Thend Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Remember the 7807328[/snapback] aaa, gode minner. Freik-, er det noen som har tekster med mening så er det GZA Lenke til kommentar
0000000000 Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Hip-Hop og Rap eier..G-Unit, Lil' Flip, Eminem & Co og noen 2Pac-sanger med mening (..JA det finnes Agresiv rap/diss når det passer med høyt tempo (The Re-Up, G-Unit osv..) Hip-Hop med en genial beat når det er stil som teller (DL Incognito, GZA ...) Lyrics med mening når du er deppa (2Pac, An2n, diverse norske grupper) 7807442[/snapback] Er det berre meg som finner dette innlegget motsiende? Først: noen 2Pac-sanger med mening (..JA det finnes Og deretter: Lyrics med mening når du er deppa (2Pac, An2n, diverse norske grupper) Tupac har fleire meiningsfylte songar enn G-Unit. Men er usikker på om du er einig med meg eller ueinig. Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) Yo, people. Dere har vel savnet meg? Hehe...kommer til å være litt borte fremover også. Er ikke bare lett å flytte til Danmark, mye som skal ordnes og greier. Blant annet internett, så jeg er live fra en nettcafe nå. Dagens låt må nesten bli OutKast - We Luv Deez Hoes. Er den låta også Organized Noize-produsert? Feeet beat ihvertfall. PS: Hva faen er dealen med dansk hiphop? De har jo mainstreamradioen on lock her nede. Kanskje jeg burde sjekke ut noe av det, men foreløpig skjønner jeg ikke en dritt av hva de sier. Peace! Endret 27. januar 2007 av Oovz Lenke til kommentar
asad Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Yo, people. Dere har vel savnet meg? Hehe...kommer til å være litt borte fremover også. Er ikke bare lett å flytte til Danmark, mye som skal ordnes og greier. Blant annet internett, så jeg er live fra en nettcafe nå. Dagens låt må nesten bli OutKast - We Luv Deez Hoes. Er den låta også Organized Noize-produsert? Feeet beat ihvertfall. PS: Hva faen er dealen med dansk hiphop? De har jo mainstreamradioen on lock her nede. Kanskje jeg burde sjekke ut noe av det, men foreløpig skjønner jeg ikke en dritt av hva de sier. Peace! 7809321[/snapback] Kos deg i danmark, du er vår insider der nå. Aldri hørt noe dansk hip-hop,det MÅ jo høres helt skada ut^^ Lenke til kommentar
Thend Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Jeg har hørt ei gruppe som het Suspekt, det var ganske bra. Lenke til kommentar
jakotech Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Det siste L.O.C-albumet var heilt greit, men ingen klassiker. Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 DJ Noize er jo dansk. En av verdens beste hiphop DJ's. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Boss Hog Barbarians - Celph Destruction. Satan. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Yo, people. Dere har vel savnet meg? Hehe...kommer til å være litt borte fremover også. Er ikke bare lett å flytte til Danmark, mye som skal ordnes og greier. Blant annet internett, så jeg er live fra en nettcafe nå. Dagens låt må nesten bli OutKast - We Luv Deez Hoes. Er den låta også Organized Noize-produsert? Feeet beat ihvertfall. PS: Hva faen er dealen med dansk hiphop? De har jo mainstreamradioen on lock her nede. Kanskje jeg burde sjekke ut noe av det, men foreløpig skjønner jeg ikke en dritt av hva de sier. Peace! 7809321[/snapback] LOC er jo fett som faen da...Dansk er vanskelig å skjønne, men jævli fett å prate... Kos deg på tog stasjonene mens de nymalte toga fyker forbi ...er tett misunnelig Lenke til kommentar
Torsty Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 ØYH! Døm selger jo live-dvder av Blackalicious og Bizzy Bone på Cdon Er litt skeptisk til han sistnevnte, noen som har noen av disse? Blackalicious i seattle og Bizzy i Cleveland. Lenke til kommentar
cErfik Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 LOC er jo fett som faen da...Dansk er vanskelig å skjønne, men jævli fett å prate... Kos deg på tog stasjonene mens de nymalte toga fyker forbi ...er tett misunnelig Word, LOC har mye fett, stort sett det jeg har hørt av dansk hip hop. Sist jeg var i danmark var det så mye freshe tog ute og kjørte at jeg sto der med ståpels og bare så på NP:Paul Wall feat Big pokey - Sittin sidewayz Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Mer grime fra meg og Pixx. Var forresten snakk om at lyden fucket seg litt opp i studioet på Easy-sangen, så det er litt for lavt. Trykk! Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Grime ekke min greie, men Easy var ganske fet. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Er det virkelig så vanskelig å ha noe betydelig å si i hip hop verden? Er det kommersielle sex presset så stort at man blir så lett bøyd? Eksempler: Akon - Ghetto These streets remind me of quicksand (quicksand)When your on it you'll keep goin down (goin down) And there's noone to hold on too And there's noone to pull you out You keep on fallin (falling) And noone can here you callin So you end up self destructing Akon - I wanna fuck you I see you winding and grinding up on that pole,I know you see me lookin' at you and you already know I wanna fuck you, you already know I wanna fuck you, you already know Black Eyed Peas - Where is the Love People killing people dyingChildren hurtin you hear them crying Can you practice what you preach Would you turn the other cheek? Father Father Father help us Send some guidance from above Cause people got me got me questioning Where is the love? Black Eyed Peas - My Humps What you gon' do with all that junk?All that junk inside your trunk? I'ma get, get, get, get, you drunk, Get you love drunk off my hump. My hump, my hump, my hump, my hump, my hump, Lenke til kommentar
Thend Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) Jernlov. De eksemplene du kommer med der er representative for en utvanna, ultrakommerisell musikktype som drar noen elementar fra hiphop. Hiphop er så mye, mye mer. Edit: Hmm, jeg leste kanskje litt fort. Ja, de folka der gjør alt for penger. Det finnes kommersielle ræppartister som har noe å si (The Roots, Common, Talib Kweli), men de er dessverre i mindretall. Endret 30. januar 2007 av unge thendrup Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Jeg prøver ikke å rakke ned på hip hop eller noe og jeg forstår at det fins artister der ute som har noe betydelig å si. Er bare det at jeg la merke til begge disse to når de kom og tenkte, flott at de har noe ordentlig å snakke om også kommer søkelyset på dem også blir det bare tull. Og jeg lurer derfor på om det virkelig er så stort press om å synge om sex og lignende? Jeg skjønner ikke at folkene som kjøper dette foretrekker slike tekster heller jeg men men. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Om det er så stort press vet jeg ikke, men de innbiller seg vel at slik musikk må man lage for å selge. Og de har jo rett i det. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Men hvorfor foretrekker kundene slikt? Jeg mener da at Where is the Love ble en ganske stor hit, så man kan selge med mening og. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) Haha, den som visste det. Folk kjøper mye rar musikk., se på topp 20-lista. Endret 30. januar 2007 av unge thendrup Lenke til kommentar
cErfik Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Mer grime fra meg og Pixx. Var forresten snakk om at lyden fucket seg litt opp i studioet på Easy-sangen, så det er litt for lavt. Trykk! 7828951[/snapback] Fete låter ehs5 kudos for fete beats. Kommer nok til og spille dem endel framover... On the second issue at hand.. Sex selger, det ser vi overalt. Når folk i tilleg mekker en litt fengende beat som folk kan danse til + en video med digge damer som danser sexy og pusher den på vg lista, mtv, svish og the voice så blir det jo sånn at folk kjøper det.. NP:Lords of the Underground - Chief Rocka (anbefales for de som ikke har hørt den, shame on you btw gammal god låt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg