deg i at de er ganske like. Var 100 % sikker på at det var samme beaten første gang jeg hørte Candy Shop.

Jeg merker også at jeg er på vei mot andre sjangrer,som alternativ rock,electronica og soul men rap har fortsatt en spesiell plass for meg. Men som du sier har jeg lite til overs for 50 Cent,G-Unit og hele den regla.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare jeg som syns (begge av 50 cent) Candy Shop er skremmende lik Magic Stick?

Var skikkelig rap-frelst før, men har nå i tenårene beveget meg mer mot rock. Det er rap'en fra 90tallet som gjelder for meg. Notorious BIG, 2Pac, eminem, Snoop Dogg og Dr.Dre er bl.a noe som kjøres på mp3'en titt og ofte.

Ellers hater jeg 50cent (etter de siste skivene), Pharrell (sånn det staves?) og ellers alle sånne nye rapartister som bare satser på jerntenner og store smykker.

8803238[/snapback]

Ja,er helt enig med deg i at de er ganske like. Var 100 % sikker på at det var samme beaten første gang jeg hørte Candy Shop.

Jeg merker også at jeg er på vei mot andre sjangrer,som alternativ rock,electronica og soul men rap har fortsatt en spesiell plass for meg. Men som du sier har jeg lite til overs for 50 Cent,G-Unit og hele den regla.

8803286[/snapback]

Litt enig.. Syns det er slitsomt å finne HipHop som jeg for tida, så heller litt i retning mot ting som er helt forskjellig (Folk).

Kan bare slenge på en forespørsel om rap som bruker instrument, altså gitar, trommer osv og ikke bare datamekka beats.

Lenke til kommentar
Litt enig.. Syns det er slitsomt å finne HipHop som jeg for tida, så heller litt i retning mot ting som er helt forskjellig (Folk).

Kan bare slenge på en forespørsel om rap som bruker instrument, altså gitar, trommer osv og ikke bare datamekka beats.

Mos Def og The Roots passer godt til den beskrivelsen. Særlig platen "The New Danger" av Mos som av mange blir sett på som en flopp men for meg er helt fin å høre på til tider og låter som The Seed og What They Do av The Roots.

Endret av DanielL
Lenke til kommentar

Mos Def og The Roots passer godt til den beskrivelsen. Særlig platen "The New Danger" av Mos som av mange blir sett på som en flopp men for meg er helt fin å høre på til tider og låter som The Seed og What They Do av The Roots.

8805060[/snapback]

Roots er digg.

Tumi and the volume var chill. Takk for den. :D

Lenke til kommentar

Etter å ha hørt mye på både nye Dizzee og Wiley-plata, har jeg kommet fram til at begge er OK album, men kunne vært mye bedre. Dizzee sin flow har blitt så straight forward og kjedelig. Wiley sin plate har dog en del gode bangere, og er derfor bedre enn Dizzee-albumet. Jeg hadde nok likt Playtime Is Over (Wiley) mye bedre om jeg ikke allerede hadde mange av de virkelige gode sangene. Så sjekk det ut.

Bow E3!

Lenke til kommentar
"Will Smith don't gotta cuss in his raps to sell his records;

well I do, so fuck him and fuck you too!"

8815665[/snapback]

Mener curse kanskje? Han er ikke den mest rappkjefta rapperen nei,men det er ikke noe krav for å være en god rapper spør du meg. Men "Lost And Found" var en megaflopp.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...