DP Rusher Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Ja, det er så mye mere, som f.eks. at de er millionærer og skyter på hverandre til stadig. 8100041[/snapback] Hvem som er millionærer? De største artistene i en hvilken som helst musikksjanger er jo millionærer, hiphopen er intet unntak, men de fleste som driver med hiphop nevner ikke penger og bling bling tro det eller ei. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Salget av rap har gått ned med 20 prosent, tydligvis begynner folk og bli lei språket og "bling" 8099504[/snapback] Hmm, men hva med alle de andre rap-artistene som faktisk har tekster med mer fornuft enn du tydelig veit om? leif Endret 7. mars 2007 av Best0 Lenke til kommentar
F.torres Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 syns det er litt rart. hvis man hører etter så er jo tekstene overfulle med mening. edit: post nr 1100 Lenke til kommentar
jakotech Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Er nok ikkje bare hip-hop som sliter med innholdet i sangene. Eg vil tørre å hevde at kvar einaste sjanger har artistar og band som leverer meningsløse sanger og album. Det er bare det at det er enklare å seie at det er "djupt" når det er snakk om synging. Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Rap handler om rythm and poetry, lyrikken er noe av det viktigste ved låt. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Ja, det er så mye mere, som f.eks. at de er millionærer og skyter på hverandre til stadig. 8100041[/snapback] lol All mettall handler om kirkebrenning og ofring av småbarn. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Ja, det er så mye mere, som f.eks. at de er millionærer og skyter på hverandre til stadig. 8100041[/snapback] lol All mettall handler om kirkebrenning og ofring av småbarn. 8102311[/snapback] Saklig. Tror bitex mente at folk kanskje begynner å få litt nok av den 50cent gangsterholdningen. For der er det veldig mye "bling, bling" og lekepistoler. Men selvfølgelig er det ikke all hiphop som er sånn, men mye av det som er komerst. Selv har jeg faktisk fått litt sansen for den derre "and hiphpå a hippetihopphopp" sangen. Den gamle saken som varer skremmende lenge. Det er en sånn gladrap, som ihvertfall får meg til å smile litt. Lenke til kommentar
Akira Kurosawa Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Sido - Du bist ein teil von mir Har ikke hørt så veldig mye på tysk rap før men han her vær noenlunde grei. Tyskkunnskaper anbefales. Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) All mettall handler om kirkebrenning og ofring av småbarn. 8102311[/snapback] Saklig. 8102834[/snapback] Oh, smell the irony. Tror bitex mente at folk kanskje begynner å få litt nok av den 50cent gangsterholdningen. For der er det veldig mye "bling, bling" og lekepistoler. 8102834[/snapback] Det er ikke lekepistoler. Selv har jeg faktisk fått litt sansen for den derre "and hiphpå a hippetihopphopp" sangen. Den gamle saken som varer skremmende lenge. Det er en sånn gladrap, som ihvertfall får meg til å smile litt. Rapper's Delight. Konge låt det der. Endret 7. mars 2007 av shizz kebab Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 50 cent er ikke gangsta. Ikke noe galt i å være gangsta. Men da må man være en ekte gangsta. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Rapper's Delight er faktisk også en kommers-låt. Men bra er den. Lenke til kommentar
0000000000 Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) 90% av rap-musikk som kommer ut til folk via radio, TV osv. er nettopp kommers, dårlig HipHop og etter min meining ikkje representativt for sjangeren. Edit: Som thendrup seier, det er selfølgeleg også bra kommers HipHop, men mange av desse du ser på TV (Eminem, 50 Cent, Akon) er folk som hadde skills, fekk for mykje peng, og forpester HipHoppens gode namn. Faen. Edit 2: Her kom jo heller ikkje poenget mitt heilt fram. Begynner på nytt. -Stor del av kommers HipHop er dårleg PopHop. -Men ikkje alt. Endret 7. mars 2007 av Doughman Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 50 cent er ikke gangsta. Ikke noe galt i å være gangsta. Men da må man være en ekte gangsta. 8103288[/snapback] Nja, han er ikke den første jeg ville kødda med. Han har mer enn bare lekepistoler og han har jævli mange folk bak seg. Ellers ville han vært død nå. Ja, noen prøvde å drepe han for Ghetto Qu'Ran, men nå tør ikke folk. Jeg liker ikke fifty, men vil se han er gangster. Lenke til kommentar
0000000000 Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 50 cent er ikke gangsta. Ikke noe galt i å være gangsta. Men da må man være en ekte gangsta. 8103288[/snapback] Nja, han er ikke den første jeg ville kødda med. Han har mer enn bare lekepistoler og han har jævli mange folk bak seg. Ellers ville han vært død nå. Ja, noen prøvde å drepe han for Ghetto Qu'Ran, men nå tør ikke folk. Jeg liker ikke fifty, men vil se han er gangster. 8103430[/snapback] Var føler eg er rette ordet her, var gangsta, var skilla. Har ødelagt det, eller fått det ødelagt for seg. Det kan være det samme, han har det berre ikkje lengre. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (Eminem, 50 Cent, Akon) 8103386[/snapback] Akon? Akon?! Akon har aldri hatt noen slags "skills" og han er ikke en rapper engang. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Sido - Du bist ein teil von mir Har ikke hørt så veldig mye på tysk rap før men han her vær noenlunde grei. Tyskkunnskaper anbefales. 8102969[/snapback] Hm, den var kanskje litt vel soft. Og hva var greia med maska? MF Doom-ripoff? Azad - Leben Dette er tittellåta fra et album som rett og slett er glimrende. Lenke til kommentar
0000000000 Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Sido - Du bist ein teil von mir Har ikke hørt så veldig mye på tysk rap før men han her vær noenlunde grei. Tyskkunnskaper anbefales. 8102969[/snapback] Hm, den var kanskje litt vel soft. Og hva var greia med maska? MF Doom-ripoff? 8103575[/snapback] Virker som om dette var ein slags blanding av div. Amerikanske artister ja. (Hjemmevideo med barna virker kjent, samme med speilscenen i begynnelsen.) Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Tror bitex mente at folk kanskje begynner å få litt nok av den 50cent gangsterholdningen. For der er det veldig mye "bling, bling" og lekepistoler. 8102834[/snapback] Det er ikke lekepistoler. 8103248[/snapback] Så du tror de bruker ekte pistoler og live ammo i videoene sine? Var nemlig de jeg tenkte på. Godt du sa hva den het, skal skaffes. Skikkelig gladlåt det der Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Den låten er regnet som låten som startet hele hip hop-greia på starten av 80-tallet. Da handla hip hop bare om feelgood-greier. Sjekk også ut Grand Master Flash - The Message Eller hva som helst av Run DMC. Knall musikk. Neida, jeg er ikke en hip hop-hater som kommer fra metal-tråden for å spre kvalme. Jeg digger mye westcoast-musikk, men det begrenser seg til det litt mere mørke og sinna, som NWA, Public Enemy, Ice Cube, Ghostface Killa, Gravediggaz, Cypress hill..har ikke sansen for hip hop med synging som krysser over i R&B. Det skal være hardt og sinna (GFK-Block Rock f.eks.) Også har jeg mye sans for Jay-Z. Syns bare det er for tullete at de skyter på hverandre for å tilhøre forskjellige crews og sånt. Gutta i Westside Connection f.eks. sier rapperne burde konsentrere seg om musikken, ikke slåssing og skyting. Endret 7. mars 2007 av Bitex Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Naughty By Nature - Hip Hop Hooray er den* ultimate feelgood-sangen. Edit: *Den, ikke det. Endret 7. mars 2007 av Onyx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg