Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene

ehs5

Anbefalte innlegg

Har vært gjennom det meste av:

NWA

Snoop Dogg(y Dogg)

Eazy-E

Ice Gube

Nas

Eminem

Public Enemy

Er da en begynnelse? :)

7570974[/snapback]

Ser du nevner Xzibit, og siden jeg har vært Xzibit-fan en god stund må jeg bare anbefale førsteskiva hans, At the Speed of Life. Han har aldri lagd noe bedre enn den skiva, og den er verdt å ha bare for å høre Paparazzi og The Foundation. Anbefales sterkt, var en av skivene som virkelig fikk meg interessert i hiphop.

Og god jul, ja! Jeg har endelig fått meg ny iPod (den gamle ble stjålet :thumbdown: ), så nå blir det dope shit uansett hvor jeg går. Herlig! I tillegg fikk jeg Step in the Arena, så nå mangler jeg bare 2 skiver før jeg har den fullstendige diskografien til Gang Starr! Er jeg fan, eller hva?

Uansett, håper alle har hatt en super julaften og at alle gaveønsker gikk i oppfyllelse. Jeg fader out til lyden av Execution of a chump.

Peace and love!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, nå begynner jeg å lure her.

Jeg har fått "Nas - Hip Hop is Dead" i julegave (jippi :D ), men jeg har fått to cder i samme cover, begge med samme innhold. Er det en slags gimmick jeg ikke har fått med meg, eller har jeg bare vært heldig?

Edit: Ser på Amazon.com nå: "Number of discs: 1", så jeg har nok flaksen med meg i dag. ^^

Endret av Ithrin
Lenke til kommentar
Vel. Hvis du gir det 2-3 måneder, så forstår du hva Dizzee sier. Sjekk ut Boy In Da Corner og Showtime. Eller så er Sway mer lettforstått, han har et album som heter This Is My Demo og en del mixtapes.

7571005[/snapback]

Såvidt jeg vet har de kun This Is My Demo på platekompaniet. Hvor får jeg eventuellt tak i disse mixtapene?

Ellers vil jeg tro jeg har litt å ta igjen når det gjelder avdødde legender? :)

Lenke til kommentar
Hehe, grattis med Hip-Hop Is Dead. Fett album. Hør på hovedsangen, som heter det samme som albumet. Spinnvill beat, faktisk av Will.I.Am  :thumbup:

7572748[/snapback]

Jepp, rimelig solid album i det store og hele. Jeg har heller ingen problemer med at beaten er "rippet" fra Thief's Theme, den høres fortsatt bra ut. :D

Edit: typo

Endret av Ithrin
Lenke til kommentar
Vel. Hvis du gir det 2-3 måneder, så forstår du hva Dizzee sier. Sjekk ut Boy In Da Corner og Showtime. Eller så er Sway mer lettforstått, han har et album som heter This Is My Demo og en del mixtapes.

7571005[/snapback]

Såvidt jeg vet har de kun This Is My Demo på platekompaniet. Hvor får jeg eventuellt tak i disse mixtapene?

Ellers vil jeg tro jeg har litt å ta igjen når det gjelder avdødde legender? :)

7572751[/snapback]

This Is My Demo får du tak i på Platekompaniet ja. Mixtapene kan du bestille fra HMV.

http://www.hmv.co.uk/hmvweb/displayProduct...1;-1&sku=498325

http://www.hmv.co.uk/hmvweb/displayProduct...1;-1&sku=415854

Skal sies at albumet er mye bedre enn mixtapene.

Lenke til kommentar
Jeg har blitt helt forelska i Rick Ross-Push it..... sjekka aldri ut albumet no særlig, men den låta er bangin'!!

7578805[/snapback]

Hehe, morsom den, men er jævlig lei den nå. Men ka faen gjorde du opp klokken 0630 på en fridag? :dontgetit:

Her går det forresten i J-Dilla og The Roots for tiden.

Endret av Zyko
Lenke til kommentar

Fikk forresten Us3 - Broadway & 52nd til jul. Hadde aldri hørt om de før, og vet ikke egentlig om det går under Hip Hop i det hele tatt. Onkelen min sa han hadde funnet den under "Elektronika", så vi lo litt av det.. Det er en lett blanding av Blues og Rap vil jeg tro. Ordentlig chill å høre på. :)

Lenke til kommentar

God smak.. Ikke hørt om førstnevnte tho, hva er det?

MF Doom ja, jeg syntes egentlig han er en dødskjip rapper, allikevel har jeg fire album som jeg kan høre på hele veien, skjønner meg ikke helt på det der. Tror det er noe med helheten i låtene hans, men jeg aner ikke hva som fenger meg sånn med jernamasken. Madvilliany er ihvertfall favoritten min, jesus christ for ett album..

Lenke til kommentar

Var det noen som så introen til VG Lista Topp20 i går? Gikk reprise i dag. Det var en beat de brukte når de breakdanset, megarå beat som jeg har hørt flere ganger, men som jeg aldri har funnet ut av hva heter.

Noen som tilfeldigvis så på det? Ikke ta feil: Jeg så introen bare.

Lenke til kommentar
Var det noen som så introen til VG Lista Topp20 i går? Gikk reprise i dag. Det var en beat de brukte når de breakdanset, megarå beat som jeg har hørt flere ganger, men som jeg aldri har funnet ut av hva heter.

Noen som tilfeldigvis så på det? Ikke ta feil: Jeg så introen bare.

7586292[/snapback]

Kanskje du finner introen her så sier du hvilken video så kanskje man finner ut hva sangen heter når andre får høre den :)

Endret av Ludacris
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...