Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene

ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den låten er regnet som låten som startet hele hip hop-greia på starten av 80-tallet. Da handla hip hop bare om feelgood-greier.

Sjekk også ut Grand Master Flash - The Message

Eller hva som helst av Run DMC. Knall musikk.

Neida, jeg er ikke en hip hop-hater som kommer fra metal-tråden for å spre kvalme. Jeg digger mye westcoast-musikk, men det begrenser seg til det litt mere mørke og sinna, som NWA, Public Enemy, Ice Cube, Ghostface Killa, Gravediggaz, Cypress hill..har ikke sansen for hip hop med synging som krysser over i R&B. Det skal være hardt og sinna (GFK-Block Rock f.eks.) Også har jeg mye sans for Jay-Z.

Syns bare det er for tullete at de skyter på hverandre for å tilhøre forskjellige crews og sånt. Gutta i Westside Connection f.eks. sier rapperne burde konsentrere seg om musikken, ikke slåssing og skyting.

8104323[/snapback]

Jeg liker også Jay-Z, men synes NaS og AZ er endel bedre :) , dette har muligens noe og gjøre med at Jay-Z "biter" alt for mye på andre rappere :thumbdown:

Lenke til kommentar
Naughty By Nature - Hip Hop Hooray er den* ultimate feelgood-sangen.

Edit: *Den, ikke det.

8104375[/snapback]

:love:

Grattis med dagen Onyx :thumbup:

Du har rett på en god del Nyhus.

The Game for eksempel, har hørt at han ikke hadde alle de tattisene sine før plateselskapet ville satse på han, og han var visst mannlig stripper før :!:

Anyways, kan ikke huske hvor jeg leste det.

Mye av den kommerse rappen = wrestling musikk(fake, phony)

EDIT:

Fra 4th Disciple & Hell Razah - Freedom Of Speech:

"Way Of Life"

hmm...visste ikke at det var en video av denne. Har plata signert av 4th og alt. :thumbup:

Endret av Torsty
Lenke til kommentar
Naughty By Nature - Hip Hop Hooray er den* ultimate feelgood-sangen.

Edit: *Den, ikke det.

8104375[/snapback]

:love:

Grattis med dagen Onyx :thumbup:

Du har rett på en god del Nyhus.

The Game for eksempel, har hørt at han ikke hadde alle de tattisene sine før plateselskapet ville satse på han, og han var visst mannlig stripper før :!:

Anyways, kan ikke huske hvor jeg leste det.

Mye av den kommerse rappen = wrestling musikk(fake, phony)

8106597[/snapback]

Hm, så vidt jeg vet er dette feil, han hadde bare med en jente til en strippebar som hans mor eide :p (change of heart).

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar
Dette må ikke yeyo lese, da vil han få en ultimat ereksjon, men jeg begynner å få litt sansen for Dipset - Birdcall.

8104739[/snapback]

Når du først begynner å like noe, så liker du DIPSET? :thumbdown:

Men uansett, morsomt at du faktisk liker en hiphop-låt for en gangs skyld, selvom jeg ikke er enig med deg.

Og grattis med dagen, Onyx! Skal ta en øl til ære for deg senere i dag.

Dagens låt er forøvrig The Roots - Don't Say Nuthin. Faen så tøff beat!

Lenke til kommentar
Og grattis med dagen, Onyx! Skal ta en øl til ære for deg senere i dag.

Dagens låt er forøvrig The Roots - Don't Say Nuthin. Faen så tøff beat!

Hey, det er veldig snilt. Setter stor pris på det! Det blir ikke noe øl på meg før til helga, må nok holde meg ut inntil da. :)

Legg meg til på MSN, så kan jeg passe et par sanger til deg. Rart jeg ikke har tenkt på det før. Gjelder dere andre også forøvrig. ;)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Uansett, Roots-sangen var fengende.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har veldig sansen for Fort Minor og Flipsyde som jeg ser på som chill hip-hop. Liker spessielt Remember The Name, Where'd You Go, Someday og Happy Birthday. Noen som har noen tips til tilsvarene musikk? :)

Lenke til kommentar
Hei

Jeg har veldig sansen for Fort Minor og Flipsyde som jeg ser på som chill hip-hop. Liker spessielt Remember The Name, Where'd You Go, Someday og Happy Birthday. Noen som har noen tips til tilsvarene musikk? :)

8107757[/snapback]

Skaff deg Cunninlynguists - Seasons og sjekk ut Gym Class Heroes.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...