Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene

ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva oppfatter dere som det feteste dere har hørt / sett / opplevd innen Hip-Hop / Rap?

5 fra meg.

- Dre - The Chronic

- Dre - 2001

- Eyedea vs. Shells i BlazeBattle-finalen i 2000. Eyedea gruste Shells noe så jævlig.

- Jin vs. Shells i Fight Klub battle-finalen i fjor høst... Jin ødela Shells...

- En del år tilbake da jeg virkelig begynte å oppdage undergrunnsrap som faktisk var bra. Nå går det omtrent bare i undergrunn og independent..

Lenke til kommentar

Sett: Hmm.. Vanskelig å si. Kanskje Tommy Tee, Ken Ring og Son Of Light.. Hakke vært på så mange hip-hop konserter.

Hørt: Helt umulig å si.. Men må si MOP - Warriors og Marxmen - Cinema er to av de beste albuma jeg veit om.

Opplevd: Spilte trommer når Elling og Definite rappa. Det var litt kult :D

EDIT: Var også litt stas første gang jeg laga en beat jeg selv syns var skikkelig fet!

Endret av reeeeg
Lenke til kommentar

Ja, dangerous minds er det vell.

Noen andre her som hører på/driver med beatboxing? Er jo innenfor hiphop så!

Selv er mine to helt klare favoritter Rahzel og Kenny Muhammad! Helt sykt!

Det hele startet med at jeg hørte "if you're mother only knew" av rahzel, ble skikkelig intressert for et par år siden, kom forresten over et videoklipp av KJenny Muhammad her om dagen på internett, han lager sine lyder sammen med et orkester fra New York.

Kenny Muhammad - feat New York philharmonic

Ellers er warlocks, easy e, looptroop, run DMC og x-zibit(gamle sangene) god hiphop!

Lenke til kommentar
Jeg har hørt cdn. Den er bra, den har en del gode sanger. Men jeg syns at Get Rich Or Die Tryin er bedre. Denne ble det liksom for mange party låter på. Syns det var bedre når 50 var mer gangster og lagde hardere låter.

Jepp, er enig. (Uten å ha hørt den nye cden)

Lenke til kommentar

noen som har sjekka ut Brother Ali her eller??

fikk tak i en låt av han først,som het Picket Fence...veldig bra tekst...så jeg ordna meg masse flere låter,og jeg må si jeg er veldig imponert...verdt å sjekke ut folkens.... favoritten så langt er Room with a view

Lenke til kommentar

danno_O: Masta Ace - A Long Hot Summer er et av de feteste albumene jeg veit om. Har hørt jevnlig på det siden jeg fikk tak i det like over sommern. Elsker produksjonene på det! Må si 9th Wonders på "Gimme Some OF That Good Ol' Love" er en høydare. Er så jææævlig fete snares jevnt over på hele plata.

Propaganda: Jeg har likt Brother Ali veldig lenge. Han er vel kanskje ikke den aller beste rapperen, men det fenger rimelig bra. Mye kule produksjoner av Ant fra Atmosphere!

Mine favoritter er Room With A View, Forest Whitiker, Dorian, Blah Blah Blah og Self Taught. Er usikker, men tror Ant har produsert alle tre.

Hvis du ikke har sjekka den for lenge sia, så anbefales denna klassikeren: Reflection Eternal - Train Of Thought. Hi-Tek på produksjonene og Talib Kweli på vocals. Hotness!

Lenke til kommentar
danno_O: Masta Ace - A Long Hot Summer er et av de feteste albumene jeg veit om. Har hørt jevnlig på det siden jeg fikk tak i det like over sommern. Elsker produksjonene på det! Må si 9th Wonders på "Gimme Some OF That Good Ol' Love" er en høydare. Er så jææævlig fete snares jevnt over på hele plata.

Akkurat, helt enig med deg der :w00t:

HipHop er tingen, Personlig liker jeg litt oldschool rap

RunDMC, Cypress Hill, The Roots, Beastie Boys.

Wu-Tang

Så også at noen nevnte "Fabalous" her, "Gotta Be Thug" :thumbup:

Lenke til kommentar
Nye til 50cent var ikke så bra nei. Må innrømme at eg aldri egentlig har likt fyren. Tror det er 3 sanger eg liker tilsammen. :shrug: Har ikke hørt alle sangene enda da fra denne platen.

jeg hater den fyren, han tror jo han er kongen over hip hop og at alle vil være han.

han mener til og med at andre rappere må spørre han om lov til å lage en sang sammen med f.eks. ja rule.

ikke kan han rappe heller, faen for en fyr :nei:

Lenke til kommentar

GENIALT SAGT!

Dette skulle du nesten hatt premie for å ha sagt!

Jeg mener nøyaktig det samme. :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...