Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene

ehs5

Anbefalte innlegg

snoop har alltid flowa bra.... husker jeg hadde en plate av han når jeg var kid....irriterer meg grenseløst at jeg ikke har den lenger,og at jeg ikke husker navnet på den...

Det er en sang der,hvor det er en liten gutt som blir spørt:

''what do you wanna be when u grow up??''

så er det noen barn som svarer brannmenn osv,så kommer det en liten unge og sier :'' i wanna be a mothafucking gangster '' eller noe sånt... ringer dette en bjelle??? savner den plata :(

ikke fortvil, den plata heter doggystyle.

jeg har den, du får den nok i de fleste platebutikker :thumbup:

sporet du nevner tror jeg er en intro til sangen GZ And Hustlas.

Edit: gjett hvilken sang som nettop kom på :D

Endret av Rykende_Kaffe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Doggystyle var et genialt album. Men noen som har hørt det nye snoop albummet (Rythm and Gangsta The Masterpiece) det albummet er stor sett ræva etter min menig, er noen spor som minner om "gamle snoop" men faen særiøst han ha med justin timberlake og nelly på plata ikke bra :no:

Lenke til kommentar

Er litt rart med den siste cdn til Snopp Doggy Dogg. Jeg har ikke hørt den selv, men jeg har hørt at den er kjempebra og samtidig hørt at den er kjempedårlig. Det virker som om man enten elsker eller hater den nye cdn hans. Hvorfor vet jeg ikke, i og med at jeg ikke har hørt den. Jeg har fått lyst til å høre den bare for å vite hvorfor det er så stor forskjell på hva folk syns.

Lenke til kommentar
Det er klart han kommer til å feile med en eller annen plate,når man har holdt på så lenge som han... bare det at han har med Nelly på plata gir meg brekninger.

så sant, så sant :yes:

det sier seg selv at det ikke går helt bra med nelly på plata.

men jeg syns han har tapt seg i de siste åra, de eldre sangene hans er mye bedre etter min mening, de senere åra har han fått litt mye bling bling stil.

Lenke til kommentar

men sånn har det jo gått med hip-hop'en generelt også... Tiden forandrer seg,og musikken følger etter...

Det er klart at vi som er litt eldre digger den gode gamle hip-hop'en mer,jeg savner tidlig 90talls hip-hop skikkelig jeg...NWA og den greia der... men nå er det inn med bling bling og feite rims,vi må bare tolerere det :p ...

Er jo sånn med all musikk... Faren din sier sikkert at når han var ung,så var rocken mye bedre enn det den er i dag.... same shit egentlig

Lenke til kommentar

Ja jeg syns det blir fort dumt med de sangene hvor alt er penger og damer. Hvordan alle snakker om å være bedre enn deg virker litt dumt liksom. Men det jeg liker med den nye rappen, er at rap har utviklet seg på andre måter enn bare ting å rappe om. Rappere har blitt bedre teknisk sett. Flowene er bedre, mer avanserte, og nå er det ikke bare å rime med det siste ordet. Nå rimer man det de siste 2 eller 3 ordene, noe som kan bli ganske tøft. Jeg liker også beatsene som kommer nå bedre enn de på old school rappen hehe. Men jo det med at temaene på sangene pleier å være dårlige er sant. Men da må man bare høre på rapperne som ikke snakker om de samme dumme ting som alle de andre.

Lenke til kommentar

jeg personlig som en liten hobby hip-hop fan, fikser ikke gangsta rap, hvor man skal skryte over hvor mange cm stor pistol du har, hvor mange du hadde deg med forrige dag og så videre. Liker egentlig kun 80-tall tidlig 90 talls hio-hop jeg. fint eksempel er NWA

Spesielt 50cent liker vi ikke!

Lenke til kommentar
jeg personlig som en liten hobby hip-hop fan, fikser ikke gangsta rap, hvor man skal skryte over hvor mange cm stor pistol du har, hvor mange du hadde deg med forrige dag og så videre. Liker egentlig kun 80-tall tidlig 90 talls hio-hop jeg. fint eksempel er NWA

Har du hørt for eksempel, Atmosphere, Outkast, Talib Kweli, Sage Francis eller Kayne West? De er alle fra denne tiden og lager ikke musikk om å skryte over ting. Du må ikke bare høre på eldre musikk for å ikke høre sånt. ;)

Lenke til kommentar

jeg beklager,men her var det noe som skurra....

Du liker ikke gangsterrap der de skryter av hvor stor pistolen dems er osv osv... men du liker NWA?

NWA var og fortsatt er noe av det hardeste og kuleste innenfor gangsterrap,og der snakker de i store grader om hvor stor pistolen dems er :p ... hehe

Lenke til kommentar

jeg beklager,men her var det noe som skurra....

Du liker ikke gangsterrap der de skryter av hvor stor pistolen dems er osv osv... men du liker NWA?

NWA var og fortsatt er noe av det hardeste og kuleste innenfor gangsterrap,og der snakker de i store grader om hvor stor pistolen dems er :p ... hehe

jepp, skikkelig gansterrapp.

men fett er det, faktisk

Lenke til kommentar

ok,jeg veit at det er ''far out'',men det er verdt ett forsøk...alle som er hip-hop intereserte her på forumet veit at Timbuktu skal ha konsert neste torsdag på John Dee....

Det jeg lurer på om det er noen som har en billett de ikke har bruk for?? jeg har gleda meg som en unge,så klarer jeg selfølgelig å glemme hele greia,og nå er det utsolgt....

hvis noen har,så PM meg ;) ...

hvis ikke,så er det vel bare å late som ingenting,fake stempelet og snike seg inn :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...