Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene

ehs5

Anbefalte innlegg

Har ikke det ass...aldri hørt om han før dama lånte meg ipoden sin...mye fet musikk...bruker sinnsykt mye sære samples...litt leken hip-hop til tider...en del chill, og noen ordentlig feite beat tracks...i love it!

7859900[/snapback]

Ah, tøft, drømmer om å finne en dame som kan introdusere meg til ny hiphop. Du er heldig!

@Sneakerholic: G-Dep sin historie er trist, og en leksjon til alle om hvordan det kan gå hvis du stoler på at Diddy skal pushe karrieren din. Det jeg har hørt er dope som faen, men han har forsvunnet helt og de siste årene har det gått ville rykter om at han ble arrestert for å sove på en benk i central park som en vanlig boms. Triste saker.

Siden det er lørdag nå, kan jeg introdusere dere til noe eksotisk (fant noe på egenhånd):

Nujabes feat. Cise Starr & Akin of CYNE - Feather

Dette må være noe av den kuleste japanske musikken jeg har hørt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm, g-dep plata ble gitt med gratis via en eller annen badboy/puffy -fanclub for noen år tilbake ifølge kompis. utrolig trist at han ikke fikk noen lengre karriære for denne plata er the shit!

prop: er Devin The Dude - To Tha X-Treme bare i chopped and screwed? har litt vanskeligheter for å venne meg til lydbildet...

Lenke til kommentar

Kan hende dette har blitt postet tidligere i tråden, men men...

Jeg har aldri skjønt hva folk synes er så bra med hip-hop/rap. Jeg synes det bare er melodiløs mumling, og jeg har inntrykk av at mange hører på det bare fordi det er "c00lt" og gangster.

Dette er for all del ikke ment som whine om at rap suger blah blah blah, men heller en mulighet til å vise meg at jeg tar feil :) Kan godt hende jeg bare har hørt "dårlig" rap/hip-hop, og dermed ikke vet hva jeg snakker om (hva er i så fall "bra" hip-hop/rap?)

Lenke til kommentar

Jeg har aldri skjønt hva folk synes er så bra med hip-hop/rap. Jeg synes det bare er melodiløs mumling, og jeg har inntrykk av at mange hører på det bare fordi det er "c00lt" og gangster.

Dette er for all del ikke ment som whine om at rap suger blah blah blah, men heller en mulighet til å vise meg at jeg tar feil :) Kan godt hende jeg bare har hørt "dårlig" rap/hip-hop, og dermed ikke vet hva jeg snakker om (hva er i så fall "bra" hip-hop/rap?)

7862717[/snapback]

Da hadde det vært fint om du kunne fortalt hva du har hørt, så har vi en mulighet til å vise deg hva ordentlig hip-hop er.

Lenke til kommentar

7862717[/snapback]

Blæh, jeg begynner å bli lei av innlegg som dette.

At du så fint setter all hiphop i båsen "meningsløs mumling" får du stå for selv, men det kommer tydelig fram at du ikke HØRER ETTER på hva som sies i "mumlingen". Og ja, det er mange som hører på hiphop fordi det er gangsta og "c00lt", men de er som regel godt under 15 år gamle og poster ikke i denne tråden.

Gangster-imaget er nødvendigvis en stor del av hiphop, men hvis du ikke er interessert i å høre om det er det plenty av andre ting der ute. Kommer bare an på om du faktisk er VILLIG til å lete det opp. Blir det samme som med alle sjangre, den meningsfulle musikken er som regel ikke den som går på MTV/Topp 20.

Hvis du er villig til å utforske litt, er det stor kompetanse her, og vi kan gjerne anbefale noe. Men hvis du ikke er interessert i det trenger du ikke poste i denne tråden en gang til :)

Peace.

Lenke til kommentar

7862717[/snapback]

Da hadde det vært fint om du kunne fortalt hva du har hørt, så har vi en mulighet til å vise deg hva ordentlig hip-hop er.

7862806[/snapback]

Hm... Det jeg kommer på i farta er 50 Cent, Eminem, Jay-Z og Snoop Dogg.

Jeg browsa litt på last.fm, og jeg visste ikke at grupper som f.eks. Outkast også regnes som rap/hip-hop :) De er jo faktisk helt ok, så.

Edit: Så kan det jo godt hende at dere mener Outkast er "dårlig" hip-hop/rap da :p

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Hvis du er villig til å utforske litt, er det stor kompetanse her, og vi kan gjerne anbefale noe. Men hvis du ikke er interessert i det trenger du ikke poste i denne tråden en gang til :)

Peace.

7862853[/snapback]

Hadde ikke hatt noe imot om du anbefalte noe :)

Lenke til kommentar
Litt diverse her:

A Tribe Called Quest - Award Tour

De La Soul - A Roller Skating Jam Named "Saturdays"

Public Enemy - Fight the Power

og hiphoptrådklassikern Pete Rock & CL Smooth - T.R.O.Y.

Outkast er forresten veldig bra hiphop (om vi ser bortifra Idlewild) ;)

7862962[/snapback]

A Tribe Called Quest - Award Tour: Dårlig førsteinntrykk :p Samme beat igjen og igjen, og igjen... De driver visst å synger om et eller annet som jeg ikke gidder å prøve å få med meg, bah. Jeg liker rett og slett ikke sanger som er så... melodiløse. Regner med at rap/hip-hop går mye mer ut på å få med seg "meldingene" i sangene, sammenlignet med andre sjangere? Jaja, jeg liker den rett og slett ikke.

De La Soul - A Roller Skating Jam Named "Saturdays": Litt bedre, men liker den ikke. Bra at det var med kvinnelig vokal, det gjorde denne bedre enn den forrige.

Public Enemy - Fight the Power: I mine ører høres dette akkurat ut som den første (bortsett fra pianoet i den første og den electronica-lignende lyden som går igjen her). Samme beat igjen, og igjen, og igjen, og de gjentar bare "Fight the powah!". Bah, tror ikke mine ører er skapt for rap :p

Pete Rock & CL Smooth - T.R.O.Y.: Heh, høres om som akkurat det samme som A Tribe Called Quest og Public Enemy i mine ører. Kjedelig og uinteressant.

Hehe, regner med at jeg kommer til å få en del hat nå, men men, jeg liker det rett og slett ikke. Takk for anbefalingene :) Outkast er dog bra, vet ikke hva som gjør at jeg synes det høres bedre ut enn sangene over.

Lenke til kommentar
Jeg kan prøve å anbefale noe litt forskjellig, Pug:

Lupe Fiasco - Kick, Push

Blackstar - Definition

Sway - This Is My Demo

7863232[/snapback]

Lupe Fiasco - Kick, Push: Litt bedre, men fortsatt ikke noe jeg ville hørt på frivillig :)

Blackstar - Definition: Kjedelig, og ensidig. Jaja.

Sway - This Is My Demo: Hm, han her rappa jo enda kjappere en de andre. I mine ører høres det ut som "mumle, mumle, mumlemumlemumlemume" :)

Takk for alle anbefalingene :) Men jaja, jeg er nok et håpløst tilfelle.

"Igjen og igjen og igjen".  :!:

Det er sånn hiphop er. Don't underestimate the power of repetition.  ;)

Og nei, hiphop er, som regel, ikke melodiøst.

7863242[/snapback]

Ja, blir vel litt feil å kalle det melodiløst. Men melodien ligger bare i bakgrunnen, og får aldri en hovedrolle i sangene.

Blir for ensidig for min del i alle fall. Jaja, fint med anbefalinger uansett, da vet jeg i hvert fall at jeg ikke går glipp av noe (i mine øyne).

hehe..samma beaten jo..igjen...og igjen...merkelig..aldri vært borti før :wee:

7863267[/snapback]

Hehe :)

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan du synes tribe called quest høres ut som public enemy, men jeg hører jo ikke forskjell på div mettallband heller. ;)

7863346[/snapback]

Hehe ja, hører jo at det ikke er samme gruppa, men det blir likevel samme greia for meg, det høres likevel utrolig likt ut.

Jeg hører ikke på så mye metall faktisk. Her er last.fm-profilen min. Rimelig sær musikksmak for å si det sånn :) Men alt er egentlig greit å høre på, bortsett fra Rap/Hip-Hop (jaja, har i hvert fall prøvd nå :p) og Country (som jeg har absolutt ingen interesse av å i det hele tatt prøve å like :wee: ).

Nå for tiden hører jeg en del på Banco de Gaia,

og FLCL-soundtracket.

Edit: Fikset lenker.

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...