Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ingenting imot Hiphop, men mye moderne Hiphop er rett og slett tamt. Og for å vektlegge en tekst, må man ha en brukbar melodi, noe som mange dumme Hiphop-folk ikke forstår. Jeg føler ikke at jeg får noe ut av mange Hiphop-sanger fordi melodien er nedprioritert. Dessuten er det sjelden jeg hører skikkelig meningsfulle tekster i hiphop. Blues-musikken er stedet hvor man synger om hvor fæl verden er - Skip James var genial. De hiphop-sangene jeg liker, er de som vektlegger melodi på et høyt nivå ved siden av tekst.

 

Jeg synes at den tøffeste Hiphop-sangen noensinne er Rappers Delight med Sugarhill Gang som det er gjort utallige cover av. Her er ikke teksten noe særlig meningsfull, men sangen er utrolig tøff. Jeg er så lei av sånne "tøffe beats" uten særlig melodi med "skikkelig meningsfull tekst". Fugees har også gjort mye bra ting i hiphop'en.

 

Jeg er kanskje litt mer Rock/Blues-type enn en Hiphop-type, men jeg har prøvd å oppdage mange sjangere, og jeg synes det er mye tull i sistnevnte sjanger, spesielt i pop'en, men mye av den bra Hiphop'en er fra dens barndom. Det er da man virkelig hører at det er elementer fra Rock, Funk, Jazz, Blues osv., de stilige sjangerne. Men Rap i seg selv er jo egentlig mye eldre enn mange av disse sjangerne, i og med at de begynte med dette i Afrika for en god stund siden.

Endret av Oleway
Lenke til kommentar

Litt oppdatert info:

 

Jaa9 & OnklP hadde dessverre dobbelbooka seg denne kvelden, så de faller bort. Som erstatning putter vi inn Smalltown Emcees, Cam`n A-Lee og Simon Divine.

Her er den endelige lineupen:

 

-Warlocks

-Equicez

-Tungtvann

-Kleen Cut

-Oral B

-Nils m/Skills + RIP

-Smalltown Emcees

-Simon Divine

-Son Of Light

-Cam`n A-Lee

-DJ Herkules

 

-Sean66 + crew

-Breakebattles

-Grovt skadeverk

-Fatcap/Blackout-shop

-Spill Lounge

 

NILS m/SKILLS VS ORAL B

(Dere har sikkert hørt det nok ganger nå ja...)

 

Jeg gjentar også at billetter kjøpes på billettservice, og at det kan være veldig lurt å handle billetter på forhånd.

 

1St Round Knockout

Rockefeller 19 februar

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...