Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Har noen sjekka ut Pacs life da? Så cden hans i butikken idag, kjip tracklist hvertfall, tips meg gjerne om noen godlåter fra albumet da. Så kan jeg høre de før jeg dømmer det helt nord og ned.

 

Ny Lil Wayne mixtape, blir imponert om det holder samme nivå som alt det andre han har gitt ut siste året. Helvete så produktvi han er

 

NP; Clipse- New World

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har noen sjekka ut Pacs life da? Så cden hans i butikken idag, kjip tracklist hvertfall, tips meg gjerne om noen godlåter fra albumet da. Så kan jeg høre de før jeg dømmer det helt nord og ned.

7324399[/snapback]

 

3. Dumpin’ feat. Hussein Fatal, Papoose & Carl Thomas

 

6. Sleep feat. Young Buck & Chamillionaire

 

9. Soon As I Get Home feat. Yaki Kadafi

 

er de jeg husker i farten, har ikke CD'en her akkurat nå men kan sjekke i morgen.

Lenke til kommentar

Har noen sjekket ut Commons nyeste låt? Her kommer en stor overraskelse: will.i.am har produsert låta, og det høres bra ut! I have a dream heter den, og dere kan jo gjette hvem som er samplet...

 

"In between lean and the fiends, the hustle and the schemes, I put together pieces of a dream"

 

"With a story to tell, my eyes see the glory and well, the world is waiting for me to yell "I have a dream""

 

:love:

Lenke til kommentar
Har noen sjekket ut Commons nyeste låt? Her kommer en stor overraskelse: will.i.am har produsert låta, og det høres bra ut!

 

will.i.am er faktisk en veldig flink produsent, sjekk ut:

hier

7324902[/snapback]

 

Må bare si meg enig! Black eyed peas har en lekenhet som trengs i det altfor konservative hip-hop miljøet. Når "keeping it real" går på bekostning av kreativitet så er det trist! Og det krever jo litt baller å sample både kjenningslåta fra Pulp Fiction og den nest mest kjente brasilianske låta(etter girl from Ipanema) Mas que nada... og begge låtene ble dritbra synes nå jeg! Sjekk ut albumet Monkey Buisness for mye freshe låter!

Lenke til kommentar
Har noen sjekket ut Commons nyeste låt? Her kommer en stor overraskelse: will.i.am har produsert låta, og det høres bra ut! I have a dream heter den, og dere kan jo gjette hvem som er samplet...

 

"In between lean and the fiends, the hustle and the schemes, I put together pieces of a dream"

 

"With a story to tell, my eyes see the glory and well, the world is waiting for me to yell "I have a dream""

 

:love:

7324621[/snapback]

 

 

Jeg hørte den i går, og likte hva jeg hørte :thumbup:

Lenke til kommentar
Har noen sjekket ut Commons nyeste låt? Her kommer en stor overraskelse: will.i.am har produsert låta, og det høres bra ut!

 

will.i.am er faktisk en veldig flink produsent, sjekk ut:

hier

7324902[/snapback]

 

Må bare si meg enig! Black eyed peas har en lekenhet som trengs i det altfor konservative hip-hop miljøet. Når "keeping it real" går på bekostning av kreativitet så er det trist! Og det krever jo litt baller å sample både kjenningslåta fra Pulp Fiction og den nest mest kjente brasilianske låta(etter girl from Ipanema) Mas que nada... og begge låtene ble dritbra synes nå jeg! Sjekk ut albumet Monkey Buisness for mye freshe låter!

7327036[/snapback]

Du misforsto meg. Jeg sa at will.i.am er en flink produsent. Når han vil. Som regel er Black Eyed Peas hinsides rævva.

Lenke til kommentar
Har noen sjekket ut Commons nyeste låt? Her kommer en stor overraskelse: will.i.am har produsert låta, og det høres bra ut!

 

will.i.am er faktisk en veldig flink produsent, sjekk ut:

hier

7324902[/snapback]

 

Må bare si meg enig! Black eyed peas har en lekenhet som trengs i det altfor konservative hip-hop miljøet. Når "keeping it real" går på bekostning av kreativitet så er det trist! Og det krever jo litt baller å sample både kjenningslåta fra Pulp Fiction og den nest mest kjente brasilianske låta(etter girl from Ipanema) Mas que nada... og begge låtene ble dritbra synes nå jeg! Sjekk ut albumet Monkey Buisness for mye freshe låter!

7327036[/snapback]

Du misforsto meg. Jeg sa at will.i.am er en flink produsent. Når han vil. Som regel er Black Eyed Peas hinsides rævva.

7327960[/snapback]

 

 

Greit da er vi tydeligvis uenige... Men jeg er helt enig med deg hvis du mener at BEP er sterkest når det kommer til selve beatsene, tekst og flowmessig er de ikke veldig sterke.

 

Mitt inntrykk av din musikksmak når det gjelder hiphop (dette er kun fra dette forumet...) er at du ville gå i kategorien backpacker... er jeg helt ute på vidda? Common, Black Thought, Q-tip, Tribe Called Quest, MF Doom og sånnt no...? Litt sånn prinsipiell motstander av "mainstream"..? En annen sak som underbygger min teori er at den BEP låta du linka til er mest stilmessig lik backpackerstilen.

 

Jeg dømmer ingen, jeg bare lurer!

Lenke til kommentar

Nei, jeg syns beatsa til BEP er dårlige og. :wee:

 

Jada, backpacker kan sikkert passe som en litt ensidig beskrivelse av min musikksmak innen hiphop. Jeg elsker det som kalles Golden Age-hiphop, og jeg er også stor fan av 90-tallets New York-rap. Når det gjelder dagens hiphop foretrekker jeg "underground", men jeg ser ikke på¨meg selv som en motstander av "mainstream-rap", det finnes en del bra der og, men dessverre er det også veldig mye dritt. Så for å finne nåtidshiphop som jeg liker godt må jeg som oftest lete litt under radaren, om dette gjør meg til en backpacker (hva det egentlig er, er vel også en diskusjon), so be it. :)

Endret av unge thendrup
Lenke til kommentar
Jay-Z = satanist?

7328465[/snapback]

 

 

Haha, det er så dumt!

 

Block McCloud albumet er meget bra ja :)

 

Og backpacker er det dummeste "skjellsordet" ever.... BEP er stort sett meget dårlige, men kan lage et par brae sanger (og jeg snakker ikke om 'my humps') :)

 

^_^

 

Talib Kweli - A Game

Cypress Hill - From The Window Of My Room

Endret av Bakkem
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...